اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در آستانه تحلیف روحانی گزارش می‌شود

نامه ۷۴ سناتور آمریکایی به اوباما و تاکید بر تشدید تحریم‌های ایران

در آستانه برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران، جمعی از سناتورهای آمریکایی در نامه‌ای به اوباما، خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران و معتبر کردن گزینه اقدام نظامی علیه تهران شدند.

نامه ۷۴ سناتور آمریکایی به اوباما و تاکید بر تشدید تحریم‌های ایران

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در خبری نوشت که 76 نفر از سناتورهای آمریکایی در نامه روز گذشته (جمعه) به «باراک اوباما» رئیس جمهور کشورشان، از کاخ سفید خواستند تا تحریم ها علیه ایران را تشدید کند.

قانونگذاران سنای آمریکا در این نامه مدعی شده اند که زمان اتخاذ رویکرد دیپلماسی در قبال ایران به سرعت رو به اتمام است.

این قانونگذاران با ادعای اینکه ایران از مذاکرات گذشته برای وقت کشی استفاده کرده است، درباره نقش سابق دکتر «حسن روحانی» رئیس جمهور جدید ایران به عنوان کننده سابق هسته ای کشورمان به اوباما هشدار داده و گفته اند که نهایتا رهبر ایران است که تصمیم نهایی را درباره برنامه هسته ای ایران می گیرد.

این سناتورها در نامه خود آورده اند که آنچه ضرورت دارد، آگاهی از این نکته است که آیا تهران نهایتا آماده مذاکرات جدی هسته ای است یا خیر؛ این قانونگذاران مدعی شده اند که ایران باید درک کند که زمان برای دیپلماسی رو به پایان است.

بر اساس این خبر، این نامه ضد ایرانی سناتورهای آمریکایی روز گذشته و در آخرین روز از جلسه سنا پیش از تعطیلی تابستان و پیش از برگزاری مراسم تحلیف دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهور جدید ایران، به اوباما داده شده است.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا در تاریخ 30 ژوئیه سال جاری، با 400 رای موافق در برابر 20 رای مخالف، بسته جدید تحریم ها علیه ایران را که باقی مانده بخش نفتی کشورمان را هدف می گرفت، تصویب کردند.

بر اساس این خبر، نامه روز گذشته سناتورهای آمریکایی به اوباما نیز به منزله حمایت سنا از لایحه اخیر مجلس نمایندگان است؛ هدف از لایحه ضد ایرانی مصوب مجلس نمایندگان، کاهش بیشتر صادرات نفت ایران بدون در نظر گرفتن استثناء برای خرید نفت ایران توسط شرکت های مستقر در کشورهای متحد واشنگتن است.

سناتورهای سنا در نامه خود به اوباما مدعی شده اند که آمریکا باید تحریم ها علیه ایران را شدت ببخشد و اعتبار گزینه اقدام نظامی علیه ایران را نیز در عین حال که روی رویکرد دیپلماتیک در برابر تهران تاکید می شود، تقویت کند.

«رابرت منندز» دموکرات و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا به همراه «لیندسی گراهام» جمهوریخواه ایالت کارولینای جنوبی و از اعضای کمیته نیروهای مسلح سنا از جمله قانونگذاران پیشرو در نامه روز گذشته سناتورهای سنا به اوباما بوده اند.

منابع خبری در کنگره آمریکا در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی جروزالم پست مدعی شده اند که پیام نامه اخیر سناتورهای آمریکایی به اوباما این است که روحانی باید جدیت خود را در یک فرصت کوتاه ثابت کند و در غیر این صورت تحریم های جدیدی در راه خواهند بود.

انتظار می رود لایحه جدید تحریم های ضد ایرانی سنا در اواخر سپتامبر سال جاری میلادی به رای گذاشته شود.

پیش از این 118 نماینده مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به اوباما بر ضرورت رویکرد دیپلماتیک در برابر ایران تاکید کرده بودند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول