اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

مسائل سیاسی با برخورد عقلانی حل می‌شود

انتقاد هاشمی رفسنجانی از برخورد دوگانه آمریکا با ایران در دیدار سولانا

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار سولانا با انتقاد از دوگانگی برخوردهای سیاسی آمریکا با ایران تأکید کرد: راهکار انسانی همه مشکلات، برخورد عقلانی با مسائل است.

انتقاد هاشمی رفسنجانی از برخورد دوگانه آمریکا با ایران در دیدار سولانا

به‌گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار «خاویار سولانا» با مثبت ارزیابی کردن دوره کاری وی در اتحادیه اروپا، گفت: نباید بگذاریم فضای 8 سال گذشته بین ایران و بعضی از کشورها، بر ادامه فعالیت‌ها نیز سایه اندازد.

وی با اشاره به آغاز به‌کار دولت یازدهم به ریاست جمهوری حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: دوره جدیدی از سیاست خارجی و تعامل با دنیا بر اساس احترام و اعتماد متقابل آغاز شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، شفافیت در بیان مواضع را در عالم سیاست مهم خواند و گفت: حضور میهمانان خارجی در مراسم تحلیف آقای روحانی نقطه آغازی برای حرکت در مسیر جدید است و باید برای تعمیق اعتماد تلاش کرد.

هاشمی رفسنجانی با انتقاد از دوگانگی برخوردهای سیاسی آمریکا نسبت به ایران، گفت: درست است که روابط با مذاکرات آغاز می‌شود اما دوگانگی برخورد دولت و پارلمان آمریکا شبهه‌ناک است و نشانه‌های خوبی در بین مردم ایران ندارد.

وی برخورد عقلانی با همه مسائل سیاسی را راهکار انسانی برای برون‌رفت از مشکلات دانست و تأکید کرد: سایه تهدید و تحریم همیشه بر مذاکرات سنگینی می‌کند و باید در محیط آرام و احساس آرامش کامل، به سوی رفع کدورت‌ها حرکت کرد.

* نتیجه معنادار انتخابات ایران برای غرب

خاویر سولانا نیز در این دیدار با تأکید بر آشنایی خویش با حجت‌الاسلام روحانی و سیاست‌های هاشمی رفسنجانی ابراز امیدواری کرد که غرب و آمریکا با مردم ایران در جهت بهتر کردن روابط خویش با جهان هماهنگ باشند.

مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا نتیجه انتخابات در ایران را برای غرب معنادار خواند و گفت: حق ایرانیان است که در تعامل با جهان به جایگاه تاریخی، تمدنی و فرهنگی خود برسند

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول