اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

وزارت ارشاد از اصلی‌ترین مسائل دولت در بعد اجرایی است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع فرهنگ و وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از اصلی‌ترین مسائل دولت در بعد اجرایی کشور خواهد بود و باید نسبت به آن حساس بود.

وزارت ارشاد از اصلی‌ترین مسائل دولت در بعد اجرایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، با توجه به برگزاری مراسم تحلیف حجت‌الاسلام حسن روحانی تا دقایقی دیگر در مجلس شورای اسلامی، یکی از مباحث مهم مطرح شده در این راستا، اعلام اسامی وزرای کابینه دولت یازدهم از سوی حسن روحانی در این مراسم و بحث و گفت‌وگوهای بسیار در این زمینه است.

لازم به ذکر است که یکی وزارتخانه‌هایی که بر روی وزیر آن حرف و حدیث‌های بسیار بوده و مسئولان متعدد کشوری درباره انتخاب وزیر این وزارتخانه و شرایط آن فرد صحبت کردند، وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی و وزیر فرهنگ است.

در همین راستا حجت الاسلام احمد سالک کاشانی، نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به عنوان نخستین افرادی بود که در مورد وزیر فرهنگ و شرایط آن موضع گیری کرد و نسبت به اسم وزیر احتمالی مطرح شده در اخبار انتقاد کرد.

وی گفت: در باب انتقاد و اعلام شرایط وزیر فرهنگ دولت یازدهم، نامه‌ای بلند بالا خطاب به حجت الاسلام حسن روحانی نوشتم و در آن تاکید ویژه‌ای به حساسیت و میزان اهمیت این وزارتخانه و انتخاب وزیر آن کرد.

به همین منظور خبرنگار فارس طی گفت‌وگویی با حجت الاسلام احمد سالک کاشانی از جزییات و اهداف این نامه اطلاع کسب کرد که وی در این مورد افزود: مبنای کشور بر روی مسائل دینی، فرهنگی و دینی است، اقتصاد ما باید دینی باشد، صنعت و تولید باید دینی باشد، مبنای کشاورزی ما باید فرهنگی و دینی باشد.

سالک اضافه کرد: ساختار همه بخش‌های حکومتی و اداری مملکت دینی و فرهنگی است، پس از این جهت رسیدگی و سیاست گذاری در امر فرهنگ و دین بسیار اهمیت دارد.

این مسئول ادامه داد: قاعدتاً موضوع فرهنگ و وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از اصلی‌ترین مسائل دولت در بعد اجرایی کشور خواهد بود و باید نسبت به آن حساس بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: بطور کلی سه وزارتخانه پایه اصلی و ساختار ساز جامعه اسلامی است، یکی وزارت آموزش و پروش کشور، وزارت علوم و آموزش عالی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی تاکید کرد: به منظور رشد و پیشرفت همه جانبه، حسن روحانی و دولت یازدهم باید نسبت به این سه وزارتخانه و معرفی وزاری آن اهتمام ویژه داشته باشد.

سالک خاطرنشان کرد: مجلس تا کنون با دولت منتخب در مورد وزیر فرهنگ و ارشاد رایزنی نداشته است.

این مسئول با اشاره به نامه‌ای که در جلسه مشترک به رئیس جمهور منتخب داده، خاطرنشان کرد: در جلسه مشترک نامه‌ای به آقای روحانی دادم و در آن نامه مهم‌ترین شاخصه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد دولت یازدهم را تبیین کردم.

سالک متذکر شد: در نامه خود به رئیس جمهور منتخب تاکید کردم که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آینده باید فردی متدین و متخصص باشد، سیاست‌های آینده وزارت ارشاد نمی‌تواند خارج از اصل 110 قانون اساسی باشد، آقای روحانی باید از به کار گرفتن عناصری که در فتنه و جریان انحرافی هستند پرهیز کند و نمی‌توان فرهنگ این مملکت را دست کسانی داد که وابستگی به جریان‌های خلاف دارند.

انتهای پیام/63001/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول