اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ورلد تریبیون گزارش داد

مجوز اوباما به نهادهای اطلاعاتی آمریکا برای افشای عملیات نظامی اسرائیل علیه سوریه

یک روزنامه آمریکایی نوشت که اوباما، به نهادهای اطلاعاتی آمریکا اجازه داده است تا اطلاعات محرمانه مرتبط با عملیات‌های نظامی گزارش نشده رژیم صهیونیستی علیه سوریه را افشا کنند.

مجوز اوباما به نهادهای اطلاعاتی آمریکا برای افشای عملیات نظامی اسرائیل علیه سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی «ورلد تریبیون» در گزارشی اختصاصی به نقل از مقامات آگاه نوشت که دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا افشای اطلاعات محرمانه مرتبط با حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه سوریه را تصویب کرده است و بر این اساس، جامعه اطلاعاتی آمریکا نیز این اطلاعات را برملا کرده است.

ورلد تریبیون به نقل از دیپلمات‌های آگاه نوشته است که دولت آمریکا به جوامع اطلاعاتی این کشور قابلیت افشا و پرده برداری از عملیات های نظامی رژیم صهیونیستی علیه دولت «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه را داده است؛ بر اساس اعلام این دیپلمات‌ها، افشاگری ها شامل حملات گزارش نشده هوایی و دریایی اسرائیل به سوریه است.

یک دیپلمات آگاه در این باره گفته است که تصمیم افشای عملیات نظامی اسرائیل علیه سوریه را صرفا اوباما می تواند بگیرد؛ بر اساس گفته این دیپلمات، این تصمیم منعکس کننده نگرانی اوباما از عملیات های اسرائیل است زیرا رئیس جمهور آمریکا بر این باور است که این عملیات‌ها منجر به شکل گیری یک جنگ منطقه ای خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده است که ماه گذشته بود که جامعه اطلاعاتی آمریکا از حمله هوایی و دریایی اسرائیل به یک محموله از سیستم دفاع ساحلی «یاخونت پی 800» (P-800 Yakhont) در سوریه خبر داد.

دیپلمات‌های آگاه، این افشاگری ها را به سازمان سیا نسبت داده‌اند؛ سیا برای اولین بار در تاریخ 5 ژوئیه سال جاری میلادی از حمله اسرائیل به سیستم دفاع ساحلی یاخونت خبر داد و بعدها اعلام کرد که این عملیات موفقیت آمیز نبوده است.

ورلد تریبیون در ادامه با استناد به اظهارات این دیپلمات‌ها نوشت که رژیم صهیونیستی به افشای عملیات‌های نظامی خود در سوریه توسط آمریکا معترض شده است؛ این دیپلمات ها می گویند که این افشاگری‌های سیا منجر به تنش در روابط این نهاد جاسوسی آمریکایی با جامعه اطلاعاتی اسرائیل و به ویژه موساد شده است.

علاوه بر این، مقامات آگاه اعلام کرده اند که اسرائیلی‌ها حتی در ادامه اعتراضات خود به این افشاگری ها، از دوستان خود در کنگره آمریکا خواسته اند تا به درز اطلاعات مرتبط با عملیات نظامی اسرائیل در سوریه خاتمه بدهند.

* خشم جامعه اطلاعاتی آمریکا از ارزیابی‌های اسرائیل درباره ایران و سوریه

ورلد تریبیون به نقل از دیپلمات های آگاه نوشته است که این افشاگری ها علیه اسرائیل ادامه خواهد داشت زیرا جامعه اطلاعاتی آمریکا از ارزیابی های اسرائیل در ارتباط با کشورهایی مانند مصر، ایران و سوریه بسیار خشمگین و ناخشنود است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول