اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از سه ماه تعطیلی

بازارچه‌مرزی «گمشاد» در شمال سیستان و بلوچستان بازگشایی شد

مدیر بازارچه مرزی گمشاد گفت: بازارچه مرزی «گمشاد»که از اوایل اردیبهشت امسال تعطیل شده بود با همکاری مسئولان بازگشایی شد.

بازارچه‌مرزی «گمشاد» در شمال سیستان و بلوچستان بازگشایی شد

محمد رهدار امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با آغاز به کار مجدد این بازارچه 150 کارگر و 70 راننده به کار سابقشان برگشته‌اند.

وی بازارچه مرزی گمشاد را منبع مناسبی برای ارتزاق مردم مرزنشین در شمال هیرمند دانست و ادامه داد: با وجود خشکسالی‌های اخیر و شرایط سخت زندگی در این منطقه، بازارچه مرزی گمشاد تا حد زیادی از مهاجرت‌های روستایی مردم کاست و زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم افراد زیادی را فراهم کرد.

مدیر بازارچه مرزی گمشاد در زمینه عمده کالاهای صادراتی از این بازارچه افزود: مصالح ساختمانی از قبیل گچ، سیمان، شن و مواد غذایی عمده کالاهای صادراتی از طریق این بازارچه بود که سهم سیمان از مابقی بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه مردم هیرمند سال‌هاست با خشکسالی و پدیده توفان شن مواجه‌ هستند، بازارچه‌های مصوب این شهرستان را پنج مورد عنوان کرد و گفت: آغاز به کار ‌بازارچه‌های تعطیل در این شهرستان می‌تواند در تامین معیشت و ارتزاق مردم هیرمند تاثیر فراوانی داشته باشد.

لازم بذکر است: این بازارچه که در روستای «گمشاد» از توابع بخش قرقری شهرستان هیرمند بوده، از سال 86 با هدف تامین معاش مردم مرزنشین این منطقه گشایش یافته است،

این بازارچه اوایل اردیبهشت ماه امسال تعطیل شد و با تعامل مسئولان دو سوی مرز، عصر پنج‌شنبه 10 مرداد ماه جاری فعالیت‌ تجاری خود را از سرگرفت.

انتهای پیام/75004/خ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول