اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم و معارف قرآن خبر داد

راه‌اندازی شعبه جدید مقطع دکترای تفسیر تطبیقی در بهمن امسال

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم و معارف قرآن از راه‌اندازی مقطع دکترای رشته تفسیر تطبیقی در تهران خبر داد.

راه‌اندازی شعبه جدید مقطع دکترای تفسیر تطبیقی در بهمن امسال

حجت‌الاسلام عبدالرضا زاهدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های آموزشی دانشگاه علوم و معارف قرآن اظهار کرد: هزار و 400 نفر دانشجو در مقطع کارشناسی در 22 دانشکده در رشته‌های تفسیر، علوم قرآن و قرائت و فنون قرآن پذیرش شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: 290 نفر در مقطع کارشناسی ارشد در رشته تفسیر و علوم قرآن و هشت نفر در مقطع دکترا در رشته تفسیر تطبیقی برای سال تحصیلی جدید پذیرش شدند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم و معارف قرآن عنوان داشت: اکنون 3 هزار نفر در سه مقطع مشغول تحصیل هستند و تاکنون نزدیک 9 هزار نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی یادآور شد: هر سازمان و اداره‌ای به رشته‌های علوم قرآنی نیازمند است تا به ترویج و آموزش آموزه‌های قرآنی بپردازند.

زاهدی با بیان اینکه دانشگاه علوم و معارف قرآن دارای 22 شعبه در سراسر کشور است گفت: دانشجویان مقطع کارشناسی در این دانشکده‌ها مشغول به تحصیل می‌شوند ولی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در سال گذشته در 12 دانشکده مشغول تحصیل بودند و امسال در 14 دانشکده پذیرش می‌شوند.

وی یادآور شد: پذیرش دانشجو در مقطع دکترا در قم در سال‌های گذشته انجام می‌شد ولی امسال برای نخستین بار در مقطع دکترا در تهران نیز آغاز به کار می‌کند.

وی با اشاره به آزمون اختصاصی طلاب گفت: این آزمون ویژه طلاب دارای سطح دو حوزه ویژه کارشناسی ارشد در قم، تهران، مشهد، آمل، میبد و کرمانشاه برگزار می‌شود و در هر دانشکده 20 نفر پذیرش می‌شوند.

وی به پذیرش دانشجو بدون آزمون در مقطع دکترا اشاره کرد و افزود: داوطلبان برای شرکت در این بخش باید دارای حداقل معدل 17، یک مقاله علمی پژوهشی و نمره پایان‌نامه 19 باشند.

وی خاطرنشان کرد: به ازای هر 10 نفر دانشجوی دکترا که از طریق آزمون سراسری پذیرش می‌شوند، یک نفر بدون آزمون از داخل دانشگاه و یک نفر بدون آزمون از خارج دانشگاه پس از مصاحبه پذیرش می‌شوند.

انتهای پیام/78003/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول