اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج جامعه زنان سپاه قم:

همایش جامعه بسیج زنان در قم برگزار می‌شود

رئیس بسیج جامعه زنان سپاه قم گفت: همزمان با 13 مرداد ماه، همایش قشر جامعه بسیج زنان قم برگزار خواهد شد.

همایش جامعه بسیج زنان در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، لیلا حیدری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بسیج جامعه زنان بزرگ‌ترین تشکل اجتماعی زنان پس از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود اظهار کرد: امروزه شاهد حضور گسترده زنان بسیجی در سطح دستگاه‌ها و پایگاه‌های مختلف مقاومت محلات، دانشجویی و اقشار مختلف هستیم.

وی افزود: یکی از عرصه‌هایی که این سازمان فعالیت خود را پیگیری می‌کند الگوسازی برای نسل جوان است؛ در این حوزه سعی کرده‌ایم شهدای زن را در سطح استان قم شناسایی کرده و به عنوان الگوهای نسل جوان به جامعه معرفی کنیم.

رئیس بسیج جامعه زنان سپاه قم با اشاره به شناسایی 129 شهیده قمی در سال گذشته عنوان داشت: همایش استانی زنان شهیده به معرفی ابعاد مختلف این شهدای گرانقدر پرداخت و از طریق پایگاه‌های مقاومت بسیج هم این شهدا به خواهران بسیجی فعال در عرصه‌های مختلف اجتماعی معرفی شدند.

وی ادامه داد: در قشر دانش‌آموزی شاهد تاثیرگذاری بالای معرفی الگوهای شهیده هستیم؛ شهدای محوری کشوری هم از سوی سازمان بسیج جامعه زنان کشور معرفی شده‌اند.

حیدی شهیده فرحانیان را یکی از شهدای شاخص زن معرفی شده در سطح کشور دانست و خاطرنشان کرد: 13 مردادماه سالروز شهادت شهیده مریم فرحانیان به نام روز قشر بسیج جامعه زنان نامیده شده و به همین مناسبت در سطح کشور برنامه‌هایی در قالب همایش‌های استانی برگزار می‌شود.

رئیس بسیج جامعه زنان سپاه قم با بیان اینکه همایش قشر بسیج جامعه زنان در استان قم روز سیزدهم مردادماه امسال در سالن همایش‌های بین‌المللی دفتر تبلیغات اسلامی با سخنرانی مسئول بخش آموزش و پژوهش وزارت کشور برگزار خواهد شد گفت: در حاشیه این همایش برنامه‌های جانبی در مورد نقش بسیج جامعه زنان به عنوان یک سازمان گسترده و تبیین اهداف و برنامه‌های این سازمان هم تدارک دیده شده‌اند.

وی ادامه داد: پایگاه‌های مقاومت بسیج خواهران و حوزه‌های مقاومت هم در سطح رده‌های بسیج خواهران برنامه‌هایی در همین زمینه خواهند داشت تا اهداف سازمان و ویژگی‌های شهدای زن را تبیین کنند.

حیدری با اشاره به فعالیت‌های مجازی سازمان بسیج زنان گفت: معرفی شهدای زن از طریق سایت عقیله صورت می‌گیرد؛ در مورد نقش زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی هنوز در ابتدای راه هستیم و با توجه به وجود 7 هزار شهیده در سراسر کشور باید الگوسازی بهتری از آنها صورت بگیرد.

رئیس بسیج جامعه زنان سپاه قم با بیان اینکه بخش بزرگی از آسیب‌های اجتماعی زنان و دختران به وسیله معرفی صحیح الگوهای شهیده برطرف خواهند شد، عنوان داشت: امیدواریم همه دستگاه‌های دخیل در حوزه بانوان به سازمان بسیج جامعه زنان سپاه یاری رسانده و در زمینه معرفی الگوهای شهیده به زنان و دختران ایرانی تلاش کنند.

وی حجاب و عفاف جامعه را مورد توجه قرار داد و افزود: تعمیق این فرهنگ در سطح جامعه می‌تواند تاثیرگذاری بالایی بر زنان و دختران داشته باشد و از بسیاری آسیب‌ها جلوگیری کند زیرا دشمنان در صدد حیازدایی از جامعه ایرانی هستند و این مسئله تنها به زنان اختصاص ندارد.

حیدری با بیان اینکه سال گذشته شهید ناهید فاتحی کرجو به عنوان شهیده محوری سال معرفی شده بود تصریح کرد: تا آخرین لحظاتی که ضد انقلاب این شهیده بزرگوار را با وضع فجیعی به شهادت رساندند او حاضر به برداشت روسری خود نشده بود.

رئیس بسیج جامعه زنان سپاه قم ادامه داد: در کنگره ملی 7 هزار زن شهیده که سال گذشته برگزار شد تعدادی از مهمانان خارجی هم حضور داشتند ضمن اینکه دفتر زنان نهاد ریاست جمهوری هم اقداماتی در این زمینه داشته است و امیدواریم در سال‌های آینده شاهد فعالیت‌های گسترده‌تر در سطح بین‌المللی باشیم.

انتهای پیام/78004/س40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول