اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل نهاد کتابخانه‌‏های عمومی کشور خبر داد

افزایش سرانه فضای مطالعه تا 5/2 متر مربع در دولت احمدی‏‌نژاد

دبیرکل نهاد کتابخانه‌‏های عمومی کشور از افزایش سرانه فضای مطالعه تا 5/2 متر مربع در دولت‏های احمدی‌‏نژاد خبر داد.

افزایش سرانه فضای مطالعه تا 5/2 متر مربع در دولت احمدی‏‌نژاد

منصور واعظی امروز در گفت‌‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در استان سمنان اظهار کرد: سرانه فضای مطالعه در ایران در ابتدای کار دولت نهم حدود یک متر مربع بود که امروز این عدد به بیش از 5/2 متر مربع افزایش یافته است.

وی گفت: از آبان ماه سال گذشته تا پایان تیر ماه امسال، 133 کتابخانه عمومی به جمع کتابخانه‏‌های عمومی کشور افزوده شده است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‏‌های عمومی کشور افزود: در این مدت، شمار کتابخانه‏‌های عمومی فعال در کشور به دو هزار و 933 کتابخانه رسیده است و با بهره‏‌برداری هم‏زمان چندین کتابخانه در آیینی با حضور معاون اول رئیس جمهور وقت در سمنان، این تعداد به سه هزار و 13 باب افزایش یافت.

وی گفت: برخی از دولت‏ها در طول چهار سال فعالیت خود نیز این تعداد کتابخانه در کشور نساخته‌‏اند؛ اما دولت دهم در طول کمتر از هشت ماه، این تعداد کتابخانه را در ایران اسلامی به بهره‏‌برداری رسانده است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌‏های عمومی کشور افزود: مرحله سوم طرح ایستگاه مطالعه نیز در کشور در دست انجام بوده و مردم از مواهب اجرای این طرح بهره‏‌مند می‏‌شوند.

واعظی افزود: در مرحله نخست اجرای این طرح، 140 ایستگاه مطالعه در نقاط مختلف کشور به بهره‌‏برداری رسید و در مرحله دوم نیز بهره‌‏برداری از 130 ایستگاه مطالعه جدید انجام شد.

وی گفت: در مرحله سوم اجرای این طرح، بهره‌‏برداری از 120 ایستگاه مطالعه در دستور کار قرار دارد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‏‌های عمومی کشور گفت: بدین ترتیب، تاکنون 270 ایستگاه مطالعه در سراسر کشور به بهره‌‏برداری رسیده که این رقم به 390 ایستگاه بر اساس برنامه‌‏ریزی‏‌های انجام شده افزایش خواهد یافت.

واعظی گفت: در طول تمام دوره‌‏های کتابخانه‏‌سازی در ایران، از اولین کتابخانه که با سبک مدرن به دست امیرکبیر در کنار دارالفنون به بهره‏‌برداری رسید تا ابتدای دولت نهم، بیش از100 سال می‏‌گذشت.

وی افزود: در این مدت، تعداد کتابخانه‏‌های عمومی کشور به یک هزار و 600 باب رسیده بود؛ اما امروز بیش از سه هزار کتابخانه در کشور فعال است.

انتهای پیام/2249/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول