اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه میامی:

خلق حماسه اقتصادی سرلوحه کار بسیجیان در سال‏‌جاری است

فرمانده سپاه ناحیه میامی گفت: خلق حماسه سیاسی و اقتصادی سرلوحه کار بسیجیان است و باید در بطن جامعه گسترش پیدا کند.

خلق حماسه اقتصادی سرلوحه کار بسیجیان در سال‏‌جاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، عباسعلی کاظمی پیش از ظهر امروز در جمع فرماندهان پایگاه‏های بسیج شهرستان میامی در جلسه طرح مودت که در نمازخانه دبیرستان شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: ترویج و تأکید بر مودت و محبت طبق شیوه پیامبر گرامی اسلام (ص) خصوصاً در بین اعضای بسیج ضروری است.

وی افزود: همدلی و وحدت هرچه بیشتر در جامعه با بصیرت بالای مردم و بسیج و ولایت‏مداری همراه باشد، آن جامعه موفق‌‏تر خواهد بود.

فرمانده سپاه ناحیه میامی خاطرنشان کرد: خلق حماسه اقتصادی و سیاسی توسط بسیج در جامعه باید سرلوحه کار بسیجیان باشد.

کاظمی عنوان کرد: حمایت از مردم ضعیف و بی‏‌دفاع فلسطین با حضور همه جانبه در روز قدس وظیفه هر مسلمانی، به ویژه بسیجیان است و امسال دیدیم که حماسه سیاسی بی‏‌نظیری خلق شد.

در حاشیه این برنامه، فرمانده حوزه مقاومت مقداد کالپوش گفت: تعامل بین فرماندهان پایگاه و بسیجیان از نکات مهم است و در پیشبرد اهداف بسیج نقش مهمی دارد.

وی افزود: یک نیروی بسیجی همواره باید در تمام عرصه‏‌ها حرفی برای گفتن داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم نیز گفت: خدا در قرآن کریم همواره‏ تزکیه و تربیت را مقدم بر تعلیم و آموزش ذکر کرده و خودسازى یعنی تزکیه نفس و ماه‏ رمضان به حق ماه تزکیه و تطهیر نفس است.

حجت‏‌الاسلام جواد ملاابراهیمی با گرامیداشت ماه مبارک رمضان اظهار کرد: خداوند از کارهاى برگزیده و واجبات ویژه، ماه رمضان را قرار داد؛ ماهى که آن را از میان دیگر ماه‏ها برگزید و از میان ‏تمام زمان‏ها و روزگاران آن را انتخاب کرد و بر جمیع اوقات سال برتریش ‏بخشید.

وی افزود: انتخاب این ماه به دلیل قرآن و نورى است که در آن ماه فرود آمده و ایمان ‏را در آن دو برابر ساخته و روزه‌‏اش را واجب و شب زنده‏‌دارى را براى عبادت در آن‏ ترغیب کرده است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: رمضان، ماه خودسازى است و کمترین خودسازى به این است که انسان خودى را براى خویشتن نشناسد و خدا را مالک ‏خود بداند که اگر چنین بود، خدا را خواهد شناخت و حق عبودیت پروردگار را ادا خواهد کرد و از هر چه رنگ ضد خدایى دارد، دور خواهد شد.

وی بیان کرد: خودسازى و جداشدن از تعلقات و هواهاى نفسانى، منشا تمام کمالات و ملکات و فضائل انسانى است و اگر کسى ‏توانست ‏خود را از تعلقات مادى برهاند بى‏گمان به خدا توجه خواهد کرد و به سوى تکامل روانه خواهد شد.

ملاابراهیمی با اشاره به تزکیه نفس ادامه داد: خدا در قرآن کریم همواره‏ تزکیه و تربیت را مقدم بر تعلیم و آموزش ذکر کرده و خودسازى یعنی تزکیه نفس و ماه‏ رمضان به حق ماه تزکیه و تطهیر نفس است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به شب‏های قدر تصریح کرد: فضایل بسیار بالایى به طور ویژه در شب‏های قدر خدا براى امت اسلام قرار داده شده که در امت‏هاى پیشین سابقه نداشته است، بنابراین شب قدر حقیقت و واقعیتى است که در جهان هستى مقدر شده است.

انتهای پیام/2249/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول