اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سبحانی مطرح کرد

تلاش جدی استکبار برای تشدید اختلافات طایفه‌ای در دنیای اسلام

یکی از مراجع تقلید قم ضمن محکوم کردن صدور فتوای علمای اهل سنت برای اعزام نیرو برای مقابله با ارتش سوریه، تلاش جدی استکبار برای تشدید اختلافات طایفه‌ای در دنیای اسلام را اقدامی در راستای حفظ امنیت صهیونیست‌ها دانست.

تلاش جدی استکبار برای تشدید اختلافات طایفه‌ای در دنیای اسلام

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی امروز در جلسه تفسیر قرآن در مدرسه عالی حجتیه قم با اشاره به موضع‌گیری اخیر برخی از علمای اهل سنت مبنی بر بسیج عمومی برای اعزام به کشور سوریه تاکید کرد: متاسفانه برخی از علمای کشور سوریه اعلام کرده‌اند که افراد برای مبارزه با سربازان ارتش سوریه به این کشور اعزام شوند.

وی تاکید کرد: این بسیج عمومی در حالی از سوی این علما صورت گرفته است که تاکنون شاهد نبودیم چنین فتوا و فرمانی برای اعزام عمومی برای مبارزه با صهیونیست‌ها صورت گیرد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه استکبار جهانی با شعله‌ور کردن آتش اختلاف بین مسلمانان به دنبال حفظ امنیت اسرائیل است تاکید کرد: در کنفرانسی که در اسرائیل و با حضور نمایندگان کشورهای استکباری برگزار شده ایجاد جنگ‌های طایفه‌ای در بین مسلمانان مورد تاکید قرار گرفته است و از سوی دیگر شاهد هستیم که به وسیله پول استکبار برخی علما نسبت به صدور چنین فتواهایی اقدام می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشدید تحریم‌ها علیه ایران اسلامی تاکید کرد: در کنار تحریم‌ همه کالاها شاهد هستیم که کشور را از نظر دارو نیز تحریم کرده‌اند و چنین اقدامی بی‌سابقه است.

آیت‌الله سبحانی گفت: سران کشورهایی چنین تصمیماتی را درباره ایران اتخاذ می‌کنند که ادعای حقوق بشر دارند؛ هرچند اینها کسانی هستند که با انداختن دو بمب هسته‌ای 150 هزار نفر را قتل عام کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محتوای اشعار در دوران جاهلیت اظهار کرد: در دوران جاهلیت در اشعار شاهد این بودیم که افراد به غارت کردن اموال دیگران، شهوت‌رانی و ستایش افراد ظالم تشویق می‌شدند.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه چنین شعری در اسلام مذموم است گفت: پیامبر گرامی اسلام از شعرهای سازنده استقبال می‌کردند و اسلام با شعر دارای کمال و فضلیت مشکلی ندارد.

انتهای پیام/2258/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول