اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان چای کشور خبر داد

صدور مجوز احداث 10 کارخانه چای سبز در گیلان و مازندران

رئیس سازمان چای کشور از صدور مجوز احداث 10 کارخانه چای سبز در گیلان و مازندران خبر داد.

صدور مجوز احداث 10 کارخانه چای سبز در گیلان و مازندران

علی محرر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اهداف سازمان چای کشور درباره باغ‌های چای، اظهار کرد: جوان‌سازی باغ‌های چای، معرفی نهال‌های جوان با کیفیت مطلوب و اصلاح ساختار بوته‌های فعلی از جمله اهداف سازمان چای است.

*مدیریت باغ‌های چای از اهداف سازمان چای کشور

وی، آموزش کشاورزان و مدیریت باغ برای کاهش هزینه باغداران چای را از دیگر اهداف سازمان چای برشمرد.

این مسئول افزود: نقشه‌برداری مساحت کل باغ‌های چای و تجهیز ماشین‌آلات کشاورزی چای با استفاده از تکنولوژی مدرن در باغ‌های چای از دیگر اهداف سازمان چای است.

وی اصلاح دقیق انرژی سوخت مصرفی کارخانه‌های چای‌سازی به منظور کاهش هزینه تولید و... را از جمله اهداف دیگر سازمان چای کشور برشمرد.

محرر، پرداخت نشدن به‌موقع بهای برگ سبز چای توسط دولت به کارخانه‌داران را از موانع و مشکلات سازمان چای دانست و تصریح کرد: ابلاغ قیمت برگ سبز چای توسط شورای اقتصاد بدون در نظر گرفتن نظر کارشناسی و هزینه‌های تولید و صرفه اقتصادی از جمله مشکلات این صنعت است.

*وجود 60 هزار خانوار چایکار گیلان و مازندران/سهمیه کود چایکار مستقل توزیع شود

وی بی‌توجهی نسبت به معیشت 60 هزار خانوار چایکار گیلان و مازندران و تخصیص نیافتن نهاده‌های کشاورزی مانند کود به صورت سهمیه مستقل به چایکاران را از دیگر مشکلات سازمان چای عنوان کرد.

رئیس سازمان چای کشور اذعان کرد: عدم شفافیت در بازرگانی چای و کم‌توجهی به ماده 16 قانون افزایش بهره‌وری از دیگر مشکلات سازمان چای است.

وی عدم توانایی تولید کنندگان چای و کارخانه‌داران چای به دلیل نبود صرفه اقتصادی را از دیگر مشکلات سازمان چای ذکر کرد.

محرر با اشاره به انتظارات سازمان چای، گفت: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به کارخانه‌داران صنایع چای‌سازی از جمله انتظارات است.

*بانک مرکزی پرداخت تسهیلات به چایکاران را آسان بگیرد/ضمانت زنجیره‌ای شود

وی سهل‌گیری بانک مرکزی برای پرداخت وام به تولید کنندگان و اخذ تسهیلات با ساده‌‌ترین روش با ضمانت زنجیره سه نفری را از جمله انتظارات مهم دیگر سازمان چای عنوان کرد.

این مسئول تصریح کرد: پرداخت تسهیلات از محل وجوه ارائه شده پنج ساله با بازپرداخت حداقل سه سال از جمله انتظارات در راستای بهبود وضعیت صنایع چای است.

وی حمایت از صنعت چای را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: این حمایت موجب برطرف شدن موانع و مشکلات صنعت چای می‌شود.

*پرداخت مطالبات چایکاران

محرر با بیان اینکه تاکنون 28 میلیارد تومان تخصیص اعتبار یافتیم، گفت: از این مبلغ، دولت 15 درصد را کم کرد و 23 میلیارد و 900 میلیون تومان باقی ماند.

وی اضافه کرد: حدود هفت میلیارد تومان از کارخانه‌داران چای وصول کردیم که در مجموع اعتبار ما به 30 میلیارد تومان رسید.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه 6 میلیارد تومان از مبلغ کارخانه‌داران چای به حساب کشاورزان واریز شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون 19 میلیارد تومان به حساب کشاورزان چایکار واریز شده و 10 میلیارد تومان باقی‌مانده نیز به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

وی دلیل تأخیر در پرداخت مطالبات چایکاران را پول ندادن برخی کارخانه‌داران چای ذکر کرد و یادآور شد: تاکنون حدود 3 هزار تن برگ سبز چای به صورت آزاد خریداری شده که مبلغ آن 3 میلیارد تومان است که نقداً پرداخت شد.

*خرید 58 هزار تن برگ سبز چای در سال جاری/52 درصد درجه یک

محرر، با تصریح بر اینکه برگ سبز چای از مراجع مختلف خریداری شده است، اذعان کرد: تاکنون از املش، تنکابن، رامسر، رشت، رودسر، سیاهکل، شفت، فومن، لاهیجان و لنگرود چای خریداری شده است.

وی، مجموع برگ سبز چای خریداری شده از شهرستان‌های مذکور را 58 هزار تن عنوان کرد و یادآور شد: این مقدار چای از بخش‌های دولتی خریداری شده است.

این مسئول مقدار چای خریداری شده به صورت آزاد را 2 هزار و 800 تن ذکر کرد و متذکر شد: این مقدار حدود 60 هزار تن برگ سبز چای است که در مجموع 54 میلیارد و 500 میلیون تومان پول خرید چای شد که حدود دو میلیارد تومان بیشتر از سال گذشته است.

وی با اشاره به اینکه اکنون 30 واحد کارخانه چای در گیلان و مازندران فعال است، افزود: اکنون برگ سبز چای نداریم و روزانه 50 تن چای داریم که نسبت به سال گذشته 17 درصد کاهش برگ داریم اما مقدار درجه یک برگ سبز چای 52 درصد است که در این فصل کم‌نظیر است.

محرر دلیل افزایش برگ سبز درجه یک چای را مناسب بودن شرایط جوی هوا در اردیبهشت امسال عنوان کرد و یادآور شد: کارخانه‌های چای‌سازی تاکنون 60 درصد برگ سبز چای خود را به فروش رساندند.

*صدور مجوز احداث 10 کارخانه چای سبز در گیلان و مازندران

وی درباره کارخانه تولید چای سبز تصریح کرد: اکنون 10 کارخانه چای سبز در گیلان و مازندران فعالیت دارند.

رئیس سازمان چای کشور از صدور مجوز احداث 10 کارخانه دیگر چای سبز در گیلان و مازندران خبر داد و متذکر شد: با راه‌اندازی این کارخانه مشکل خرید و فروش چای برطرف می‌شود.

انتهای پیام/2300/صا40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول