اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آخرین تحولات مصر/

ادامه گفت‌وگوها در مصر برای خروج از بحران/دیدار هیئتی خارجی با خیرت شاطر در زندان «طره»

با وجود ادامه حضور حامیان مرسی در میدان رابعه العدویه و النهضه روز گذشته در مصر رایزنی‌های متعددی برای رسیدن به راهکاری مسالمت آمیز، برای پایان دادن به بحران سیاسی کشور صورت گرفت.

ادامه گفت‌وگوها در مصر برای خروج از بحران/دیدار هیئتی خارجی با خیرت شاطر در زندان «طره»

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، روز گذشته در مصر رایزنی های متعددی برای رسیدن به راهکاری برای خروج از بحران کنونی این کشور صورت گرفت.

در همین راستا «ویلیام برنز» معاون وزیر خارجه آمریکا با «حازم الببلاوی» رئیس جمهور موقت مصر درباره نقشه راه سیاسی مصر و توافق حاصل شده برای اجرای آن گفت‌وگو کرد.

پیشتر«عبدالفتاح السیسی» نیز با تعدادی از رهبران جریان های سیاسی مختلف دیدار کرده بود و راه های موجود برای پایان دادن به بحران را بررسی کرده بود.

در همین راستا شورای ملی دفاعی مصر در بیانیه ای از حامیان مرسی خواست به صورت مسالمت آمیز به اعتراض های خود پایان دهند و به نقشه راهی که بعد از برکناری مرسی مطرح شده به عنوان راهکاری برای خروج از بحران پایبند باشند.

از سوی دیگر شب گذشته در پی خروج تظاهرات بیش از 1000 نفر از حامیان مرسی در دمیاط، این معترضان با اهالی منطقه درگیر شدند که منجر به زخمی شدن ده ها نفر با اسلحه های بادی و گلوله های جنگی شد و مجروحان به بیمارستان الازهر و الشروق منتقل شدند.

نیروهای پلیس دمیاط نیز برای پایان دادن به درگیری ها از گاز اشک آور استفاده کرده که تعدادی نیز در اثر استنشاق آن به بیمارستان منتقل شدند.

رسانه های مصری نیز از خروج ده ها نفر از میدان النهضه و ترک اعتراضات بعد از نماز صبح خبر دادند. بالگردهای ارتش مصر نیز با پرواز در آسمان رابعه العدویه تدابیر امنیتی در این منطقه را افزایش داده اند.

در پی انتشار اخباری در زمینه دیدار «خالد بن حمد العطیه» وزیر خارجه قطر،«عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات و «ویلیام برنز» معاون وزیر خارجه آمریکا با «خیرت الشاطر» معاون رهبر اخوان المسلمین در زندان «الطره» منابع آگاه تأکید کردند که ساعاتی پیش وزیر خارجه قطر و امارات بعد از دیدار یک ساعته با شاطر زندان طره را تر کرده اند.

در واکنش به این خبر گروه اخوان المسلمین با انتشار بیانیه ای تأکید کرد که رئیس جمهور قانونی و نماینده مردم مصر «محمد مرسی» است و هر گروه و هئیتی که میخواهند درباره مصر گفت و گو کنند باید با وی دیدار داشته باشند نه شخص دیگری؛ در ادامه این بیانیه تأکید شده که همپیمانی ملی برای دفاع از مشروعیت نیز تنها نماینده رسمی معترضان در میدان رابعه العدویه و النهضه هستند.

از سوی دیگر روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» گزارش داد که سفارت آمریکا تا روز شنبه آینده (10 آگوست) سفارت خود در قاهره را تعطیل خواهد کرد و به نقل  از منابعی در وزارت خارجه آمریکا افزود: با توجه به پایان ماه رمضان گزارش هایی در باره احتمال حملات تروریستی به سفارت خانه های آمریکا گزارش شده که واشنگتن در اقدامی پیشگیرانه سفارت خانه های خود را در چند کشور منطقه از جمله مصر مسدود کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول