اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وعده کری برای پایان دادن به حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در پاکستان

وزیر خارجه آمریکا در پایان دیدار خود از پاکستان وعده داد به حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در این کشور به زودی پایان داده شود.

وعده کری برای پایان دادن به حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در پاکستان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه «بی بی سی»، «جان کری» در پایان دیدارش از پاکستان وعده داد که به حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به زودی پایان داده می‌شود.

کری در حالی وعده پایان دادن به حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا را مطرح کرد که «نواز شریف»، نخست‌وزیر پاکستان، در جریان دیدار وزیر خارجه آمریکا با أاکید بر این که حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا ناقض تمامیت ارضی پاکستان است، خواستار پایان دادن به این حملات شد.

وزیر خارجه آمریکا در جریان مصاحبه‌ تلویزیونی گفت: تصور می‌کنم با توجه به این که ما توانسته‌ایم اکثر عوامل تهدید کننده را از بین ببریم، لذا این برنامه پایان خواهد یافت.

اظهارات کری در تناقض با اظهارات پیشین «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا است که گفته بود همزمان با خروج نیروهای آمریکایی تا پایان سال 2014 میلادی از میزان حملات هواپیماهای بدون سرنشین در جبهه‌های جنگ افغانستان کاسته می‌شود.

«سرتاج عزیر»، مشاور نخست‌وزیر پاکستان در امور خارجی هم به خبرنگاران گفته آمریکا باید به این حملات پایان بدهد نه این که آن را محدود کند.

کری، روز گذشته موافقت خود را با از سرگیری مذاکرات در سطح مقامات ارشد در مورد مسائل امنیتی اعلام کرد. این مذاکرات در پی کشته شدن 24 سرباز پاکستانی توسط نیروهای آمریکایی در مرز افغانستان در سال 2011 میلادی متوقف شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی از سال 2004 میلادی تاکنون به کشته شدن بیش از سه هزار و 400 نفر در پاکستان منجر شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول