اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اجمالی

نصرالله: فلسطین از دریا تا رود باید به طور کامل به صاحبان واقعی آن بازگردد+فیلم

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس تاکید کرد فلسطین از دریا تا رود باید به طور کامل به صاحبان واقعی آن بازگردد.

نصرالله: فلسطین از دریا تا رود باید به طور کامل به صاحبان واقعی آن بازگردد+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس، «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان به دلیل اهمیت روز جهانی قدس در میان اجتماع مردم ضاحیه جنوبی به سخنرانی پرداخت.

وی در این سخنرانی گفت: در هفتم آگوست سال 1979 میلادی و در ماه‌های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، امام خمینی بیانیه‌ای را صادر کرد و در آن از تمامی ملت‌ها به خصوص مسلمانان خواست تا جمعه آخر ماه رمضان را روز قدس بنامند.

وی ادامه داد: این دعوت را که بعد از فوت امام خمینی، امام سید علی خامنه‌ای بر ادامه آن تاکید کرد با هدف تذکر دادن موضوع قدس و فلسطین و عدم فراموشی آن است.

سید حسن نصرالله گفت: امروز و در 2 آگوست 2013 به احیا و بزرگداشت روز قدس بسیار بیشتر احتیاج داریم.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: فلسطین باید به طور کامل به صاحبان اصلی آن واگذار شود.

سید حسن نصرالله ادامه داد: امام خمینی (ره) اسرائیل را توصیف واقعی کردند که آن را غده سرطانی نامید و این وجود سرطانی است و همانطور که می دانید سرطان گسترش می یابد و تنها راه آن ریشه کن کردن آن است.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: کشورهای عربی ملیاردها دلار در جنگ علیه ایران هزینه کردند که اگر یک پنجم یا دهم آن را برای آزادی فلسطین اختصاص می دادند، فلسطین آزاد شده بود.‬

وی ادامه داد: باید تاکید کرد که فلسطین همه فلسطین از دریا تا رود است که باید به طور کامل به اصحاب حقیقی آن بازگردد و هیچ کس نمی تواند از یک وجب از خاک و آب یا نفت آن دست بکشد.

وی با اشاره به ایجاد ایران هراسی و معرفی کردن ایران به عنوان دشمن از سوی برخی از مغرضان و کشورهای منطقه از طریق مطبوعات و شبکه های تلویزیونی و استفاده از الفاظی نظیر مجوس و فارس ها و گسترش تشییع گفت: برخی کشورها تلاش می کنند که ایران را به جای اسرائیل دشمن معرفی کنند.‬

مقام ارشد حزب الله تاکید کرد: زمان برای ملت های منطقه فرا نرسیده که بدانند که چه کسانی می خواهند کشورها و ملت های آنها را ویران کند.

نصرالله گفت: هرکسی که گروههای تکفیری را در سطح جهان عرب حمایت می‌کند، مسئولیت مشکلات و ویرانی حاصل برعهده اوست.

وی خواهان گفت‌وگوی سیاسی داخلی در کشورهای منطقه از جمله مصر و تونس و لبنان و پاکستان برای حل مسائل و توقف خونریزی شد.‬

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: منطقه ما با خطرناکترین طرح درحال حاضر روبرو است و علما و حکما در هر کشوری مسئول هستند و باید تلاش های همگان در همه کشورها برای مقابله با این طرح خرابکارانه زیاد شود و امت و ملت ها و نخبگان ما قادر هستند به اذن خداوند با این طرح مقابله کند و این طرح شکست خواهد خورد.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: در روز قدس باید تشکر فراوان از جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه به خاطر همه آنچه برای مسئله فلسطین و قدس و جنبش های مقاومت و فلسطین ارایه کردند، داشته باشیم که باعث وارد شدن بیشترین شکست به دشمن و این طرح شده است. ما در حزب الله مقاومت بیدار و آماده حفاظت از ملت خود و مقابله با همه طمع ورزی‌های دشمن در کنار ارتش ملی خواهیم بود و در کنار ارتش لبنان خواهیم بود و به رهبران و افسران آن و شهدای آن و مجروحان آن درود می فرستیم.‬

‫وی تصریح کرد: ما باید یاد و خاطره امام موسی صدر را در روز قدس زنده کنیم و مسئولان جدید لیبی مسئولیت کامل درخصوص این مسئله دارند.

دبیر کل حزب الله لبنان خطاب به دشمنان شیعیان گفت: بگویید ما تروریست رافضی یا مجرم هستیم هرچه می‌خواهید بگویید ما را در هر جبهه یا در هر مسجد یا حسینه بکشید ما شیعیان علی ابن ابیطالب (ع) هستیم که فلسطین و مقدسات را رها نخواهیم کرد.‬

نصرالله ادامه داد: اسرائیل همواره یک خطر برای همه ملت های منطقه و ثروت‌ها و کرامت و امنیت و حاکمیت است و در نتیجه تهدیدی وجودی برای فلسطین و ملت فلسطین نیست بلکه همه ملت ها و کشورهای منطقه است و برچیدن این غده سرطانی و رژیم غاصب، مصلحت همه جهان عربی و اسلامی است.

وی در پایان سخنرانی خود تاکید کرد: عزیزترین و جگر گوشه های خود را نثار کرده ایم. ما در روز جهانی قدس به همه جهان می گوییم که ما حزب الله هستیم که مسئولیت خود را برعهده می‌گیریم و حزب الله یک حزب شیعی امامی اثنی عشری است که از فلسطین و قدس و ملت فلسطین و مقدسات این امت هرگز دست نخواهیم کشیم و به روح پرفتوح امام خمینی (ره) درود می فرستیم.

انتهای پیام/.‬

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول