اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

حرکت خزنده غرب برای ترویج خرافه بین دانشجویان

دنیای غرب با حرکت خزنده در پی رواج فاسدترین نوع تفکرات بین قشرهای دانشجویی و جوانان است که البته این پدیده شوم تاکنون با فرهنگ اسلامی دفع و خنثی شده است.

حرکت خزنده غرب برای ترویج خرافه بین دانشجویان

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین، کار آشنا‌سازی، بومی‌سازی و نهادینه‌ کردن فرهنگ در میان قشر‌ جوان و دانشجویان همیشه جزو حساس‌ترین دغدغه‌ها مورد توجه و نگاه ویژه بوده است که برای تحقق این مهم البته نباید از کار‌های به ثمر رسیده غافل شد و از آن‌ها سخن به میان نیاورد.

کیفیت طراحی‌های انجام شده در حوزه فرهنگ و تعمیق باور‌های اعتقادی بین گروه‌های جوان و پرتکاپوی جامعه زمانی آشکار می‌شود که طرح و برنامه مورد اشاره دارای ظرفیت‌های چندگانه برای اجرا باشد.

بر این اساس نباید ضرورت‌های فعلی دانشجویان و نسل حاضر را در راستای ارتقای بینش و اصول دینی خود تنها منحصر در اجرای مختصر کار‌های فرهنگی که اغلب آنها نیز از روی ظاهر تلقی می‌شود، خلاصه کرد.

مسئله و نکته درخور بررسی و تعمیق بیشتر این است که به زعم تزریق‌های مالی فراوان از سوی نهاد دولت به مراکز دانشجویی به ویژه دانشگاه‌ها دلیل کم‌تحرکی و عدم استقبال اندک از طرح‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها چه می‌تواند باشد و آیا راهکاری‌هایی نیز بر این اساس می‌توان یافت.

اذعان به این سخن که حمایت‌های مادی به ویژه طی دو دوره دولت کنونی قابل ستایش و تحسین است گزاف نیست و آمار‌های ارایه شده نیز خود گواه و مهر تأیید این سخن هستند.

آوازه نبود برنامه، کمبود‌ اندیشه‌های معتبر، صحیح و کارآمد، سیاست‌های نادرست و بعضا مقابل با اندیشه‌های آرمانی دانشجو، جلوه‌دار کردن مسائل فرعی و غیرهمسو در محیط‌های معتبر دانشگاهی و دانشجویی طی همین چند سال توانسته به شدت تأثیر‌گذاری را بر اعماق اندیشه‌ها و تفکرات یک دانشجو بر جای گذاشته و فضاهایی متشنج را از دریچه فساد برای وی بگشاید.

تزلزل مدیریت داخلی در محیط‌های دانشجویی از یک سوی این قضیه به همراه درد و دغدغه تازه‌ای که با عنوان هجمه فرهنگی ماهواره و اندیشه‌های غربی، بی‌اخلاقی و کج‌فهمی از دین شناخته می‌شود به نوعی دیگر حتی به اندازه فرصتی برای بازگویی و نشر آموزه‌های انقلابی در محیط‌های دانشگاهی برجای نگذاشته است.

در راستای عمق بخشی به هنجار‌های اسلامی بین دانشجویان طی سال‌های اخیر سعی‌ و همت‌ها بر اجرای سلسله طرح‌هایی متناسب با ذائقه‌ها و سلایق دانشجویان گمارده شده و اجرای ضیافت‌های دانشجویی نیز یکی از همین سلسله طرح‌ها محسوب می‌شود.

طرح ضیافت دانشجویی که طی چند سال توانسته به رشد و جهش خوبی دست یافته و تعدادی قابل توجه از دانشجویان را به همراه خود هدایت کند از ابزار‌های کنونی برای پاسخ به امواج شبهات و کج‌روی‌هایی است که بعضا سیر صعودی نیز در جامعه دانشگاهی از خود برجای می‌گذارد.

تربیت بدون معرفت گزاف است

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان بویین زهرا در خصوص ضرورت پیگیری طرح‌های ضیافت دانشجویی عنوان کرد: دانشجویان و اساتید محترم به عنوان افسران جنگ نرم با حضورشان در طرح ضیافت اندیشه تربیتی معرفتی و تعمیق دینی پیدا کرده و ارشاد می‌شوند.

حجت‌الاسلام محمد نفری ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری طرح ضیافت اندیشه دانشجویی اقدامات و دستاوردهای اجرای این طرح را متذکر شد و خواستار آشنا کردن بیشتر دانشجویان با امور فرهنگی و مذهبی شد.

برقراری تناسب راهگشای دانشگاه و دانشجو و تبیین دین برای قشر‌های نوپای جامعه از لازمه‌های پیشرفت و رساندن جامعه به سوی رشد محسوب شده و به همین سبب مورد اشاره است.

طرح ضیافت مشارکت دانشجویان را افزایش می‌دهد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان بویین زهرا نیز با تبریک ماه مبارک رمضان اظهار داشت: تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های در دستور کار دانشگاه آزاد بویین زهرا برای دانشجویان امری مهم است و مسئولان باید نسبت به ارایه گزارش‌های عملکرد حساسیت داشته باشند.

محمد شعبان‌نژاد به اهداف برپایی طرح ضیافت اندیشه دانشجویی و جایگاه این طرح در سلسله فعالیت‌های دانشگاه آزاد اشاره کرد و افزود: اجرای طرح ضیافت موجب مشارکت بیشتر دانشجویان در صحنه‌های مختلف دانشگاهی شده و مقدمات شکوفایی استعدادها را فراهم می‌سازد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان بویین زهرا با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر به دانشجویان تصریح کرد: طرح ضیافت در ارتقای رفتار و شخصیت دانشجویان اثرگذار بود و در این راستا مهم است.

شعبان‌‌نژاد به برنامه‌های در دستور کار در دانشگاه آزاد بویین زهرا اشاره و عنوان کرد: توسعه و ایجاد فضای مناسب برای سلف سرویس غذاخوری، ارتقای کیفیت غذا، ایجاد و توسعه فضای سبز، ایجاد پارکینگ دانشجو در محیط بیرون دانشگاه در اولویت کاری قرار داشته و مرتب نیز پیگیری می‌شود.

دانشجویان پیام طرح ضیافت اندیشه را منعکس کنند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قزوین نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا اظهار داشت: دانشجویان شرکت کننده در طرح ضیافت باید پیام این برنامه‌ها را انتقال داده و برای گسترش مفاهیم دینی بکوشند.

حجت‌الاسلام حسین حیدری با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های ضیافت دانشجویی نه تنها طرح آموزشی است و جنبه معرفت افزایی را نیز در برمی‌گیرد، تصریح کرد: هنر دانشجویان در رساندن پیام‌های اخلاقی این طرح به دیگر دانشجویان و جوانان در محیط دانشگاهی است.

این کارشناس ارشد دینی و مذهبی با تأکید بر اینکه تمامی افراد مرهون سفارش‌های امام راحل و جانفشانی‌های خونین شهدا هستند تصریح کرد: اقشار دانشجویان باید به جلسات معنوی حقیقی و قرآنی توجه داشته و پرداختن به این امر را به مانند رسالت معلمی داشته و دنبال کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد استان قزوین اظهار داشت: مسئولان و کارکنان محیط‌های دانشگاهی نیز لازم است تا نسبت به جوانان به ویژه دانشجویانی که در دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارند احساس مسئولیت کرده و با احساس دلسوزی بیشتر به کار و تلاش بپردازند.

ساختار‌های نوین و پویایی همانند طرح‌های ضیافت اندیشه در محیط‌های دانشگاهی فرصتی ارزشمند به منظور رفع و تارومار غبار اختلاف‌افکنی‌ها و اندیشه‌های مال‌پرستی غربی است که کمکی بزرگ را به بدنه دانشگاه و دانشجو می‌کند.

توقعی که از متولیان مسئول و غیرمسئول در دانشگاه می‌رود این است که همت‌ها را برای کسب مدارج و تزریق روحیه خودباوری و فرهنگ دوستی بین تمامی دانشجویان در دانشگاه‌ها افزایش داده و به این مسئله نه از نگاه جزیی بلکه از دید کلان نگریسته و عنایت داشته باشند.

انتهای پیام/77005/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول