اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

یو اس ای تودی:

جاسوسان «اف‌بی‌آی» بیش از ۵ هزار بار در سال ۲۰۱۱ قانون‌شکنی کردند

یک روزنامه آمریکایی با اشاره به اسنادی گزارش کرد مأموران «اف‌بی‌آی» در سال ۲۰۱۱ برای رسیدن به اهدافشان به جاسوسان و خبرچین‌های خود اجازه دادند بیش از پنج هزار بار قانون‌شکنی کنند.

جاسوسان «اف‌بی‌آی» بیش از ۵ هزار بار در سال ۲۰۱۱ قانون‌شکنی کردند

به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «یواس ای تودی»، نسخه‌ای از اسنادی که یو اس ای تودی به آن دست پیدا کرده است، نشان می‌دهد که مأموران «اف ی آی» به خبرچین‌ها و جاسوسان خود در سال 2011 اجازه دادند هزاران مرتبه قانون‌شکنی کنند.

طبق اسناد جدید فاش‌ شده، پلیس اف بی آی در سال 2011، به خبرچین‌های خود اجازه دادند دستکم 5 هزار و 658 مرتبه قانون‌شکنی کنند.

وزارت دادگستری آمریکا به مأموران اف بی آی دستور داده بود تا با استفاده از خبرچین‌های خود، مجرمان را بیش از یک دهه دنبال کنند.

این اسناد فاش شده نشان می‌دهد که مأموران اف بی آی به طور میانگین مجوز ارتکاب 15 جرم در روز را در سال 2011 به خبرچین‌های خود داده بودند که این جرایم شامل خرید و فروش مواد مخدر و دیگر جرایمی چون رشوه‌دهی به مقامات دولتی و توطئه سرقت می‌شد.

مقامات اف بی آی پیشتر مدعی شده بودند که اجازه قانون شکنی به جاسوسان خود واجب است و بخشی از سازمانهای جنایی تحقیقاتی است.

روزنامه یواس ای تودی به نسخه‌ای از گزارش 2011 اف بی آی دست پیدا کرده است. در این گزارش نوع جرایمی که این سازمان انجام داده مشخص نشده است و هیچ اشاره ای به اینکه تا چه اندازه این جرایم جدی بوده است، نشده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول