اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‏دهد

مشکلات اقامه نماز زیاد است/ مسئولان به جای حرف زدن عمل کنند

جامعه بانوان مبلغ شهرستان فیروزکوه با اشاره به مسائل و مشکلات موجود در ادای فیضه عبادی نماز در سطح منطقه، خواستار عمل‏گرایی مسئولان در این حوزه شدند.

مشکلات اقامه نماز زیاد است/ مسئولان به جای حرف زدن عمل کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، امشب همایش مسئولان و یاوران نماز شهرستان فیروزکوه در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

رئیس ستاد یاوران نماز کشور، دبیر ستاد یاوران نماز استان تهران، معاونان عمرانی و سیاسی- انتظامی فرمانداری شهرستان فیروزکوه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فیروزکوه و جمعی از جامعه بانوان مبلغ فیروزکوه، از جمله حضار و مدعوین این جلسه بودند.

در این جلسه و پس از استماع نقطه نظرات و پیشنهادات مسئولان، بانوان مبلغ حاضر در همایش به بیان نقاط ضعف موجود بر سر راه ادای این فریضه الهی و معنوی در سطح منطقه پرداختند.

کمبود روحانی؛ مشکل منطقه

بهادری، یکی از معلمان تجوید قرآن ساکن فیروزکوه در این رابطه اظهار کرد: کمبود روحانی یکی از مشکلات موجود در منطقه است.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات مشاهده می‏شود برخی امامان جماعت مساجد در قرائت صحیح نماز مشکل دارند، از این امر اظهار تاسف کرد.

این معلم تجوید قرآن، تعطیل نشدن صنوف حاضر در اطراف مساجد در حین اقامه نماز را ضعفی برای جامعه اصناف برشمرد و خواستار در نظر گرفته شدن فضایی برای بازی کودکان در مساجد و رفاه حال مادران آنان در حین اقامه نماز جماعت شد.

بهادری همچنین خواستار مقابله با اعمال خشونت مسئولان برخی مدارس در هدایت اجباری دانش‏آموزان به نماز شد و افزود: در این زمینه، به شدت نیازمند فرهنگ‏سازی هستیم.

فریضه نماز زیبا جلوه داده شود

یزدانی، از دیگر بانوان مبلغ شهرستان فیروزکوه نیز خاطرنشان کرد: فریضه نماز باید همانند عزاداری برای امام حسین(ع) در نظر مردم زیبا جلوه داده شود.

وی با بیان اینکه باید لذت نماز را به همگان چشاند، افزود: در این صورت، هرکس حتی در خفا و خلوت خود نیز نماز را برپا می‏دارد.

یزدانی با اشاره به معضلات بهداشتی موجود در مناطق گردشگری شهرستان فیروزکوه، تصریح کرد: اقامه نماز در وهله نخست نیازمند تطهیر است و باید سرویس‏های بهداشتی و وضوخانه‏های مناسبی در این اماکن تفریحی پیش‏بینی شود.

وی همچنین با اشاره به قربانی کردن پای علم در مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان و پس از آن اقامه نماز جماعت روز عاشورا در خیابان‏ها، خواستار اهتمام هرچه بیشتر شهرداری و شبکه بهداشت در تمیز کردن و شست‏‌وشوی این‏گونه محل‏ها شد.

مشکلات اقامه نماز ناشی از خارج کردن مردم از صحنه است

حجت‏الاسلام والمسلمین محمد اسدی، رئیس ستاد یاوران نماز کشور نیز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در این زمینه اظهار کرد: مشکلات موجود اقامه نماز در سطح کشور، ناشی از خارج کردن مردم از صحنه است.

وی با اشاره به متفاوت بودن فرهنگ مناطق مختلف کشور تصریح کرد: متاسفانه گاهی مشاهده می‏شود که برنامه‏ای فرهنگی در تهران نوشته شده و سپس به تمام نقاط کشور ابلاغ می‏شود.

اسدی خاطرنشان کرد: هسته مرکزی ستاد اقامه نماز کشور به همین منظور شکل گرفته است و استفاده از ظرفیت‏های مردمی را دنبال می‏کند.

رئیس ستاد یاوران نماز کشور یادآور شد: بسیاری از مشکلات موجود اقامه نماز در سطح جامعه، فقط به این ستاد مربوط نیست و نیازمند تعامل، هم‏فکری و همیاری مردم و مسئولان است.

انتهای پیام/2568/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول