اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تربیت آموزش سپاه قدس گیلان خبر داد

برگزاری کارگاه آموزشی مربیان شجره طیبه صالحین در گیلان

مسئول تربیت آموزش سپاه قدس گیلان از برگزاری کارگاه آموزش سرگروه‌ها و مربیان شجره طیبه صالحین این استان خبر داد.

برگزاری کارگاه آموزشی مربیان شجره طیبه صالحین در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام محمدحسن حسن‌زاده پیش از ظهر امروز در جمع مربیان شجره طیبه استان تداوم برگزاری کارگاه آموزشی سرگروه‌ها و مربیان این شجره را از برنامه‌های مهم در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

وی اظهار کرد: برگزاری کارگاه تداوم آموزش سرگروه‌ها و مربیان شجره طیبه صالحین یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های بسیج در ماه مبارک رمضان است.

این مسئول، طرح صالحین را یک طرح تربیتی و معرفتی دانست و تصریح کرد: این طرح نسخه اصلی برنامه‌ریزی راهبرد فرهنگی بسیج است.

وی با بیان اینکه کارگاه آموزشی مذکور به صورت هفتگی برگزار می‌شود، اذعان کرد: در این کارگاه‌ها عملکرد سرگروه‌های صالحین مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در نشستی دو تا سه ساعته آموزش‌های لازم را کسب می‌کنند.

مسئول تربیت آموزش سپاه قدس گیلان درباره افتتاح کارگاه آموزشی مذکور گفت: مراسم افتتاحیه این کارگاه با حضور مسئولان تربیت آموزش نواحی و سرمربیان صالحین «ائمه جمعه» به عنوان ارزیاب کیفی دوره‌ها برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این دوره کارگاهی را تداوم آموزش سرگروه‌های حلقه شجره طیبه صالحین در تمام شهرستان‌های استان ذکر کرد و گفت: در این کارگاه ابتدا سرمربی صالحین مباحث معرفتی و بصیرتی را برای سرگروه‌های صالحین بیان می‌کنند.

حسن‌زاده، مطالب قابل طرح در حلقه‌های صالحین را آموزش قرآن شامل روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، ترجمه، مفاهیم و حفظ بیان حدیث، احکام، وصیتنامه و سخنی از حضرت امام خمینی(ره)، موضوع مهم هفته شامل اخبار و رویداد با شاخص کلام رهبری و... ذکر کرد.

وی، نکات قابل طرح و نظر در حلقه صالحین را در زمینه ولایت فقیه و اختیارات حاکم اسلامی، اقتصاد مقاومتی، چرا سیاست باید عین دیانت باشد، حجاب و عفاف در مردان و زنان و ... برشمرد.

این مسئول افزود: در کارگاه آموزشی مذکور وصیتنامه و خاطره‌ای از یک شهید توسط بسیجیان عضو حلقه و به صورت مشارکتی قرائت می‌شود.

به گفته وی، در پایان کارگاه آموزشی سرگروه‌های صالحین که مسئولیت رهبری و هدایت حلقه متربیان را به‌عهده دارند نسبت به جمع‌بندی مباحث و مطالب می‌پردازند.

حسن‌زاده، خاطرنشان کرد: با توجه به ماه مبارک رمضان حلقه‌های تربیتی، معرفتی و بصیرتی صالحین با کیفیت مطلوب‌تری برگزار می‌شوند.

وی، ختم قرآن و دیدار با خانواده شهدا را از دیگر ویژه برنامه‌های حلقه‌های صالحین در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

مسئول تربیت آموزش سپاه قدس گیلان از روند رو به رشد حلقه‌های صالحین در استان خبر داد و یادآور شد: تاکنون بالغ بر 6 هزار حلقه شجره طیبه صالحین در مساجد و اقشار بسیج استان تشکیل شده است.

وی یادآور شد: با توجه به ظرفیت کمی و کیفی موجود در استان شهید پرور و ولایت‌مدار گیلان این حلقه‌ها در حال رشد و ازدیاد است.

حسن‌زاده، ویژگی مهم حلقه‌های طرح صالحین را مباحث طرفین دانست و متذکر شد: در این روش افراد هر سئوالی داشته باشند از سرگروه حلقه پرسیده و پاسخ سئوالات خود را در یک فضای دوستانه و صمیمی دریافت می‌کنند و در نهایت تمام مباحث و مطالب با هدایت و راهنمایی استاد جمع‌بندی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از برکات معنوی این نظام تربیتی بسیج «شجره طیبه صالحین» نظام‌مند بودن کیفیتی حلقه‌ها به سبک مربی و متربی از بدنه پایین بسیج است، افزود: این حلقه‌ها به صورت عام و خاص به مسئولیت سرگروه است.

این مسئول، خاطرنشان کرد: مسئولیت هدایت و رهبری جلسات سرمربیان توسط استاد شجره طیبه صالحین در گیلان را آیت‌الله حاج شیخ علی سائلی از مدرسان عالی‌قدر گیلانی مقیم حوزه علمیه قم به‌عهده دارد.

انتهای پیام/2300/صا40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول