اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله استادی مطرح کرد

بهره‌برداری از آخرین فرصت‌ها در ماه مبارک رمضان

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: باید از روزهای باقی مانده ماه مبارک رمضان برای آمرزش گناهان و استجابت دعا نهایت استفاده را برد.

بهره‌برداری از آخرین فرصت‌ها در ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله رضا استادی پیش از ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد اعظم قم به فرارسیدن روزهای پایانی ماه مبارک رمضان اشاره کرد و با اشاره به اینکه باید از این فرصت باقی‌مانده نهایت استفاده را کرد افزود: ماه رمضان بهترین فرصت برای بخشش گناهان است و انسان نیز در این ماه امید زیادی دارد که مورد آمرزش خداوند قرار گیرد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: از نبی مکرم اسلام نقل شده اگر کسی ماه رمضان را درک کرده ولی آمرزیده نشود از محبت خدا دور شده است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه انسان باید از شرایط مطلوبی که برای او پیش می‌آید نهایت استفاده را داشته باشد تاکید کرد: انسان باید بداند ممکن است که این فرصت‌های ارزشمند برای او تکرار نشود، از جمله این فرصت‌های ارزشمند زمان حضور در بقاع متبرکه، حرم اهل بیت و ... است.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان فرصت بسیار خوبی برای استجابت دعا فراهم است تاکید کرد: نباید فرصت ارزنده ماه مبارک رمضان که از آن به عنوان «آقای ماه‌ها» یاد می‌شود را با غفلت از دست داد.

آیت‌الله استادی ضرورت احترام و توجه به والدین را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: یکی از فرصت‌های ارزنده خدمت کردن به پدر و مادر در زمان حیات ایشان است و نباید این فرصت را از دست داد.

وی با اشاره به حدیثی از امام معصوم (ع) بیان کرد: در حدیث آمده هر کس که پدر و مادر خود را درک کرده ولی در خدمت به آنها کوتاهی کند از رحمت خدا به دور خواهد بود.

امام جمعه قم ذکر صلوات را از دیگر فرصت‌های ارزشمند در اختیار انسان دانست و گفت: صلوات بر پیامبر و آل او بعد از شنیدن نام حضرت محمد(ص) حاوی اصول دین است و کسی که صلوات می‌فرستد یعنی خدا، نبوت، معاد و امامت را قبول دارد.

انتهای پیام/2258/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول