اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

روز قدس؛ روز نفرت از صهیونیسم

راهپیمایی روز قدس فرصت مناسبی برای سست‌تر کردن خانه صهیونیست و روز نفرت از رژیم غاصب صهیونیستی است.

روز قدس؛ روز نفرت از صهیونیسم

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، خداوند در قرآن کریم و در آیات بسیاری مسلمانان را به دفاع از مظلوم و لزوم یاری رساندن و گرفتن حق مظلوم دعوت می‌کند.

به عنوان نمونه در آیه 75 سوره مبارکه نساء، خداوند کسانی را که نسبت به کمک و یارى ستمدیدگان، سکوت و بى‌تفاوتى اختیار کرده‌اند و قیام نمى‌کنند، سرزنش و ملامت کرده و مورد سؤال قرار مى‌دهد و مى‌گوید: چرا در راه خدا و در راه مردان و زنان و کودکانى که (به دست ستمگران) تضعیف شده‌اند، پیکار نمى‌کنید همان افراد ستم‌دیده‌اى که مى‌گویند: خدایا! ما را از این شهر که اهل آن ستمگرند، بیرون ببر و براى ما از طرف خود، سرپرست قرار ده و براى ما از طرف خود، یار و یاورى تعیین فرما!

همچنین پیامبران و امامان معصوم و بزرگان و اولیاء خدا هم همواره بر دستگیری از مظلوم تأکید داشته‌اند که پیامبر اکرم (ص) در این زمینه فرموده است: «کسى که شب را صبح کند و نسبت به سرنوشت مسلمانان بى تفاوت بوده و اهتمام به خرج ندهد، مسلمان نیست.»

از مجموعه آیه‌ها و احادیث بر‌می آید که دفاع از مظلوم در برابر ظلم، امری لازم در دین اسلام است و به آن تاکید فراوان شده است.

قدس، قبله نخستین و حرم دوم مسلمانان جهان، وطن میلیون‌ها آواره فلسطینی است که استکبار جهانی آن سرزمین را از دست ساکنانش خارج ساخت و تحت سلطه نیروهای اشغالگر قدس قرار داد.

از همان نخستین سال‏‌های اشغال پاره تن اسلام، با مقاومت فلسطینیان و اعتراض مسلمانان و دیگر انسان‌‏های آزاده جهان، نهضت مقابله با اسرائیل و حمایت از فلسطین مظلوم شکل گرفت.

با پیروزی انقلاب اسلامی، ملت مسلمان ایران به ویژه پس از صدور پیام تاریخی امام امت در سال 1358 مبنی بر نام‏گذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس، مسئله آزادسازی فلسطین از چنگال غاصبان قدس را سرلوحه آرمان‏‌های خویش قرار داد.

از این رو، هر سال، روز قدس را به روز فریاد کشیدن بر سر ستم‏کاران تاریخ و به لرزه درآوردن پایه‏‌های سست رژیم اسرائیل تبدیل کرده است.

روز قدس، حمایت آشکار ملت ایران از مظلومان جهان

عبدالحسین داداشی فرماندار شهرستان آبیک در حاشیه راهپیمایی امروز به خبرنگار فارس در این شهرستان گفت: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس بیانگر این است که به دنیا و به ویژه مجامع بین‌المللی اعلام کنند هرگاه منافع اسلام به خطر افتد، ملت ایران مدافع مسلمانان و به ویژه شیعیان بوده و خواهد بود.

وی افزود: مردم با شرکت در راهپیمایی روز قدس علاوه بر حمایت آشکار از مظلومان جهان، ثابت کردند که همیشه مدافع مظلومان به ویژه فلسطینیان بوده و به عهد و پیمانی که با امام راحل بستند، پایبند هستند.

این مسئول حضور مردم در راهپیمایی روز قدس را اثبات پشتیبانی از نظام و اهداف والای انقلاب اسلامی برشمرد و ادامه داد: مردم در این روز با امام راحل و شهدا تجدید پیمان می‌کنند که قاطعانه با نظام هستند و از اهداف امام راحل در پشتیبانی از مردم بی‌دفاع فلسطین و مبارزه با استکبار دست بر نمی‌دارند.

فرماندار شهرستان آبیک با اشاره به نشست برخی نمایندگان نا به‌ حق مردم فلسطین به مرکزیت آمریکا مبنی بر ایجاد آرامش در داخل رژیم صهیونیستی تصریح کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی درصدد هستند با ایجاد آرامش به اهداف شوم و بلند مدت خود دست یابند بنابراین مسلمانان دنیا و به ویژه ملت ایران با شرکت در راهپیمایی امروز علاوه بر حمایت همه‌جانبه از ملت فلسطین، همه معادلات دشمنان را بر هم زده و توطئه‌ها و نقشه‌هایشان را خنثی می‌کند.

داداشی اذعان داشت: مردم با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس امروز، همه نشست‌های سران استکباری را محکوم کرده و اعلام کردند که قدس، متعلق به مردم فلسطین است و باید به ملت مظلوم پس داده شود.

روز قدس نمایش قدرت در برابر ابرقدرت‌ها است

بنابر این گزارش، روز قدس، همچنین روز اتحاد مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان است و در این روز مسلمانان جهان در زیر پرچم اسلام، می‌ایستند و اتحاد خودشان را به رخ کشورها و ابرقدرت‌ها نشان می‌دهند، این روز نمایش قدرت و تو دهنی برای ابرقدرت‌هاست چراکه آنها از این روز می‌ترسند.

مقام معظم رهبری در بیاناتی اظهار داشته‌اند که بعضى نگاه می‌کنند به صحنه، قدرت آمریکا را نگاه می‌کنند، پشتیبانى غرب را از صهیونیست‌ها نگاه می‌کنند، قدرت شبکه‌هاى مالى صهیونیست‌ها را در آمریکا و در سایر نقاط عالم مى‌بینند، قدرت تبلیغاتى‌شان را مى‌بینند، به نظرشان مى‌آید که برگرداندن فلسطین به فلسطینى‌ها یک امر ناممکنى است، من می‌گویم نه، این امر ناممکن، به شرط ایستادگى و استقامت ممکن خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک نیز در حاشیه راهپیمایی امروز حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس را سبب دلگرمی و تقویت روحیه مبارزه‌طلبی مردم مظلوم فلسطین ذکر کرد و به خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: مردم با حضور گسترده خود در راهپیمایی ثابت کردند که همیشه در برابر استکبار جهانی ایستاده‌اند و تا آخرین قطره خون از اسلام و مسلمانان جهان دفاع می‌کنند.

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی افزود: روز جهانی قدس یادگار ماندگار امام راحل است که مردم در طول 34 سال راهپیمایی علیه رژیم صهیونیستی سبب شده‌اند استکبار جهانی و اسرائیل غاصب از اهداف شوم خود انصراف داده و عقب‌نشینی کنند.

وی خاطرنشان کرد: روز جهانی قدس به ابتکار عمل امام راحل به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان اطلاق شد که امروز به آرمانی مشترک و صدایی واحد در جهان اسلام و در مقابل کفر و ظلم و ستم طاغوت تبدیل شده است.

این مسئول تصریح کرد: مردم با حضور خود در راهپیمایی روز قدس اعلام کردند که عزت و اقتدار خود را در مقابله با اسرائیل حفظ کرده و اسلام را تنها مکتب رهایی‌بخش در عصر کنونی می‌دانند.

لازم به ذکر است، شرکت مردم در راهپیمایی روز قدس، علاوه بر حمایت ما از مردم فلسطین، می‌تواند امید بخش و موجب روحیه مضاعف در خط مقدم جنگ با اسرائیل شود و به آنها دلگرمی دهد و ببینند که آنها تنها نیستند و قلب‌هایی پر از محبت، پشتیبان آنها است.

آماده‌سازی مسلمانان برای حمله سراسری به خانه عنکبوت، لبیک به خداوند متعال برای مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم، آماده سازی برای حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) که در گرو از بین رفتن این رژیم جعلی می‌باشد، پاکسازی منطقه از وجود و لوث این کشور جعلی را نیز می‌توان از دلایل حضور ما در راهپیمایی دشمن‌شکن روز قدس ذکر کرد.

مقام معظم رهبری در بیاناتی فرموده‌اند که مسلمانان‌ جهان ‌باید روز قدس ‌را روز همه ‌مسلمین‌، بلکه ‌مستضعفین‌ بدانند، با وجود ‌تبلیغات ‌جهانی‌، انتفاضه ‌فلسطین‌ خاموش‌ شدنی ‌نیست‌ و آینده‌ آن ‌همراه ‌با رستگاری ‌و پیروزی ‌است‌.

چرا مسئله فلسطین مهم‌ترین دغدغه جهان اسلام است؟

مقام معظم رهبری در فرمایشی بیان فرموده‌اند که سیاست ‌آمریکا، صهیونیست‌ها و استعمارگران ‌این ‌است‌ که ‌مسئله ‌فلسطین‌ به ‌فراموشی ‌سپرده ‌شود.

آنها می‌خواهند مسئله فلسطین را به فراموشی بسپارند و ما نباید بگذاریم، آنها می‌خواهند از هر راهی به اسرائیل، از راه دروغ، نیرنگ، فتنه، تفرقه و خیلی از راه‌هایی که ما نمی‌دانیم، هویت کشور جعلی اسرائیل را حفظ کنند و ما نباید بگذاریم.

به امید آزادی قدس شریف، فلسطین مظلوم و بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین اشغال شده‌شان.

انتهای پیام/77006/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول