اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در دیدار هیئتی از اسلامگراهای مصر با وزیر دفاع صورت گرفت

وعده السیسی به حامیان مرسی/ تظاهرات مسالمت آمیز را متفرق نمی‌کنیم

هیئتی از احزاب و گروه‌های اسلامگرای حامی مرسی با وزیر دفاع مصر دیدار کردند و السیسی به آنها اطمینان خاطر داده با اعتراض‌های مسالمت آمیز برخورد نخواهد شد.

وعده السیسی به حامیان مرسی/ تظاهرات مسالمت آمیز را متفرق نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «الوطن»، «محمد حسان» داعیه سلفی مصری تأکید کرد که به همراه تعدادی از نمایندگان «همپیمانی ملی در دفاع از مشروعیت» روز گذشته با «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع مصر دیدار کرده‌‌اند.

وی افزود که در این دیدار نمایندگان احزاب اسلامگرا تأکید کرده‌اند که همه زندانی های سیاسی که بعد از 30 ژوئن و برکناری مرسی بازداشت شده‌اند باید آزاد شوند.

حسان تأکید کرد که در این نشست تعدادی از علمای الازهر از جمله «عبدالله شاکر» رئیس مجلس شورای علما، «جمال المراکبی» داعیه سلفی و رئیس کمیته حامیان اهل سنت، «محمد عبدالسلام» یکی از رهبران سلفی های مصر، «عبدالرحمن البر» عضو مجلس شورای گروه اخوان المسلمین، «صلاح سلطان» دبیر کل سابق شورای عالی امور اسلامی، «ایمن عبدالغنی» یکی از رهبران حزب آزادی و عدالت، «صفوت عبدالغنی» یکی از رهبران حزب توسعه و سازندگی و «ایهاب شحابه» رئیس حزب «الاصاله» حضور داشتند.

وی افزود همپیمانی ملی در دفاع از مشروعیت از ما خواسته تا چند درخواست را با وزیر دفاع مطرح کنیم، از جمله توقف خشونت  و متفرق نکردن تظاهرات حامیان مرسی و آماده سازی فضا برای آشتی ملی و آزادی همه افرادی که بعد از 30 ژوئن بازداشت شده‌اند.

وی همچنین تأکید کرد که وزیر دفاع به آنها اطمینان خاطر داده که در صورتی که اعتراض‌ها مسالمت آمیز باشد با آن برخورد نخواهد شد.

حسان افزود: از ما خواسته شد در مقابل فراهم شدن شرایط برای آشتی ملی در رسانه‌ها، حامیان مرسی در میدان رابعه العدویه و میدان النهضه نیز باید از شدت تندی سخنرانی‌های خود بکاهند و تظاهرات مسالمت آمیز باقی بماند.

پیشتر سخنگوی هیئت حامیان «محمد مرسی» رئیس‌جمهور برکنارشده مصر، تأکید کرد حامیان مرسی برای توافق با مخالفان و انعطاف‌پذیری آماده‌اند، مشروط بر اینکه ارتش در این روند نقشی نداشته و راهکارها نیز بر اساس قانون اساسی باشد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول