اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یکی از رهبران مجلس اسلامی اعلای عراق در گفت‌وگو با فارس:

مذاکرات سازش اقدامی فریبکارانه است/نقش دوگانه آمریکا در قبال فلسطین

یکی از رهبران مجلس اسلامی اعلای عراق به تحرکات آمریکا برای برقراری روند مذاکرات سازش بین طرف‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و این مذاکرات را اقدامی فریبکارانه خواند.

مذاکرات سازش اقدامی فریبکارانه است/نقش دوگانه آمریکا در قبال فلسطین

"شاکر الخطیب الشیبی" یکی از رهبران مجلس اسلامی اعلای عراق در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس گفت: ما امسال در حالی به روز جهانی قدس نزدیک می‌شویم که ملت‌های مسلمان از یک سو خود را برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر روز جهانی قدس آماده می‌کنند و از سوی دیگر شاهد تحرکات آمریکایی نه تنها برای فعالسازی مذاکرات روند سازش بلکه برای برگزاری دوره‌ای این مذاکرات هستیم.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا همیشه نقش دوگانه‌ای را در قبال آرمان فلسطین ایفا کرده است، تصریح کرد: این قدرت استکباری در همان حالی که ادعای دفاع از حقوق انسان را دارد در همان حال بدون قید و شرط در کنار رژیم نامشروع صهیونیستی قرار گرفته، از آن حمایت کرده و از هیچ تلاشی برای تحقق اهداف توسعه‌طلبانه شهرک‌سازی‌ها در سرزمین فلسطین دریغ نکرده است.

این رهبر مجلس اسلامی اعلای عراق با بیان اینکه کاخ سفید همیشه سیاست‌های دوگانه و یک بام و دو هوا را در قبال تحولات کشورهای جهان در پیش گرفته است، تصریح کرد: آمریکا هر چند که در ظاهر ندای آزادی و عدالت سر می‌دهد اما همواره می‌بینیم که چشم خود را بر مطالبات بر حق مردم در بحرین و فلسطین می‌بندد و نسبت به آنچه در خصوص نقض حقوق بشر در یمن و لبنان می‌گذرد، بی‌تفاوت است.

الشیبی همچنین به رفتارها و سیاست‌های دوگانه کاخ سفید در آمریکای لاتین اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکا علاوه بر اینکه خواسته‌ها و مطالبات مردم آمریکای لاتین برای آزادی و عدالت و نیز خارج شدن از هیمنه و سیطره خود را بر نمی‌تابد در سوریه، عراق و لبنان نیز حقوق انسان را زیر پا گذاشته و ملت‌ها را از طریق به کار گرفتن افراد تروریست به خاک و خون می‌کشد.

وی انجام همه این اقدامات تروریستی از سوی آمریکا را در راستای حفظ منافع و امنیت رژیم صهیونیستی خواند و تاکید کرد: آمریکا تمام توان خود را به کار بسته است تا این غده سرطانی در منطقه باقی بماند، در تمام پیکره منطقه انتشار یابد و همگان را به سمت نابودی بکشاند و در نهایت تنها رژیم صهیونیستی به عنوان قدرت منطقه در اوج باقی بماند.

این رهبر مجلس اسلامی اعلای عراق بار دیگر با تاکید بر اینکه تحرکات اخیر آمریکا برای احیای روند سازش بین دو طرف فلسطینی و رژیم صهیونیستی در راستای تباه ساختن آرمان فلسطین است تصریح کرد: مساله فلسطین قضیه‌ای است که بیش از سه دهه از عمر آن می‌گذرد و در این سه دهه دشمن صهیونیستی سرزمین‌های فلسطینیان را غصب کرده، اهالی این سرزمین را از دم تیغ گذرانده، ساکنان فلسطین را از سرزمین‌هایشان اخراج کرده و در مجموع چه جنایاتی که در حق فلسطینیان انجام نداده است؛ اما با وجود همه اینها تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا این موضوعات را به دست فراموشی سپرده و بار دیگر بر سر حقوق از دست رفته فلسطینی‌ها مذاکره کند.

الشیبی با تاکید بر اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی در صدد بازگرداندن و اعطای حقوق ملت فلسطین ،گفت: آمریکا سعی دارد تا دو طرف فلسطینی و صهیونیستی را به عنوان دو طرف متقابل یا متوازن در کنار هم بنشاند تا بر سر حقوق از دست رفته ملت فلسطین مذاکره کنند؛ اما تجارب مذاکرات سازش در دوره‌های گذشته ثابت کرده است که آمریکا و رژیم صهیونیستی هیچ گاه در صدد احقاق حقوق ملت فلسطین نیستند.

وی با بیان اینکه مذاکرات سازش در راستای جامه عمل پوشاندن به اهداف و سیاست‌های صهیونیسم جهانی طراحی شده است افزود: در شرایطی که هیچ یک از ملت‌ها دوست ندارند که تصمیمات و سرنوشت کشورشان به دست عده‌ای از خارج بر آنان تحمیل شود، صهیونیسم جهانی امروزه حتی در تصمیمات کنگره آمریکا در پنتاگون، در دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و نیز در انتخاب رئیس جمهوری آمریکا تاثیرگذار است.

این رهبر مجلس اسلامی اعلای عراق بار دیگر با تاکید بر اینکه روند مذاکرات سازش همچون گذشته به نتیجه‌ای نمی‌رسد، عنوان کرد: این مذاکرات نه تنها حقوق از دست رفته ملت فلسطین را به آنان باز نمی‌گرداند بلکه به مثابه اتلاف وقت، مشروعیت بخشیدن به رژیم صهیونیستی و ایجاد بهانه برای بلعیدن اراضی بیشتر فلسطینیان و دادن آنها به صهیونیست‌هاست.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول