اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان همدان خبر داد:

احداث 207 واحد مسکن مددجویی در استان همدان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان گفت: تعداد 207 واحد مسکن برای خانواده‌های بی‌سرپرست و ایتام در سطح پنج شهرستان همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان و اسدآباد توسط کمیته امداد با مشارکت خیرین در حال احداث است.

احداث 207 واحد مسکن مددجویی در استان همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا ابراهیمی عصر امروز در مراسم جشن گلریزان به منظور ایجاد سرپناه و تکمیل 207 واحد مسکن خانواده‌های بی‌سرپرست و ایتام استان همدان اظهار داشت: خیرین و مردم نوع دوست همدان در هفته اطعام و اکرام نهایت همکاری را با کمیته امداد داشتند. 

وی ادامه داد: مسکن و سرپناه یکی از اساسی‌ترین و ضروری‌ترین نیازهای انسان در هر بهره‌ای از زمان است و بشر در همه دوران‌ها به مسکن نیاز داشته و امروز با توجه به پیچید‌گی‌های جامعه نیاز به سرپناه ضرورت بیشتری دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان همدان در ادامه با بیان اینکه با رونق ساخت و ساز در بخش مسکن ده‌ها شغل مختلف ایجاد می‌شود، تصریح کرد: هدف از برگزاری این مراسم تصمیم‌گیری برای ایجاد سرپناه و مسکن برای 207 خانواده‌ مددجو در شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان و اسدآباد است.

وی با بیان اینکه در سال 91 تعداد 381 واحد مسکن روستایی و 131 واحد مسکن شهری با مشارکت خیرین به مرحله عملیاتی رسید، اضافه کرد: در سال گذشته هزار و 679 مورد مسکن مددجویان تعمیر و بازسازی کلی و جزئی شد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در مجموع واحدهای احداثی و تعمیر شده، 2 هزار و 191 واحد مسکونی به مددجویان تحویل شده است، ابراز داشت: مساحت زیربنای 207 واحد مسکونی در حال احداث بیش از 22 هزار و 719 متر مربع است.

وی بیان داشت: 207 واحد مسکونی در حال احداث بیش از 72 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و فقط 28 درصد به دلیل کمبود اعتبارات از برنامه زمان‌بندی عقب هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان همدان افزود: این تعداد واحدهای مسکونی برای تکمیل و اتمام ساخت و ساز به اعتباری بالغ بر 21 میلیارد و 350 میلیون ریال نیاز دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در احداث مسکن مددجویان به سه روش اعتبارات تأمین می‌شود، اذعان کرد: آورده خود مددجویان، کمک خیرین و مساعدت خود کمیته امداد است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه اگر خانواده‌های زیر پوشش امداد استطاعت مالی داشتند مددجو نمی‌شدند، افزود: در سفرهای دوم و سوم دولت به استان‌ها هدفگذاری ساخت 10 هزار واحد مسکونی مددجویی در کشور پیش‌بینی شد که 207 واحد مسکونی سهم استان همدان است.

وی ادامه داد: در استان همدان با توجه به کمبود زمین واحدهای مسکونی به صورت تجمیعی ساخته می‌شوند و سهمیه شهرستان همدان 90 واحد، ملایر 42 واحد، نهاوند 36 واحد، تویسرکان 12 واحد و اسدآباد 27 واحد است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان همدان در ادامه با بیان اینکه 29 واحد از 90 مورد مسکن مددجویی شهرستان همدان متعلق به خانواده‌های ایتام است، تصریح کرد: دارالایتام مهدیه همدان در راستای حمایت از ایتام تعهد کرده که برای هر واحد از این 29 واحد مبلغ 2 میلیون تومان و یک تخته فرش را هدیه کند.

وی گفت: یکی از خیرین که تا قبل از ماه رمضان حامی 30 یتیم بود در این ماه این تعداد را به 50 نفر افزایش داد و تمام هزینه‌های آنها را در حوزه تحصیلات، اشتغال، جهیزیه، ازدواج، بهداشت و سلامت و درمان به عهده گرفت و همین خیر مبلغ 11 میلیون تومان برای تکمیل واحدهای مسکونی همدان کمک کرد.

انتهای پیام/89019/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول