اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در مصاحبه با «جئو» پاکستان

کری بر اقدامات اخیر ارتش مصر مهر تأیید زد

وزیر خارجه آمریکا با تغییر موضع و در توجیه اقدام ارتش مصر در خلع «محمد مرسی» از قدرت گفت که ارتش مصر به درخواست میلیون‌ها نفر برای حفظ دموکراسی وارد مداخله شده است و موفق به احیای دموکراسی شده است.

کری بر اقدامات اخیر ارتش مصر مهر تأیید زد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «جان کری» روز پنجشنبه اعلام کرد که ارتش مصر که «محمد مرسی» را از قدرت برکنار کرد، در واقع به خواست میلیون‌ها نفر برای حفظ دموکراسی مداخله کرد و توانست دموکراسی را احیا کند.

وی این اظهارات را در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «جئو» پاکستان مطرح کرد و در پاسخ به این سوال که به چه دلیل آمریکا موضع روشنی در خصوص مداخله نظامی مرسی علیه دولت منتخب دموکراتیک مرسی اتخاذ نمی‌کند، گفت:  میلیون‌ها و میلیون‌ها نفر از ارتش مصر خواستند تا مداخله کند. تمامی این افراد نگران سقوط به سمت هرج و مرج و خشونت بودند.

کری در حمایت از ارتش مصر تصریح کرد: و ارتش تاکنون تا جایی که من می‌دانم تصرف نکرده است. برای اداره کشور، یک دولت غیرنظامی وجود دارد، در عمل آنها دموکراسی را احیا کردند.

فرد مصاحبه کننده در سوالی نظر کری را درباره اتهاماتی مبنی بر آنکه ارتش مصر به اجساد در خیابانها تیراندازی کرده است، گفت: وای، نه، این احیای دموکراسی نیست و ما خیلی خیلی نگران هستیم. ما با تمامی آنهایی که در مصر نقش دارند، ارتباط گرفتیم و به وضوح مشخص کردیم که این اقدامات به طور قطع غیرقابل پذیرش است و نمی‌تواند صورت پذیرد.

کری تصریح کرد که در حال همکاری با اتحادیه اروپا و کشورهای دیگر در خصوص بررسی این مسئله است که آیا مشکلات موجود در مصر از طریق صلح‌آمیز قابل رفع است یا خیر.

وی تأکید کرد: اما داستان مصر هنوز تمام نشده است و ما باید بررسی کنیم که چگونه در روزهای آینده این مسائل را رفع کنیم.

وزیر خارجه آمریکا در حالی نخواست بر رفتارهای ارتش مصر خط قرمز بکشد زیرا در صورتیکه آمریکا تحولات اخیر مصر را کودتا بنامد دیگر طبق قوانین آمریکا نمی‌تواند کمک‌های میلیاردی به ارتش مصر ارائه کند زیرا این کمک‌ها به نوعی برای حفظ مرزهای رژیم صهیونیستی مهم به حساب می‌آید.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول