اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انتقاد رئیس حزب تی‌پارتی از دولت اوباما

دیترویت ورشکسته شده اما کمک‌های میلیاردی آمریکا به مصر ادامه دارد

رئیس حزب «تی‌پارتی» از جمله سناتورهایی است که مخالف کمک‌های نظامی آمریکا به سایر کشورها همچون مصر است آنهم در شرایطی که دیترویت، یکی از شهرهای آمریکا ورشکسته شده است.

دیترویت ورشکسته شده اما کمک‌های میلیاردی آمریکا به مصر ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روزنامه «جروزالم‌پست»، مجلس سنای آمریکا پیشنهاد اصلاحی حزب «تی پارتی» برای قطع کمک‌های امنیتی واشنگتن به قاهره را رد کرد. در واقع، این اصلاحیه که 86 نماینده علیه آن رای دادند، تلاش «رند پل»، سناتور جمهوریخواه از حزب «تی‌پارتی» بود تا این 1.5 میلیارد دلار برای بازسازی پل‌ها و جاده‌های مخروبه در سراسر آمریکا سرمایه‌گذاری شود.

رند پل که در طیفی از مسائل سیاست خارجی، خود را طرفدار عدم مداخله در سیاست کشورهای دیگر قلمداد می‌کند، در صحن مجلس سنا گفت: رئیس جمهور میلیاردها دلار را به شکل تانک‌ها و هواپیماهای جنگی پیشرفته برای مصر ارسال می‌کند در حالی که دیترویت ورشکسته شده است.

وی لایحه مدنظر خود را شفاف و بدون ابهام خواند و افزود: قانون آمریکا درباره کمک‌های خارجی، کمک به دولت‌های خارجی که در آنها کودتای نظامی رخ داده، را منع می‌کند.

با این حال، بر اساس این گزارش، دولت اوباما از بیان اینکه آیا 3 جولای در مصر کودتا رخ داده و محمد مرسی، رئیس جمهور این کشور به دست ارتش از سمت خود خلع شده است، خودداری می‌کند.

سناتور باب کروکر، عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا با سخنان رند پل هم عقیده است با این حال، علیه لایحه مدنظر او رای داده.

وی در این باره گفت: با توجه به شرایط اقتصادی‌ای که با آن روبرو هستیم، ناخشنودی شهروندان ما از کمک‌های خارجی قابل درک است بنابراین ما وظیفه داریم توضیح دهیم چرا مقامات آمریکا در جهان، در بسیاری از موارد می‌کوشند مانع حضور ما در درگیری‌هایی شوند که بسیار پرهزینه‌تر خواهد بود.

وی افزود: ما باید دستی باشیم که مصر را به سمت انتقال مسالمت‌آمیز به سوی دموکراسی سوق می‌دهد بدون اینکه به منافع ما یا امنیت اسرائیل لطمه وارد شود، به ویژه زمانی که شرایط در منطقه مانند امروز است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول