اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

گلستان شقایق‌های آبیک نیازمند توجه مسئولان

تسریع در ساماندهی گلستان شقایق‌های شهر آبیک امری مهم و ضروری است که تحقق آن، توجه ویژه و همت مسئولان استانی و شهرستانی را می‌طلبد.

گلستان شقایق‌های آبیک نیازمند توجه مسئولان

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، شهادت برترین درجه کمال و شکوهمندانه‌ترین مرگی است که هر مجاهد راه حقی آن را آگاهانه و با افتخار بر می‌گزیند و به زندگی و مرگ پس از مرگ بهترین معنی و زیبایی و جلال را می‌بخشاید.

در آیات قرآن کریم در خصوص مقام والای شهید و شهادت اشارات فراوانی شده است که می‌توان به برخورداری شهدا از رحمت الهی و اخذ جایگاه کمال، بهره‌مند شدن شهدا از حیات و روزی‌های معنوی و بهره بردن شهدا از فراوانی نعمت‌ها و حیات جاویدان اشاره کرد.

شهرستان آبیک از جمله شهرستان‌های استان قزوین است که در ساماندهی گلزار شهدا جزو شهرستان‌های برتر است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان آبیک به خبرنگار فارس در این شهرستان می‌گوید: سه سال پیش کار ساماندهی گلزار روستاهای شهرستان آبیک صد درصد تکمیل شده؛ این در حالی است که ساماندهی گلزار شهدای شهر خاکعلی از توابع بخش بشاریات شهرستان آبیک نیز به اتمام رسیده است.

حسن نظافتی می‌افزاید: متأسفانه هفت سال از عملیات اجرایی پروژه ساماندهی گلزار شهدای شهر آبیک گذشته است ولی هنوز این پروژه تکمیل نشده است.

بر پایه این گزارش، کلنگ ساماندهی گلزار شهدای شهر آبیک در سوم خرداد ماه سال 86 به زمین زده شد ولی امروز که هفت سال از آغاز عملیات اجرایی این پروژه می‌گذرد، به دلیل عدم اختصاص اعتبارات مناسب طی سال‌های اخیر در کمیته برنامه‌ریزی، هنوز ساماندهی آن تکمیل نشده است.

لازم به ذکر است، کار عملیات اجرایی ساماندهی گلزار شهدای شهر آبیک در طی هفت سال اخیر به دلیل در نظر نگرفتن اعتبارات مناسب، دو سال و نیم راکد مانده بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان آبیک خاطرنشان می‌کند: سال گذشته در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان آبیک برای ساماندهی گلزار شهدای شهر آبیک، 600 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده بود که متأسفانه تنها 15 درصد آن تخصیص یافت.

نظافتی اضافه می‌کند: اگر 600 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده سال گذشته صد درصد تخصیص می‌یافت، به طور قطع پروژه ساماندهی گلزار شهدای شهر آبیک تکمیل می‌شد.

وی تصریح می‌کند: در حال حاضر سقف و کاشی‌کاری گلزار شهدای شهر آبیک انجام شده و تنها کف‌سازی و سنگ مزار شهدا و نیز مطالبه 300 میلیون ریالی پیمانکار باقی مانده است.

این مسئول اذعان می‌کند: 65 شهید در شهر آبیک داریم که با تکمیل و ساماندهی گلزار این شهدا، هفت سنگ یادبود برای هفت شهید جاویدالاثر در این گلزار نصب خواهد شد.

نظافتی ادامه می‎‌دهد: در جلسات متعدد از شهدا سخن می‌گوییم و اظهار می‌کنیم که هرچه داریم از شهدا داریم و مدیون خون شهدا هستیم ولی باید در عمل هم این سخنان را به منصه ظهور برسانیم.

گرچه ساخت اسکلت‌بندی گلزار شهدای شهر آبیک در زمان شهردار گذشته انجام شده بود ولی خوشبختانه با حضور علی یحیی‌پور آخرین شهردار آبیک که در حال حاضر مشغول به خدمت در شهر است، اعتبارات خوبی برای ساماندهی گلزار شهدای شهر آبیک در نظر گرفته شد.

برای ساماندهی گلزار شهدای شهر آبیک از سوی شهرداری بیش از یک میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد که این تخصیص اعتبار، تأثیر مطلوبی در روند پروژه گلزار شهدا داشته است.

بنا به گفته شهردار آبیک در صورت تحقق بودجه، تمثال مبارک شهدا در بلوارهای شهر مانند بلوار امام خمینی(ره)، بلوار شهدای ارتش، بلوار طالقانی و شهید کشمرزی نصب خواهد شد.

رضا اسفندیاری فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک نیز به خبرنگار فارس در آبیک اظهار می‌کند: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، متأسفانه پروژه ساماندهی گلزار شهدا پیشرفت قابل قبولی نداشته است.

وی می‌افزاید: با توجه به حساسیت و ظرفیت کار پروژه ساماندهی گلزار شهدا مطلوب است مسئولان در تکمیل صد درصدی این پروژه گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

اختصاص اعتبار 800 میلیون ریالی برای گلزار شهدای آبیک

فرماندار شهرستان آبیک نیز از اختصاص 800 میلیون ریال اعتبار در کمیته برنامه‌ریزی امسال شهرستان برای ساماندهی گلزار شهدا خبر می‌دهد و به خبرنگار فارس در آبیک می‌گوید: 500 میلیون ریال از اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی و 300 میلیون ریال از اعتبارات ماده 180 برای ساماندهی گلزار شهدای شهر آبیک اختصاص یافته است.

عبدالحسین داداشی می‌افزاید: ساماندهی گلزارهای شهدا جزو وظایف شهرداری‌ها است که انتظار داریم با روی کار آمدن شوراهای جدید شهر آبیک و همت آنان و تعامل با شهردار توجه ویژه‌تری به گلزار شهدای شهر شده و تا پایان امسال پروژه تکمیل شود.

وی خاطرنشان می‌کند: حقیقت این است که در حرف بسیار از شهدا گفته‌ایم ولی در عمل آن چنان که شایسته است، حق شهدا را ادا نکرده‌ایم.

گرچه فرماندار شهرستان آبیک دیدگاه مثبت و تأکید فراوانی بر تکمیل گلزار شهدای شهر تا پایان امسال دارد ولی تحقق این مهم به تخصیص صد در صدی بودجه 800 میلیون ریالی در نظر گرفته شده در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان آبیک بستگی دارد.

البته امیدواریم که بودجه امسال مانند بودجه سال گذشته انقباضی نباشد که تحقق این امر با توجه به وضعیت موجود در کشور، بعید هم نیست.

تصویب طرح یادمان شهدای گمنام در آبیک

لازم به ذکر است که چندی پیش طی جلسه‌ای در شهرستان آبیک احداث یادمان دو شهید گمنام به تصویب رسید که در حال حاضر کار مطالعات و طراحی آن در حال اجرا است و در آینده نزدیک عملیات اجرایی یادمان دو شهید گمنام در بوستان شهید رجایی آغاز می‌شود.

داداشی فرماندار شهرستان آبیک در خصوص یادمان دو شهید گمنام به خبرنگار فارس در آبیک اظهار می‌دارد: احداث یادمان جزو مصوبات شورای شهر است که بودجه لازم در این مورد در نظر گرفته شده است.

وی می‌افزاید: عملیات اجرایی یادمان شهدای گمنام طی چند روز آینده از سوی شهرداری آغاز می‌شود و امیدواریم که تا چند ماه آینده این پروژه به اتمام برسد و در دهه فجر شاهد افتتاح آن باشیم.

لازم به توضیح است که مسئولان باید بدانند که شهدا نیازی به ما ندارند ولی اینکه هفت سال ساماندهی گلزار شهدا به طول انجامیده بیانگر مظلومیت شهدا است گرچه شنیده شده است که خانواده‌های معزز شهدا از تأخیر پروژه ساماندهی گلزار شهدای شهر آبیک هم گله‌مند بوده‌اند.

امیدواریم مسئولان آستین همت را بالا زده و در تکمیل پروژه ساماندهی گلزار شهدای شهر آبیک تلاش وافری داشته باشند تا بیش از این شرمنده شهدای شهرمان نباشیم.

گفتنی است، شهرستان آبیک 241 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/77006/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول