اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ارتقای صنعت بویین زهرا ثمره انگیزه و امید نیروی کار

شهرستان بویین زهرا با دارا بودن چند ناحیه صنعتی جزو قطب‌های فعال در این زمینه محسوب می‌شود که ارتقای آن نیز ثمره انگیزه و امید نیروی کار است.

ارتقای صنعت بویین زهرا ثمره انگیزه و امید نیروی کار

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، نواحی و مناطق صنعتی استان قزوین با توجه به ظرفیت‌های خاص همواره طی سالیان گذشته و امروز مورد توجه قرار داشته و زیر ذره‌بین نگاه‌های مسئولان رفته است.

با احتساب تمامی نقاط، نواحی و مراکز صنعتی استان قزوین به همراه تمامی مراکز و توابع خود دارای بیش از یک‌هزار واحد صنعتی را در خود گنجانده است.

این میزان واحد صنعتی فعال استان قزوین نشان‌دهنده تعدد نواحی صنعتی و ظرفیت‌های خاص این استان به منظور کمک و همیاری در عرصه شکوفایی و اقتدار صنعتی کشور است.

شهرستان بویین زهرا نیز در همین راستا با دارا بودن تعدادی قابل توجهی واحد، شهرک و کارخانه تولیدی در بخش‌های گوناگون اهمیت خاص و مورد توجهی را در حوزه و جایگاه شهرک‌های صنعتی از آغاز تاکنون داشته است.

وسعت و انبوه قابل توجه کارخانه‌‌ها، واحد‌ها و مراکز تولیدی در بخش‌های مرکزی، رامند، شال و سگز‌آباد این شهرستان سندی محکم و قوی برای بیان توانمندی بویین زهرا در اثر‌بخشی در عرصه شهرک‌های صنعتی است.

ساز و کارهای جدید حمایت از صنعتگران بویین زهرا

مدیر شهرک‌های صنعتی شهرستان بویین زهرا در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های مطلوب شهرستان بویین زهرا در رشد و جهش در حوزه صنعت و افزایش سهم صنعتی می‌توان به آینده صنعتی این شهرستان امیدوار بود و برای ارتقای این مسئله تلاش کرد.

وی عنوان کرد: تلاش برای اتخاذ ساز و کارهای جدی‌تر برای حمایت از صنعت‌کاران بخش‌های تولیدی شهرستان بویین زهرا سبب ارتقای جایگاه صنعتی و رشد شاخصه‌های این شهرستان در بین نواحی مختلف صنعتی استان شده و نتایج ارزنده‌ای را نیز به همراه خود می‌آورد.

اسدی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های صنعتی بخش کلان در کشور هدایت سرمایه‌گذاری به سمت طرح‌های صنعتی است، اظهار داشت: انجام مطالعات و پژوهش‌های مربوط به امکان‌سنجی طرح‌ها و مجموعه‌های صنعتی برای توسعه امر صنعت از ابتدای سال 86 در سطح نواحی شهرستان بویین زهرا در دستور و برنامه کاری قرار گرفته و با جدیت نیز دنبال می‌شود.

مدیر شهرک‌های صنعتی شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه هدف از اجرا، آماده‌سازی و انجام طرح‌های صنعتی ارائه اطلاعات و آمار و ارقام صحیح و راه‌گشای صنعت استان قزوین و کشور به عموم مردم و مسئولان است، بیان کرد: یکی از فواید و نتایج بسیار ارزشمند برپایی چنین طرح‌های صنعتی کاهش خطای سرمایه‌گذاری و همچنین جلو‌گیری مستقیم از هدر رفت و از بین رفتن منابع مالی و بودجه‌ای سرمایه‌گذاران متقاضی حضور در شهرک‌های صنعتی است.

وی اضافه کرد: قطعا با این‌گونه برنامه‌ریزی‌های خوب و ارزشمند در سطح شهرستان بویین زهرا و استان قزوین می‌توان به توسعه و پیشرفت متوازن‌تر دست پیدا کرد.

اسدی با اشاره به اینکه طرح تقویت و توسعه ساختاری شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین و به ویژه منطقه بویین زهرا در ماه‌های اخیر با جدیت در حال پیگیری است، اظهار کرد: طرح کمک به نوسازی و تجدید ساختار صنایع کوچک و متوسط استان قزوین یک طرح بسیار ارزشمند در حوزه توسعه صنعتی است که با جدیت و دغدغه‌ فراوانی از سوی مسئولان و مدیران مجموعه‌ها صنعتی استان قزوین در حال انجام است.

مدیر شهرک‌های صنعتی شهرستان بویین‌زهرا با بیان اینکه در این طرح حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مالی از صنایع کوچک و بزرگ در قالب اعطای تسهیلات با سود و کار‌مزد یارانه‌ای صورت می‌گیرد، افزود: مشارکت در طرح‌های بهینه‌سازی مربوط به مصرف انرژی، زنجیره ارزش و نیز اصلاح فرایند واحد‌های تولیدی از جمله برنامه‌های دیگری است که در طرح کمک به نوسازی و تجدید ساختار صنایع کوچک و بزرگ استان قزوین با جدیت دنبال می‌شود.

شهرک صنعتی استراتژیک و حساس آراسنج بخش مرکزی شهرستان بویین زهرا به عنوان یکی از قطب‌های بی‌بدیل تأمین و تولید محصولات صنعتی از گذشته در بین مردم این منطقه شهره بوده و نام آن بر زبان‌ها جاری بوده است.

با عنایت به مسئله اشتغال نیروی کار در حال حاضر بالغ بر دو هزار نیروی کار در شهرک آراسنج بویین زهرا به فعالیت مشغول هستند.

مهم‌ترین ظرفیت‌های صنعتی قزوین در بویین زهرا نهفته است

فرماندار شهرستان بویین زهرا نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا اظهار داشت: شهرک‌ها و مجتمع‌های صنعتی این شهرستان از توانمندی ارزشمندی در تولید و اشتغال برخوردار بوده به طوری که جایگاه شهرستان بویین زهرا در حوزه صنعتی در بین شهرستان‌های دیگر استان قزوین ویژه است.

احمدی با اشاره به ضرورت ایجاد مجتمع‌های صنعتی بیشتر در بویین زهرا عنوان کرد: توجه دائم به تولید تضمین‌کننده توسعه کشور است.

فرماندار شهرستان بویین زهرا ادامه داد: طرح‌های عمرانی خوبی تا به امروز در نواحی صنعتی این شهرستان به اجرا در آمده که بسیار رضایت‌بخش بوده و لازم است برای استمرار این طرح‌ها همچنان تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه اشتغال جوانان در حوزه شهرک‌ها و مجموعه‌های مختلف صنعتی بسیار مهم است، تصریح کرد: لازمه افزایش اشتغال در کشور توسعه بخش صنعت است که همت مسئولان را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و صنعتی نیازمند اعتبار است، بیان کرد: رفع مشکلات و موانع در عرصه سازندگی از جمله موارد ضروری برای پیشرفت است.

شهرک‌های صنعتی پذیرای ورود سرمایه‌گذاران

عبدالقهار ناصحی نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا اظهار داشت: در حال حاضر 15 هزار نیروی کار مختلف در شهر‌ها و نواحی مختلف صنعتی استان قزوین به کار مشغول هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین افزود: همچنین با توجه به استعداد‌های این استان در حوزه صنعتی انتظار می‌رود تا بهره‌برداران و افراد علاقه‌مند نسبت به انجام سرمایه‌گذاری‌ها در مناطق و نواحی صنعتی این استان اقدامات لازم را به عمل آوردند.

ناصحی به برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های حمایتی برای توسعه امر شهرک‌های صنعتی در قزوین اشاره کرد و افزود: تمام همت‌ و دغدغه‌ها به منظور پیشرفت صنعتی نواحی صنعتی این استان طی سالیان اخیر هر ماه با برنامه‌های منسجم همراه بوده و در این راستا استان قزوین رشد و پیشرفت خوبی را در این زمینه داشته است.

انجام سرمایه‌گذاری‌های مستمر در شهرستان بویین زهرا به همراه تدابیر مناسب برای شناسایی و جذب سرمایه‌گذاری های مختلف از سطح استان و حتی کشور توانسته بر اهمیت و موقعیت حساس و استراتژیک ناحیه صنعتی بویین زهرا واقع در شهرک آراسنج این شهر افزوده و این منطقه را مهم مطرح کند.

بر پایه این گزارش نشان دادن حساسیت و اعمال دقت برای رشد و گسترش واحد‌های صنعتی و تجاری در یک منطقه و محدوده خاص علاوه بر فواید، نتایج و آثار مناسبی که در حوزه اقتصادی برجای می‌گذارد به عنوان یک ابزار جهش برای گرایش و سوق‌یافتگی جوانان و نیروهای آماده به کار ناحیه مذکور به سوی انجام امور صنعتی و مشاغل صنعتی شده که به ثمر نشستن این مهم سهمی مهم در خودکفایی و رشد شتابان‌ آن منطقه دارد.

در اینجا فرصتی مناسب فراهم است تا از مسئولان امر شهرک‌های صنعتی بویین زهرا درخواست کرد تا نسبت به رفع نواقص و برخی محدودیت‌های ایجاد شده برای پاره‌ای از واحد‌های صنعتی که طی چند سال اخیر با مشکلات عدیده روبرو شده اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/77005/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول