اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر نمایندگی کمیسیون حقوق بشر اسلامی گیلان:

خدامحوری مبنای حقوق بشر اسلامی است

رئیس دفتر نمایندگی کمیسیون حقوق بشر اسلامی گیلان مبنای حقوق بشر در غرب را انسان‌محور عنوان کرد و گفت: خدامحوری مبنای حقوق بشر از دیدگاه اسلام است.

خدامحوری مبنای حقوق بشر اسلامی است

محسن خاکزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت به مناسبت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی با اشاره به حقوق بشر از دیدگاه اسلام اظهار کرد: نگاه اسلام به حقوق بشر اخلاقی و دینی است.

وی مبنای حقوق بشر در غرب را انسان‌محور عنوان کرد و افزود: خدامحوری مبنای حقوق بشر در دیدگاه اسلام است.

خاکزاد با بیان اینکه حقوق بشر از نظر متفکران مسلمان ابزار سیاسی برای ضربه‌زدن به دولت‌های مخالف نیست، تصریح کرد: غرب از حقوق بشر علیه دولت‌های مخالف خود استفاده می‌کند.

رئیس دفتر نمایندگی کمیسیون حقوق بشر اسلامی اذعان کرد: تفکر نظام غربی پس از جنگ جهانی دوم از حقوق بشر برای زیر سئوال بردن کشورهای مخالف استفاده می‌کند.

وی به جنایت کشورهای غربی در افغانستان و سوریه اشاره کرد و گفت: رفتار آمریکا در زندان گوانتانامو ملاک بارز نقض حقوق بشر است.

خاکزاد با اشاره به محکومیت رژیم صهیونیستی مبنی بر نقض حقوق بشر در سازمان ملل، بیان کرد: سازمان ملل تاکنون اقدامی علیه رژیم صهیونیستی انجام نداده است.

رئیس دفتر نمایندگی حقوق بشر اسلامی گیلان موضوع‌های مذکور را دغدغه این دفتر دانست و یادآور شد: ترویج علمی و غیر سیاسی مفهوم حقوق بشر اسلامی با همکاری نهادهای دینی و دانشگاهی از فعالیت‌های دفتر نمایندگی حقوق بشر اسلامی در گیلان محسوب می‌شود.

وی با تاکید براینکه نگاه دفتر مذکور به موضوع حقوق بشر سیاسی نیست، اظهار کرد: دفتر نمایندگی حقوق بشر اسلامی گیلان وابسته به هیچ جریان سیاسی نیست و به دنبال همکاری با مسئولان استان برای ترویج مفاهیم حقوق بشر اسلامی است.

خاکزاد اضافه کرد: بین مفهوم حقوق بشر و نگاه اسلام تفکیک وجود ندارد و دفتر نمایندگی حقوق بشر اسلامی نهاد ملی مستقل برای پیشبرد حقوق بشر اسلامی است.

رئیس دفتر نمایندگی حقوق بشر اسلامی گیلان بر آموزش و تعمیق اندیشه در حوزه حقوق بشر اسلامی تاکید کرد و گفت: کرامت انسانی در اندیشه امام (ره) و مقام معظم رهبری بر مبنای حفظ رعایت احکام الهی است.

وی با بیان اینکه دفتر مذکور در راستای تحقق منویات امام (ره) و مقام معظم رهبری تلاش می‌کند، تصریح کرد: نقد عالمانه و دلسوزانه صاحب‌نظران می‌تواند راهگشا باشد.

خاکزاد 90 درصد موضوع‌های حقوق بشر را اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد و یادآور شد: دنیای غرب در موضوع حقوق بشر گرفتار سیاست‌زدگی شده است.

رئیس دفتر نمایندگی حقوق بشر اسلامی گیلان، برگزاری کلاس‌های آموزشی و برنامه‌های عملی به منظور ایجاد فضای فرهنگی مناسب برای ارتقای حقوق بشر و تحکیم ارزش‌های اسلامی در جامعه را از برنامه‌های این دفتر اعلام کرد.

انتهای پیام/84001/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول