اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

منابع امنیتی خبر دادند

ازسرگیری مذاکرات سازش؛ شرط اوباما برای نتانیاهو جهت اقدام علیه ایران

گزارش‌ها حاکی از آن است که رئیس جمهور آمریکا به نتانیاهو وعده داده است در ازای از سرگیری مذاکرات سازش بین اسرائیل و فلسطین، در طول چند ماه آینده علیه برنامه هسته‌ای ایران اقدام کند.

ازسرگیری مذاکرات سازش؛ شرط اوباما برای نتانیاهو جهت اقدام علیه ایران

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه خبری عبری زبان «عاروتص شوع» به نقل از یک منبع امنیتی نوشت که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در ازای توافق اسرائیل به از سرگیری مذاکرات سازش با تشکیلات خودگردان فلسطین به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی وعده داده است که در طول چند ماه آتی علیه برنامه هسته ای ایران اقدام کند.

این منبع آگاه اعلام کرده است که اوباما در این زمینه به توافق خاصی با نتانیاهو نرسیده و صرفا به نخست وزیر اسرائیل یک تعهد کلی داده است.

این منبع امنیتی همچنین اعلام کرد که مشخص نیست که آیا تعهد اوباما به نتانیاهو برای اقدام علیه برنامه هسته ای ایران در ازای برگزاری مذاکرات سازش اسرائیل و فلسطین مطرح شده و یا به موفقیت این مذاکرات نیز مشروط است.

عاروتص شوع در ادامه خبر خود نوشت که به نظر می رسد که توافق نتانیاهو برای آزادی زندانیان فلسطینی از توافق وی با اوباما علیه ایران منشا گرفته باشد.

بر این اساس، به نظر می رسد که «موشه یعالون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز که اخیرا اعلام کرده است که: «شاید روزی ملاحظات استراتژیک پشت تصمیم آزادی زندانیان فلسطینی برملا شود»، به طور ضمنی به توافق اوباما و نتانیاهو علیه ایران اشاره کرده باشد.

غرب و اسرائیل مدعی اند که فعالیت های هسته ای ایران بعد نظامی دارد اما تهران با رد این ادعا، بر مسالمت آمیز بودن اهداف هسته ای خود تاکید دارد؛ علاوه بر این بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان دیده بان هسته ای سازمان ملل تاکنون به مدرکی دال بر انحراف فعالیت های هسته ای ایران در جهت نظامی دست نیافته اند.

رژیم صهیونیستی در حالی مدعی تهدید بودن فعالیت هسته ای ایران است که خود تل آویو تنها دارنده زرادخانه هسته ای در خاورمیانه محسوب می شود و هیچ گاه به بازرسان آژانس اتمی، اجازه دسترسی به تاسیسات هسته ای خود را نمی دهد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول