اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از گذشت شش سال

یک‌سوم مطالبات 1830 میلیارد تومانی بازنشستگان پرداخت شده است

مدیرعامل کانون بازنشستگان فرهنگی و وظیفه‌بگیران استان اصفهان گفت: پس از گذشت شش سال از بدهی دولت به بازنشستگان، دولت تنها یک‌سوم از بدهی یک‌هزار و 830 میلیارد تومانی خود را به این افراد پرداخت کرده است.

یک‌سوم مطالبات 1830 میلیارد تومانی بازنشستگان پرداخت شده است

مجید روستایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به بی‌مهری‌های دولت نهم و دهم به بازنشستگان اظهار داشت: بازنشستگان طی سال‌های گذشته مطالباتی از دولت دارند، اما این مطالبات به دلیل بی‌توجهی‌های دولت به درد‌های کهنه تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه سازمان بازنشستگی خود را متولی بازنشستگان می‌داند، اما این سازمان به مطالبات و درد‌های این افراد رسیدگی نمی‌کند، اضافه کرد: در حال حاضر صحبت‌هایی مبنی بر خدمت‌رسانی دولت نهم و دهم به بازنشستگان شنیده می‌شود، اما بازنشستگان طی سال‌های گذشته کمترین خدمات دولتی را دریافت کرده‌اند.

مدیرعامل کانون بازنشستگان فرهنگی و وظیفه‌بگیران استان اصفهان با تاکید بر اینکه بی‌توجهی‌های دولت به پرداخت مطالبات بازنشستگان یکی از مهم‌ترین مشکلات این افراد است، تصریح کرد: دولت از سال 1386 تاکنون یک‌هزار و 830 میلیارد تومان بدهی به بازنشستگان دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه طلب بازنشستگان مربوط به افزایش حقوق ناشی از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری در سال 1386 بوده، ادامه داد: پس از گذشت شش سال از بدهی دولت به بازنشستگان، دولت تنها یک‌سوم از بدهی یک‌هزار و 830 میلیارد تومانی خود را به این افراد پرداخت کرده است.

روستایی با بیان اینکه این بدهی به یک میلیون و 150 هزار بازنشسته موجود در سطح کشور اختصاص دارد، تاکید کرد: البته 750 هزار نفر از این افراد از بازنشستگان فرهنگی هستند و دولت نباید با بی‌مهری‌های خود به این افراد سبب افزایش آسیب‌پذیری بازنشستگان شود.

وی به افزایش نرخ تورم طی سال‌های گذشته اشاره کرد و متذکر شد: طی شش سال گذشته نرخ تورم به صورت 100 درصدی افزایش یافته و ارزش طلب بازنشستگان نیز به میزان بسیاری کاهش یافته است.

مدیرعامل کانون بازنشستگان فرهنگی و وظیفه‌بگیران استان اصفهان با تاکید بر اینکه پرداخت بدهی دولت دهم به بازنشستگان به دوش دولت یازدهم می‌افتد، اذعان داشت: دولت یازدهم باید نسبت به نحوه پرداخت مطالبات بازنشستگان تجدید‌نظر کند و مطالبات بازنشستگان نباید به صورت قطره‌چکانی پرداخت شود.

انتهای پیام/63004/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول