اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سمنان:

مراکز تربیت معلم تقویت شود/ تمام خوابگاه‏‌های نیمه‏‌کاره سمنان امسال تکمیل می‌‏شود

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه مراکز تربیت معلم باید در کشور تقویت شود، گفت: تمام خوابگاه‌‏های نیمه‏‌کاره سمنان امسال تکمیل می‏‌شود.

مراکز تربیت معلم تقویت شود/ تمام خوابگاه‏‌های نیمه‏‌کاره سمنان امسال تکمیل می‌‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، عباس رهی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان افزود: از آنجا که فرهنگ ایرانی فرهنگ غالبی است و تاثیرات علمی و اخلاقی کشورمان در همه مقاطع موفق بوده، باید برای فرهنگمان جایگاه ویژه‌‏ای قائل شویم.

وی افزود: باید مراکز تربیت معلم تقویت و از طریق این مراکز نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش تأمین شود و این امر مورد تأکید دولت دهم نیز هست.

استاندار سمنان یادآور شد: هدف از توسعه نیروی انسانی در آموزش و پرورش توسعه کمی نیست؛ بلکه توسعه کیفی مد نظر است و در این راستا، باید تأمین نیروی انسانی متناسب با نیاز استان باشد و مصوبات جلسه شورای آموزش و پرورش به دلیل اهمیت فراوان باید قابلیت اجرایی داشته باشد.

رهی با اشاره به فرسودگی بعضی از واحدهای آموزشی خاطرنشان کرد: بازسازی مدارس و واحدهای آموزشی فرسوده امری ضروری است و در سال‏‌جاری با تامین اعتبارات لازم و ارائه تسهیلات مناسب باید این امر محقق شود.

وی با اشاره به وضعیت خوابگاه‏های استان گفت: امسال با تخصیص اعتبار کافی تمام خوابگاه‌‏های نیمه‌‏کاره در استان تکمیل و جهت بهره‏‌برداری در اختیار دانش‌‏آموزان قرار خواهد گرفت.

استاندار سمنان به توسعه آموزشگاه‏های نانو تکنولوژی اشاره کرد و افزود: اعتبار تملک دارایی را تخصیص خواهیم داد و با توجه به اینکه تمام رشته‏‌های نانو و علوم جدید مهم و اساسی است، باید زیرساخت استفاده از این علوم را برای برای فرزندان این استان فراهم آوریم.

وی در خصوص اختصاص فضای آموزشی مورد نیاز آموزش و پرورش از رئیس کمسیون ماده پنج استان خواست تا امکان‏‌سنجی تغییر کاربری و واگذاری زمین‏ه‌ای مورد نیاز آموزش و پرورش بررسی شده و اقدامات لازم صورت گیرد.

همچنین مقرر شد تا مدارس مسکن مهر استان تا پیش از بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

انتهای پیام/74002/ت/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول