اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرک استان سمنان خبر داد

افزایش صادرات کالا از استان سمنان به خارج از کشور

مدیرکل گمرک استان سمنان از افزایش صادرات کالا از استان سمنان به خارج از کشور در سال جاری خبر داد.

افزایش صادرات کالا از استان سمنان به خارج از کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی گمرک استان سمنان، علی‏‌اکبر شامانی امروز در گزارشی به رسانه‌‏ها افزود: در چهار ماهه اول امسال، 91 هزار و 318 تن کالا به ارزش بیش از 42 میلیون و 461 هزار دلار از این گمرک به خارج صادر شده است.

وی تصریح کرد: این میزان صادرات کالا از نظر وزنی 40 درصد کاهش و از لحاظ ارزش سه درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: عمده کالاهای صادراتی شامل سیمان خاکستری، پودر شوینده، انواع کاشی، عایق رطوبتی، لوله و پروفیل آهنی، گچ، کرک، شمش سرب، سنگ سلستین، کولر آبی، آرد، ظروف یک بار مصرف و … است.

شامانی افزود: این کالاها به کشورهای مختلف از جمله عراق، افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی صادر شده است.

وی ادامه داد: در این مدت، بیش از شش هزار و 928 تن کالا به ارزش بیش 17 میلیون و 282 هزار دلار از گمرک سمنان ترخیص شده است.

مدیرکل گمرک استان سمنان افزود: این مقدار واردات از نظر وزنی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 46 درصد و از نظر ارزش 42 درصد کاهش دارد.

شامانی اضافه کرد: این کالاها از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، امارات متحده عربی، ترکیه، آلمان، چین، ژاپن و ازبکستان به این گمرک وارد شده است.

مدیرکل گمرک استان سمنان یادآور شد: کالاهای وارداتی شامل پنبه، ماشین‏‌آلات، مواد اولیه کارخانجات، خط تولید ترانس برق، قاب هالوژن، لوازم کامپیوتر، باتری قراضه، قطعات خودرو و … است.

انتهای پیام/2249/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول