اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از برگزاری راهپیمایی روز قدس در استانها گزارش می‌دهد

ایران اسلامی سراسر خروش علیه استکبار و صهیونیسم/ قدس را آزاد می‌کنیم

امروز در سراسر ایران اسلامی باز هم حماسه دیگری در لبیک به ندای رهبر انقلاب و آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) خلق شد و مردم با سلایق گوناگون با حضور وصف‌ناپذیر در راهپیمای روز قدس، فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.

ایران اسلامی سراسر خروش علیه استکبار و صهیونیسم/ قدس را آزاد می‌کنیم

به گزارش خبرنگار سیاسی گروه استان‌های خبرگزاری فارس، گزارش های میدانی از سرتاسر کشور حاکی از خلق حماسه‌ای دیگر در پرونده افتخارات ملت ایران است.

امروز سرتاسر ایران اسلامی خروش و بانگ علیه استکبار و صهیونیسم جهانی و دفاع از آرمانی مقدس به نام حقانیت فلسطین بود.

امروز مردم ایران اسلامی با هر گرایش و سلیقه‌ای در خیابان‌های کشور حاضر شدند تا اعلام کنند همچون سه دهه گذشته از آرمان بلند فلسطین دفاع کرده و اجازه نخواهند داد تا این پاره تن اسلام در چنگال صهیونیسم بین‌المللی تنها بماند.

امروز امت اسلامی آمدند تا بگویند مخالف هرگونه سازش با رژیم غاصب صهیونیستی هستند و تا آخرین لحظه از فلسطین از «نهر تا بحر» دفاع خواهند کرد.

راهپیمایی روز قدس در سرزمین خورشید/ فریاد خراسانی‌ها در حمایت از مردم فلسطین

راهپیمایی روز قدس در سرزمین خورشید از لحظاتی پیش در حمایت از مردم مظلوم فلسطین آغاز شد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، همزمان با سراسر کشور راهپیمایی روز قدس در مشهد مقدس آغاز شد.

                                        

همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، راهپیمایی امروز از میدان شهدای مشهد آغاز و راهپیمایان پس از مسیر خیابان امام خمینی، چهارراه مدرس، چهار راه خسروی؛ در صحن جامع رضوی تجمع می‌کنند.

 

مردم مشهد مقدس و سایر شهرستان‌های خراسان‌رضوی امروز بار دیگر با آرمان‌‌های امام راحل در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و نامگذاری روز قدس تجدید پیمان می‌کنند و اعلام می‌دارند که حمایت از مقاومت ادامه دارد.

آیت‌الله علم‌الهدی در راهپیمایی روز قدس:

راهپیمایی پرشور روز قدس نماد عزت اسلام است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که روز قدس و راهپیمایی این روز ارزیابی قدرت ولایت است، گفت: حضور پرشور مردم در این راهپیمایی نماد عزت اسلام است. 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی دقایقی پیش در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راهپیمایی روز قدس و حضور مردم ارزیابی قدرت ولایت است.

وی افزود: امروز شاهد آن هستیم که بعد از گذشت 34 سال از فرمان رهبر کبیر انقلاب که نام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامیدند؛ امروز بیش از هر روز دیگری شاهد به خشم آمدن مسلمانان از رژیم غاصب اسرائیل و دشمنان اسلام هستیم.

امام جمعه مشهد مقدس با تاکید بر این‌که امروز در راهپیمایی روز قدس حضور پرشور، اسلامی و انقلابی مردم را در حمایت از فلسطین و مقاومت شاهد هستیم، گفت: کسانی که به شعاع ولایت نزدیک‌ترند و از ولایت فقیه به طور دقیق پیروی می‌کنند شاهد حضور آگاهانه و هوشیار آنان در راهپیمایی این روز هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: راهپیمایی روز قدس و حضور پرشور مردم نماد عزت اسلام است که در برابر جبهه مقابل که دشمنان اسلام هستند، مقاوم ایستاده‌اند.

ابوترابی‌فرد در راهپیمایی روز قدس مشهد:

اسرائیل و آمریکا حقوق بشر را به بازیچه گرفته‌اند

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غرب، اسرائیل، آمریکا و مجموعه مستکبران حقوق بشر را به بازیچه گرفته‌اند به بیان حقایقی از اقدامات پلید آنان برای مصادره ملت‌ها به نفع خود پرداخت.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمد‌حسن ابوترابی‌فرد دقایقی پیش بعد از راهپیمایی روز قدس در پیش‌خطبه نماز جمعه در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: راه پیروزی جهان اسلامی و غرب و استکبار صبر و مقاومت در راه خدا است.

وی افزود: نماز در سختی‌ها و مشکلات انسان را یاری می‌کن و صبر را افزون کرده و انسان را در صراط مستقیم ثابت‌قدم می‌کند.

وی افزود: امروز ملت‌ها و به ویژه جهان اسلام باید حق را بشناسند و به ریسمان الهی چنگ بزنند و باید بدانند که این پیروزی و مقاومت نقطه آغاز و گام نخست است.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه در مسیر مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار و دشمنان اسلام باید پیرو ولایت فقیه باشیم گفت: امروز باید مردم، مجلس، مسئولان همه و جهان اسلام با پیروی از اصل ولایت فقیه راه پیروزی و استقامت را در برابر زیاده‌خواهان و مستکبران پیشه کنند.

وی یادآور شد: صبر و پایداری در برابر دشمنان اسلام و باطل انسان را به تعالی می‌رساند و بهترین عمل، عمل صالحی است که تداوم داشته باشد و در سایه این تداوم انسان‌ساز باشد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی خطاب به جهان اسلام و به ویژه بلاد عرب گفت: خواهران و برادران ثابت قدم باشیم و هر جا که هستید ایمان به خدا را فراموش نکنید.

وی یادآور شد: در تمام عرصه‌ها اعم از عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی اهل صبر باشید و بدانید که استقامت و صبر قدم اول غلبه بر دشمنان است.

ابوترابی‌فرد با اشاره به اقدامات و طرح‌های شوم استکبار و زیاده‌خواهان برای رسیدن به منافع خود اظهار کرد: امروز استکبار به ویژه رژیم غاصب اسرائیل و آمریکا در تمام حوزه‌های سیاسی، دفاعی، اقتصادی و سیاسی خود را با عنوان قدرت بزرگ ساخته‌اند و به این وسیله می‌خواند بلاد اسلامی را تضعیف کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: دنیای استکبار و قدرت‌های شیطانی قبله اول مسلمانان را با قتل عام صد‌ها هزار کودک، جوان، زن و مرد همراه کرده و آواره ساخته و بیش از 5 میلیون انسان را به آتش کشیدند و یک ملت را مورد تهاجم قرار داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه آنانی که چهره سیاه استکبار و زیاده‌خواهان نشناخته‌اند باید با نگاه به تاریخچه فلسطین چهره شوم و سیاه آنان را بشناسند، یادآور شد: این است چهره سیاه استکبار که برای رسیدن به هدف خود حاضرند یک ملت را از صحنه گیتی حذف کرده و هویت انسان‌ها را پایمال کنند.

ابوترابی‌فرد اذعان کرد: در ادبیات سیاسی استکبار سلاح هسته‌ای برای مبارزه با آزادی‌خواهان جهان کاربرد دارد نه امنیت کره خاکی همچنین قدرت علمی ابزاری برای ایجاد شکاف و تضعیف میان ملت‌ها است و به نوعی بستر پیشگامی دنیای استکبار محسوب می‌شود. این است ادبیات مسلط حاکم بر دنیای استکبار.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از زیاده‌خواهی زیاده‌خواهان غربی و مستکبر یاد کرد و گفت: امروز مستکبران و به ویژه رژیم غاصب اسرائیل می‌خواهد مصالح ملت‌ها را به نفع خود مصادره کند و آنان حقوق بشر را به بازیچه گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: چهره سیاه آنان وقتی روشن می‌شود که می‌بینیم در حال گسترش شهوت‌های صهیونیستی در فلسطین هستند و امروز روزی است که ملت فلسطین در جهان اسلام با الهام گرفتن از قرآن کریم صبر، مقاومت و ایستادگی را پیشه کند.

به گفته ابوترابی‌فرد؛ مقاومت اسلامی در جهان امروز از مقاومت هشت سال دفاع مقدس انقلاب اسلامی در مقابل استکبار گرفته شده و آموخته و به نوعی می‌توان گفت انقلاب اسلامی ایران برای بلاد اسلامی که در برابر استکبار ایستاده‌اند معلم صبر است.

فریاد «القدس لنا» در قم طنین‌انداز شد

راهپیمایی گسترده مردم قم دقایقی پیش با حرکت سیل خروشان جمعیت از میدان شهید مطهری قم به سمت حرم حضرت معصومه(س) آغاز شد.به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که به فرمان خمینی کبیر روز قدس نامیده شده است ملت مومن، انقلابی و روزه‌دار شهر قم همانند همه عرصه‌های دفاع از اسلام و انقلاب صبح امروز از مسیر‌های ده‌گانه تعیین شده از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم حرکت خود را به سمت میدان مطهری قم آغاز کرده و در نهایت در این میدان تجمع کردند.

پس از تجمع گروه‌های مردمی که از مساجد مختلف این شهر راهی میدان مطهری شده بودند حرکت مردم از ساعت 11 به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) آغاز شد. راهپیمایان در مسیر حرکت راهپیمایی با گذر از سه راه بازار وارد خیابان ارم شده و در نهایت در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) تجمع خواهند کرد.

                                   

شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز قدس با سردادن شعارها و حمل پارچه نوشته‌هایی انزجار خود را از اقدامات استکبار جهانی در کشورهای اسلامی به ویژه فلسطین اشغالی ابراز کردند. راهپیمایان قمی همچنین با سردادن شعارهایی در حمایت از مردم سوریه، خواستار پایان یافتن درگیری‌ها در این کشور و خروج تروریست‌ها شدند. مردم روزه‌دار قم در راهپیمایی روز قدس به دنیا اعلام کردند که مثل همیشه حامی ملت مظلوم فلسطین و دیگر مسلمانان در اقصی نقاط عالم هستند. در کنار حضور اقشار مختلف مردم اعم از پیر و جوان، مراجع عظام تقلید، اعضای جامعه مدرسین و مسئولان استانی نیز حضور داشتند.

آیت‌الله نوری همدانی در حاشیه حضور در راهپیمایی روز قدس:

شکست استکبار و آزادی فلسطین پیام مهم راهپیمایی روز قدس است

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در حاشیه حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: امروز روز اسلام و حرکت مستضعفین است.

وی با تاکید بر اینکه در برابر حرکت مستضعفین تمام مستکبران محکوم به سقوط هستند، تصریح کرد: نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس استراتژی امام راحل بود و این حرکت باعث می‌شود مستکبران سقوط کنند، همانگونه که در جریان جنگ 33 روزه حزب‌الله و جنگ 22 روزه غزه شکست استکبار را مشاهده کردیم.

این مرجع تقلید تاکید کرد: روند شکست‌های دنیای استکبار ادامه دارد و به همین زودی صهیونیست نابود شده و فلسطین به آغوش اسلام باز می‌گردد.

وی تصریح کرد: برای ما روشن است ان‌شاءلله استکبار جهانی نابود و فلسطین آزاد خواهد شد و این پیام مهم راهپیمایی روز قدس است. 

آیت‌الله مکارم شیرازی در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس:

استکبار بداند ملت مظلوم فلسطین تنها نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله مکارم شیرازی ظهر امروز در حاشیه حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به این‌که حضور گسترده مردم در راهپیمایی دلگرمی برای مردم فلسطین است، اظهار داشت: با حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس استکبار بار دیگر خواهد فهمید که ملت مظلوم فلسطین تنها نیستند و پشتیبان دارند. وی به حضور پرشور ملت روزه‌دار در راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و گفت: حضور مردم در راهپیمایی با زبان روزه اجر مضاعف دارد.

این مرجع تقلید با تاکید بر حمایت همه جانبه دنیای اسلام از فلسطین و دیگر مسلمانان در کشورهای اسلامی تاکید کرد: مسلمانان امروز در کنار یکدیگر فریاد قدس‌لنا را برآوردند.

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی:

استکبار به دنبال شکست خط مقاومت در منطقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی امروز در حاشیه حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس با اشاره به توطئه‌های استکبار جهانی در منطقه برای شکستن خط مقاومت تاکید کرد: از سوی استکبار جهانی طرح سازش با اسرائیل در منطقه شروع شده است.

وی تاکید کرد: دشمنان کشورهای مقاوم منطقه مثل سوریه و لبنان را گرفتار تروریسم کردند و به دنبال سازش با اسرائیل هستند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه راهپیمایی روز قدس توطئه‌های استکبار را خنثی کرده و موجب وحدت بیش از پیش ملت‌های مسلمان می‌شود تاکید کرد: راهپیمایی روز قدس اقدامی بسیار ارزشمند و فریاد ملت‌های مسلمان است.

آیت‌الله کعبی در حاشیه حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس:

دریای خروشان ملت آزادی زودهنگام قدس را نوید می‌دهد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که روز قدس روز هم‌افزایی امت اسلام به شمار می‌رود، گفت: دریای خروشان مردم آزادی زودهنگام قدس را نوید می‌دهد.به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله عباس کعبی امروز در حاشیه حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: آرمان فلسطین و آزادی قدس نزد ملت بیدار ایران اسلامی زنده است.

وی تاکید کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس بیانگر پیوند دین و سیاست و جهاد و صیام و نماد حضور امت اسلام در صحنه با جهت‌دهی واحد است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این‌که روز قدس روز هم‌افزایی امت اسلام به شمار می‌رود، یادآور شد: دریای خروشان مردم آزادی زودهنگام قدس را نوید می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که اتحادیه اروپا با تروریست اعلام کردن حزب‌الله و مقاومت آبروی خود را برده‌ است، گفت: حزب‌الله قوی‌تر از گذشته با طراحی‌های ویژه به سمت آزادی قدس در حال حرکت است و طرح سازش به نتیجه نمی‌رسد و امروز همه امت‌های اسلامی با گرایش‌های متفاوت به آزادی قدس معتقد هستند.

آیت‌الله کعبی ادامه داد: در مصر هم طرفداران و هم مخالفان مرسی آرمان آزادی قدس را دارند و علیه اسرائیل موضع دارند.

وی با اشاره به این‌که در بحرین متاسفانه آل‌خلیفه راهپیمایی روز قدس را سرکوب کردند، گفت:‌ در یمن راهپیمایی روز قدس با شکوه برگزار شد و امت اسلام امروز در کشورهای مختلف بیدارتر و مصمم‌تر از گذشته به سمت آرمان فلسطین در حال حرکت هستند.

عضو خبرگان رهبری گفت: امام خمینی (ره) کاری کرده است که روز قدس با عنوان روز اسلام و مسئولیت اسلامی و حضور امت اسلامی در صحنه معرفی شود.

 آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

ملت‌های مسلمان برای پیروزی قطعی مردم فلسطین هم صدا شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری امروز در حاشیه حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: پیام روز قدس پیام اتحاد، انسجام و همدلی ملت‌های بزرگ اسلامی با مردم ستمدیده و مظلوم فلسطین است.

وی خاطرنشان کرد: حضور مردم ایران اسلامی و همه آزادی‌خواهان جهان در راهپیمایی روز جهانی قدس نشان‌دهنده این است که ملت‌های مسلمان اراده کرده‌اند پیروزی قطعی را در رابطه با مردم فلسطین محقق سازند و در مقابل رژیم اشغالگر قدس موضعی واحد و متحد داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر اینکه ما معتقدیم ظلم‌ها، ستمگری‌ها و خون‌ریزی‌ها پایان خواهد گرفت و این وعده قطعی قرآن است، متذکر شد: ملت ما با آن نوید و امیدی که قرآن برای ملت‌ها و به خصوص پیروزی بر رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است، این چنین با اراده و عزم جدی در صحنه حضور پیدا می‌کنند. 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس از برکات الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی امروز در حاشیه حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس در قم با اشاره به حضور گسترده مردم در این مراسم با شکوه گفت: خوشبختانه هر سال انسان با این امواج گسترده مسلمین و مؤمنین مواجه می‌شود.

وی با اشاره به قرارگیری روز قدس در سال‌های اخیر در اوج گرمای تابستان و طولانی بودن روزها و گرمای شدید گفت: با وجود این مشکلات با این جمعیت مشتاق، آماده، با انگیزه، جسور و مقاوم روبه‌رو هستیم که واقعاً جزو برکات الهی است نه تنها بر ملت ما بلکه برای امت اسلامی است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: طبعا ملتی که می‌خواهد منشا تحول در جهان باشد باید چنین شاخصه‌ها و ظرفیت‌هایی داشته باشد. وی با بیان اینکه خوشبختانه ما پیوسته در حال مشاهده این بلوغ فکری، رفتاری و ذهنی و توان عملی در ملتمان هستیم، اظهار داشت: مباهات می‌کنیم به این ملت و بسیار خرسندیم در چنین فضایی زندگی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: ان‌شاءالله با همت این مردم شریف نه تنها ایران اسلامی به اوج شکوه و عزت برسد بلکه فلسطین و قدس شریف آزاد شود و امت اسلام از چنگال سلطه طلبان متجاوزین اشرافیت متحجر و تفکرات مسموم و انحرافی که متأسفانه امروز در امت اسلام رواج پیدا کرده نجات پیدا کنند و بتوانیم شاهد یک تحول بزرگ در امت اسلامی باشیم.

راهپیمایی روز قدس در شهرهای خراسان شمالی 

همزمان با آخرین جمعه ماه رمضان، راهپیمایی روز جهانی قدس، روز همبستگی مسلمانان علیه صهیونیسم بین‌الملل، در شهرهای خراسان شمالی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، قشرهای مختلف مردم مؤمن و روزه‌دار مرکز خراسان شمالی نیز در مسیرهای تعیین شده از مسجدها، محله‌ها، نهادها مختلف این شهر درحالی که شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل سرمی‌دهند و با خود پارچه نوشته‌هایی در حمایت از مردم ستم دیده فلسطین حمل می‌کنند، و مسیر از میدان شهدا به طرف مصلی امام خمینی(ره) محل برگزاری مراسم در حال حرکت هستند.

در روز جهانی قدس، فریاد مرگ بر اسراییل از هر کوی و برزن به گوش می‌رسد و مردم با شرکت گسترده، خشم و انزجار خود را از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی به جهانیان نشان می‌دهند.

شرکت‌کنندگان در راهپیمایی بجنورد که به تدریج بر شمار آن‌ها افزوده می‌شود، از مرد و زن، پیر و جوان و کوچک و بزرگ، امروز به پیروی از بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب، ضمن اعلام حمایت از آرمان‌های ملت مظلوم فلسطین برضرورت اتحاد و انسجام مسلمانان تاکید می‌کنند. 

 

                                         

به گزارش فارس، برخی رانندگان تاکسی نیز مردم را صلواتی به محل برگزاری راهپیمایی روز قدس بجنورد انتقال می‌دهند.

گزارش رسیده از سطح شهرهای استان خراسان شمالی حاکی است راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور قشرهای مختلف مردم از لحظاتی پیش در این مناطق آغاز شده و همچنان در حال برگزاری است.

سردار نقدی در جمع راهپیمایان روز قدس:

آتش اختلاف مصر دامان صهیونیست‌ها را خواهد گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سردار محمدرضا نقدی ظهر امروز در جمع راهپیمایان روزه‌دار روز جهانی قدس مرکز خراسان شمالی گفت: حضور امروز شما در راهپیمایی شکوهمند روز قدس که از یادگاران امام بوده تبلوری از وحدت امت اسلامی برای از بین بردن غده سرطانی صهیونیست است.

وی با بیان این‌که اکنون در شرقی‌ترین نقطه از استرالیا و شرقی‌ترین نقطه کره زمین تا آمریکا امت مسلمان در صحنه حضور یافته و فریاد رهایی فلسطین را سر می‌دهند، تصریح کرد: امروزه در فلسطین کشتار ادامه دارد و در لبنان زد و خورد و جنگ فرقه‌ای و در سوریه جنگ میان مسلمانان و در عراق بمب‌گذاری‌های زنجیره‌ای را شاهد هستیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: بمب‌گذاری‌های اخیر در عراق به نظر می‌رسد برای جلوگیری از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس است.

وی ادامه داد: همچنین در پاکستان و افغانستان اشغال و کشتار روزانه مردم این کشور را شاهدیم. در بحرین، یمن، مصر و تونس امروز این کشورها در آستانه جنگ داخلی قرار گرفته‌اند و شرایط نابسامانی است و البته از سویی هم امیدبخش که همچون انقلاب اسلامی بیداری‌های مردم را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه امام راحل با انقلاب اسلامی و نام‌گذاری روز قدس نخستین گام را علیه صهیونیست برداشتند، گفت: امروزه منشاء ظلم و ستم اختلاف، جنگ‌های داخلی در کشورهای مسلمان همه و همه منشاء رژیم منحوس صهیونیستی را دارد.

سردار نقدی، با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برخی آثار اختلافی دیگر مثل آپارتاید که دست‌نشانده صهیونیست‌ها بوده از میان رفت اظهار کرد: رژیم صهیونیستی میدان‌دار تمامی مشکلات منطقه بوده و اگر امروز در عراق و سوریه و مصر همه روزه خونریزی می‌شود همه ناشی از غده سرطانی صهیونیست است.

وی شکل‌گیری حماس را در لبنان برشمرد و گفت: با ایجاد این تشکیلات نظامی صهیونیست‌ها در آستانه فروپاشی قرار گرفتند و از سویی با پیروزی انقلاب مصر، خود را در محافلی دید و به همین خاطر جنگ داخلی سوریه را با حمایت و ایجاد اختلاف به راه انداخت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: امروز شعار همه مسلمانان در سرتاسر جهان مرگ بر اسرائیل است و دشمنان تلاش دارند این شعار را کم‌رنگ کنند.

وی افزود: آنان تلاش داشته که ملت‌های اسلامی را از این موضع دور کنند و البته بازی خوردگان و خودفروختگانی هم در داخل فلسطین و داخل ایران وجود داشته که دم از مذاکره با این رژیم جعلی و همچنین استکبار می‌زنند. لذا همه باید بیدار باشیم.

سردار نقدی تاکید کرد: همه دیدیم که در فتنه 88 حرف‌هایی زده شد و شعارهای نه غزه، نه لبنان به زبان آورده شد که با اصول انقلاب اسلامی مغایرت دارد.

فرمانده بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه در مکتب امیرالمومنین(ع) مقابله با ظلم و ستم یک اصل است، تصریح کرد: آرمان‌های امام و انقلاب اسلامی نیز مبارزه بی‌امان با ظالمان زمان به ویژه صهیونیست است و لذا نمی‌توان در مقابل ظلم‌هایی که از سوی این رژیم روا شده سکوت اختیار کرد.

راهپیمایی باشکوه روز قدس در شش نقطه از استان سمنان

راهپیمایی باشکوه روز قدس در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان از دقایقی پیش در شش نقطه از استان سمنان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، راهپیمایی پرشور و نشاط روز قدس، از رأس ساعت 11 پیش از ظهر امروز در شهرهای سمنان، شاهرود، بسطام، رودیان، شهمیرزاد و گرمسار آغاز شده است و مردم روزه‏دار این شهرها با حضور در خیابان‏ها در حال راهپیمایی و شعار دادن علیه رژیم صهیونیستی هستند.

راهپیمایی باشکوه روز قدس در سمنان از میدان امام رضا (ع) به سوی مصلای نماز جمعه، در شاهرود از میدان امام خمینی (ره) به سوی مصلای نماز جمعه، در بسطام از میدان امام خمینی (ره) به سوی مصلای نماز جمعه، در رودیان از خیابان امام خمینی (ره) به سوی مسجد جامع، در شهمیرزاد از مسجد اعظم به سوی میدان امام خمینی (ره) و در گرمسار از میدان انقلاب به سوی مسجد جامع در جریان است.

مردم مومن و خداجوی شهرهای استان سمنان از سنین مختلف و از جوانان گرفته تا سال‏خوردگان با حضور یک‏پارچه و گسترده در این مراسم، حماسه‏ای کم‏نظیر خلق کرده‏اند و پاسخی کوبنده و محکم به یاوه‌گویی‏های دشمنان نظام داده‏اند.

مردم روزه‏دار شش شهر استان سمنان با حضور یک‏پارچه در این مراسم، ضمن اعلام نفرت و انزجار خود از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، بار دیگر با آرمان‏های امام راحل و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت کردند.

لبیک گلستانی‏ها به حق‏طلبی ملت‏های مظلوم در روز قدس

راهپیمایی بین‌المللی روز قدس امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در استان گلستان و مرکز آن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مردم مومن و انقلابی استان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ندای بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران پاسخ مثبت داده و برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین و قدس شریف به خیابان‏ها آمدند و شعار «مرگ بر اسرائیل» سر دادند. میدان شهدای گرگان یکی از سه مسیری است که روزه‌داران گرگانی در آن در دفاع از قدس راهپیمایی می‌کنند. تعدادی خودروی وابسته به برخی از نهادها برای آماده‌سازی مسیر و توزیع پلاکاردها در محل حاضر می‌شوند. از ساعت 10 صبح مردم از هر قشر، صنف و سن به تدریج خود را به محل تجمع راهپیمایی روز قدس می‌رسانند. در بین راهپیمایان، دانش‌آموزان، دانشجویان، کارگران، کارمندان، بسیجیان، صنعتگران، کشاورزان، تولیدکنندگان، خیاطان، درودگران و سایر صنوف در کنار زن و مرد و پیر و جوان با در دست داشتن پلاکاردها و پرچم آماده راهپیمایی شدند.

حضور خردسالان بر روی دوش پدران، نوزادان در آغوش مادران، پیرمردان و پیرزنان با پشت‏های خمیده و عصا در دست و نوجوانان و جوانان دست در دست یکدیگر و با لبخند بر لب و با چفیه به دور گردن، جلوه دیگری به راهپیمایی امسال روز قدس در گرگان داده است.  

جلوه دیگر راهپیمایی امروز پلاکاردهایی در دفاع از مردم مظلوم بحرین، شیعیان عربستان، مسلمان میانمار و قیام ملت‌های عربی به‌ویژه مصر است. برخی از زنان همچون سال‏های قبل در مسیر راهپیمایان اسپند دود می‌کنند و برخی دیگر فریاد بلند خود را بر سر مستکبران فرود می‏آورند.

گرگان معروف به دارالمومنین یکی از 300 شهر ایران است که مردم آن به عشق اسلام و انقلاب به خیابان‏ها آمده‏اند در اینجا هر شهروندی آرزوی آزادسازی قدس شریف را دارد و برای رسیدن به این امید که آن را دست‌یافتنی می‏داند لحظه‌شماری می‏کند.

اینجا گرگان است و در این روز مردم یکصدا فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا را برمی‏آورند. امروز زمان فرود آوردن مشت‏های آهنین بر سر حاکمانی است که با گلوله و ریختن خون پاسخ حق‌خواهی‏های ملت‏های مظلوم را می‏دهند. امروز روز قدس است، بهانه‏ای برای دفاع از اسلام، بهانه‏ای برای حمایت از حق‏طلبی ملت‏های مسلمان و یکتاپرست.

گلستان هم از جهت تقسیم‌بندی جغرافیایی و هم از این نظر که راهپیمایان در سراسر استان با حضور با شکوه خود در خیابان‏ها، گل کاشتند. امروز مردم استان گلستان به پیروی از پیر سفر کرده و رهبر فرزانه در دفاع از قدس و اسلام، ندای وحدت سر دادند.امروز مردم گلستان با محکوم کردن نسل‌کشی مسلمانان میانمار، با آن‌ها اظهار همدردی کردند.امروز در گلستان، مردم فریاد انزجار خود را از تفرقه‌افکنی غرب میان شیعه و سنی اعلام داشتند.

گلستان ایران امروز یکپارچه رهایی قدس از چنگال خونین صهیونیست جنایتکار را فریاد زد.امروز مشت آهنین مردم استان گلستان همچون سایر مردم ایران و ملت‏های مسلمان در برابر مشت آهنین مستکبران قرار گرفت.

در میدان وحدت گرگان جایی که راهپیمایان روزه‌دار از سه نقطه شهر به این مکان رسیده‏اند تا قطعنامه پایانی روز قدس را با ندای ا‌لله‌‌‌اکبر خود تایید کنند. اینجا ایران است. اینجا گلستان است. اینجا گرگان است. اینجا سرزمین امامت و ولایت است. اینجا...

 راهپیمایی روز قدس در اراک

فریاد مظلومیت فلسطین از حنجره عدالت‌خواهان جهان، آسمان را درنوردید و مردم همیشه در صحنه اراک نیز از دقایقی پیش با حضور در راهپیمایی روز قدس خواستار احقاق حق مردم فلسطین شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، بر اساس برنامه‌ریزی انجام گرفته، همزمان با سراسر کشور راهپیمایی روز قدس در اراک راس ساعت 11 صبح با استقبال و حضور بسیار پرشور و بی‌نظیر اقشار مختلف مردم روزه‌دار و بسیار گسترده‌تر از سال‌های قبل از مسیر میدان شهدا، پل خیبر، خیابان محسنی، خیابان شیخ فضل‌الله نوری و میدان سرداران به سمت مصلای بیت‌المقدس آغاز شد.

در این راهپیمایی با شکوه شرکت‌کنندگان با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل این مسیر را با شور و حال ویژه در حال طی کردن هستند و بار دیگر وحدت و انسجام ملی خویش را به نمایش گذاشتند.

فریاد‌های داد‌خواهی که تن هر مستکبری را به لرزه می‌اندازد در خیابان‌های اراک طنین‌انداز شده است و خواب آشفته دشمنان اسلام را به کابوس وحشتناک تبدیل کرده است.

                                       

مردم روزه‌دار و مومن اراک همگام با سایر ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی با حضور در راهپیمایی روز قدس بار دیگر عزم راسخ و اراده انقلابی خود را برای رهایی سرزمین فلسطین از چنگال اشغالگران قدس به نمایش گذاشتند.

بر اساس این گزارش قشرهای مختلف مردم اعم از کارگر، کارمند، دانش‌آموز،‌ دانشجو، فرهنگی، بازاری، ورزشکار و مرد و زن از نخستین ساعات راهپیمایی در مسیرهای راهپیمایی حضور یافته و همبستگی خود را با مردم مظلوم فلسطین و همه آزادی‌خواهان جهان در حمایت از نیروی مقاومت اسلامی اعلام کردند.

مردم با وجود گرمای هوا در صحنه حاضر شدند و با بصیرت خود بار دیگر حماسه آفریدند.

اقشار مختلف مردم در صف‌های به هم پیوسته و با مشت‌های گره کرده در این راهپیمایی بار دیگر تعهد و پایبندی خود به انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب را نشان دادند.

پیر و جوان، زن و مرد، کوچک و بزرگ با در دست داشتن شعارهای مرگ بر اسرائیل، اسرائیل نابود است، فلسطین پیروز است، پیام استکبارستیزی خود را به گوش جهانیان رساندند.

حماسه حضور در گیلان

مردم روزه‌دار و خداجوی گیلان با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر صهیونیسم راهپیمایی روز قدس را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مردم گیلان و خداجوی گیلان زودتر از ساعت مقرر 10.30 دقیقه صبح امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با تجمع در مسیرهای تعیین شده راهپیمایی دشمن‌شکن روز قدس را آغاز کردند.

مردم رشت نیز در مسیرهای چهارگانه تعیین شده به تدریج در حال جمع شدن و آغاز خلق یک حماسه باشکوه دیگر هستند تا از حقوق مظلوم مردم فلسطین دفاع کنند.

مردم در صف‌های به‌هم فشرده به طرف میادین مذکور در حرکت هستند و شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر صهیونیسم در آسمان گیلان طنین‌انداز شده است.

یک شهروند رشتی در حالی که پرچم رنگ و مقدس ایران اسلامی را در دست داشت دلیل حضور خود را محکوم کردن جنایات صهیونیستی و حامیان آنها در فلسطین اشغالی ذکر کرد.

وی گفت: روزی فرا می‌رسد که فلسطین از چنگال صهیونیستی خارج می‌شود و روسیاهی برای چهره سیاه این رژیم جعلی می‌ماند.

به گزارش فارس، در شهرهای دیگر استان نیز مردم در حال انجام راهپیمایی وز قدس هستند و با شعارهای ضد صهیونیستی اعتراض خود را از جنایات این رژیم سفاک و حمایت از مردم مظلوم فلسطین اعلام می‌کنند.

 راهپیمایی روز قدس در دیار علویان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مردم روزه‌دار مرکز مازندران، همزمان با سراسر کشور در راهپیمایی روز قدس، حضور یافتند.

مردم شهرستان ساری که حضور در راهپیمایی روز قدس را تکلیف شرعی می‌دانند، در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور در صف‌های دشمن‌شکن روز قدس، به یاری مردم فلسطین شتافتند.

اقشار مختلف مردم مسیر راهپیمایی روز قدس از میدان شهید قاسمی، به طرف خیابان جمهوری اسلامی، میدان ساعت، خیابان 18 دی و میدان شهدا را در حال پیمودن هستند و برای آزادی قدس شریف، راهپیمایی می‌کنند.

حضور گروه‌های مختلف سنی در این راهپیمایی از مسائل قابل توجه است، کودک و پیر و جوان از زن و مرد در راهپیمایی حضور دارند و برخی هم به صورت خانوادگی به راهپیمایی آمده‌اند.

برخی مادران، فرزندان شیرخواره خود را در آغوش گرفته و به راهپیمایی روز قدس آورده‌اند.

راهپیمایی روز قدس در سرزمین مقاومت

راهپیمایی روز قدس همزمان با سراسر کشور در شهرهای مختلف استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، بار دیگر مردم کشورمان یک‌صدا و منسجم در صفوف برادری ظاهر شدند و مظلومیت فلسطین را آزادانه فریاد زدند. از ساعت 9 صبح امروز در شهرهای مختلف کشورمان راهپیمایی روز قدس برگزار شد تا دولت‌های استعمار و استکباری تماشا کنند ملت ولایتمدار کشورمان هیچ‌گاه دست از ارزش‌های دینی و اسلامی بر نخواهند داشت.  

 

                                      

روز قدس که نمادی از به تصویر کشیدن مظلومیت مردم فلسطین و پلیدی افکار و اعمال رژیم صهیونیستی و متحدانش است امروز نیز برای بار دیگر فریادهای «مرگ بر استکبار» و « مرگ بر استعمار» را به گوش جهانیان می‌رساند.

در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مردم از کوچک گرفته تا پیرمرد و پیرزن در خیابان‌ها حضور پیدا کرده و تجمعی بی‌نظیر را رقم زده‌اند. خوزستان نیز که مهد مقاومت و دلیری‌ست امروز در تداوم حماسه سیاسی انتخابات، حرکتی پرشور و گسترده ایجاد کرده است.

مردم و مسئولان در کنار هم این روز بزرگ را رنگ و بویی خاص بخشیده‌اند و مسیرهای راهپیمایی را پشت سر می‌گذارند.

راهپیمایی وحدت آمیز مردم سیستان و بلوچستان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، روز جهانی قدس در چند شهرستان سیستان و بلوچستان از ساعت هشت صبح امروز آغاز شده است و راهپیمایان با سر دادن شعارهای «مرگ بر اسرائیل»، « مرگ بر صهیونیسم» نفرت و انزجار خود را از مستکبران جهان اعلام کردند.

امام جمعه نیکشهر در حاشیه راهپیمایی روز قدس در این شهرستان اظهار داشت: تأثیرات مهم تعیین روز قدس از سوى حضرت امام خمینى(ره) این بود که پس از دهه‏‌هاى 50 تا 70 که اسلام از صحنه فلسطین خارج بود، مجدداً به مرکزیت نهضت اسلامى معاصر منتقل شد و با این پشتوانه جدید، به مقابله با پدیده اسرائیل رفت. از این به بعد جهاد، شهادت و فداکارى در راه هدف که نمادهاى شعارهاى انقلاب اسلامى ایران بود، به‏‌عنوان اصول اساسى جهاد اسلامى فلسطین مطرح شد.

حجت‌الاسلام لطفیان سرگزی اظهار داشت: احیاى اسلام اصیل و اقبال مردم فلسطین به آن، شکل‏گیرى گروه‏‌هاى مبارز فلسطین با تکیه بر آموزه‏‌هاى اصیل اسلامى، گسترش روزافزون انتفاضه و در پى آن ایجاد وحشت و ناامنى براى اشغالگران متجاوز، به چالش کشاندن سیاست‏‌هاى رژیم صهیونیستى و غیره از نتایج این موضوع مهم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

راهپیمایی روز قدس در 80 کشور جهان در حال انجام است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سیدمحمد حسینی پیش از ظهر امروز در جمع راهپیمایان زاهدان اظهار داشت: هر سال شاهد شور و حماسه حضور مردم در صحنه حمایت از مردم مظلوم فلسطین هستیم و امروز هم فراتر از مرزهای اسلامی این حرکت در بیش از 80 کشور جهان در حال انجام است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با حضور آزادگان جهان خط بطلانی بر رژیم غاصب صهیونیستی کشیده شده است.

وی ادامه داد: رژیم غاصب و اشغالگر قدس چندین سال است که از هیچ جنایتی علیه مردم مظلوم فلسطین فروگذار نکرده‌ است.

حسینی عنوان کرد: اگر روزی رژیم صهیونیستی در منطقه با قدرت وجود داشت و ادعای چهارمین ارتش دنیا را داشت و به عنوان یک افسانه شکست‌ناپذیر مطرح بود، اما با این حال امام خمینی (ره) در سال 1348 این رژیم را غیرقانونی دانستند.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران از ابتدای حرکت انقلابی خود از بین بردن رژیم غاصب صهیونیستی را از اهداف خود قرار داده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در سال 85 نبرد دلیرانه حزب الله نشان داد که اسرائیل شکست‌پذیر است و قدرت سابق خود را ندارد و نمی تواند در مقابل مردم با ایمان که از عزت و اعتبارشان دفاع می‌کنند، بایستد.

وی اذعان داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی یک لرزه بر تن این غده سرطانی افتاد و به تدریج عقب‌نشینی کردند.

حسینی گفت: در نبرد با غزه، مردم غزه نشان دادند که مقاوم‌ترین مردم دنیا بوده و با تقدیم شهیدان بسیار قادر به تسلیم در مقابل این رژیم جعلی نیستند.

این مسئول یادآور شد: خود کارشناسان غربی هم در این زمینه پیش بینی کرده‌اند که در دهه آینده از رژیم صهیونیستی اثری نخواهد بود.

حماسه سیاسی دیگری در کرمان رقم خورد

همزمان با راهپیمایی روز جهانی قدس حماسه سیاسی دیگری در دیار کرمان رقم خورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از دقایقی پیش و با حضور پرشور مردم سراسر استان پهناور کرمان آغاز و حماسه سیاسی دیگری رقم خورد. مردم روزه‌دار استان کرمان در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس با ندای الله‌اکبر و با شور شعف به سمت میعاد‌گاه‌های نماز جمعه حرکت کردند. مردم روزه‌دار استان کرمان از همان دقایق اولیه آغاز روز جهانی قدس با حضور در مسیرهای از پیش تعیین شده و با سر دادن شعارهای "مرگ بر اسرائیل"، "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر صهیونیسم" به حمایت از مردم مظلوم فلسطین پرداختند. همچنین شهروندان کرمانی با شعارهایی حمایت خود را از مردم سوریه اعلام و کشتار شهروندان سوری را توسط عوامل تروریستی آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع عرب محکوم کردند.

حضور جوانان و نوجوانان در مراسم راهپیمایی امروز با پرچم‌های حزب‌الله لبنان، فلسطین و جمهوری اسلامی ایران بسیار چشمگیر بود، مردم شهیدپرور کرمان همچنین پلاکاردهایی که روی آن منقش به تصویر مسجدالاقصی است را با خود حمل می‌کنند.

شهروندان کرمانی در مسیر خیابان طالقانی، خیابان فلسطین، میدان بسیج، بلوار شهید عباس‌پور به سمت مصلای بزرگ امام علی (ع) این شهر حرکت کردند تا نماز دشمن‌شکن جمعه را اقامه کنند.

برپایی کارگاه‌های نقاشی برای کودکان، برگزاری مسابقه عکس و برپایی نمایشگاه عکس در طول مسیر راهپیمایی نیز پیش‌بینی شده بود.

به گزارش خبرنگاران فارس از سراسر استان پهناور کرمان، مردم روزه‌دار و متدین دیار کریمان در گرمای کم‌سابقه و به ویژه در هوای گرم 50 درجه در شرق و جنوب کرمان با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز قدس فریاد حق‌طلبانه خود را بلند کردند و حمایت خود را از مظلومان عالم به ویژه ستم‌دیدگان فلسطینی اعلام کردند.

راهپیمایی روز قدس در آذربایجان غربی

همزمان با سراسر کشور، مردم آذربایجان غربی با مردم فلسطین هم نوا شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، مردم آذربایجان غربی همزمان با مردم سایر استان‌های کشور برای دفاع از مظلومیت فلسطین هم صدا و هم‌نوا شدند. 

کودکان با در دست داشتن پرچم سه رنگ ایران اسلامی که به کلمه" الله" مزین شده است به دشمنان می‌فهمانند در سایه الطاف الهی در طول سالهای متمادی حق بر باطل پیروز شده و این امر همچنان ادامه خواهد داشت.

زنان، کودکان، مردان و افرادی که به دلیل کهولت سن شاید برای انجام خیلی از امور زندگی خود  به کمک فرزندان و نوه‌های خود نیاز داشته باشند به خیابان‌ها آمده‌اند تا فریاد آزادی خواهی سردهند و از مردم مظلوم فلسطین دفاع کنند.

با توجه به تنوع قومیتی در این شهر شاهد حضور کرد، آذری، ارمنی و آشوریان در این راهپیمایی هستیم.

شهرهای مختلف آذربایجان غربی مملو از تکبیر" الله اکبر"، " الله اکبر "است.

خروش فریاد ظلم‌ستیزی مردم در ایلام طنین‌انداز شد

خروش فریاد ظلم‌ستیزی مردم استان ایلام ایلام همزمان با سراسر کشور طنین‌انداز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، مردم این شهر امروز با گام‌های پولادین و مشت‌های گره زده ندای الله اکبر که نشانه‌ای از ظلم ستیزی ملت‌های مسلمان است را به صدا درآوردند.مردم ایلام با سردادن شعارهای الله اکبر، خامنه‌ای رهبر، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بار دیگر جلوه‌ای از انزجار خود را از ظالمان جهان به نمایش گذاشتند.

همچنین شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی با حمل دست نوشته‌های با مضامین تا زنده‌ایم مدافع مسلمانان و آزادیخواهان جهان هستیم، همدلی و ظلم‌ستیزی خود را به دشمنان نشان دادند.

نظیر چنین راهپیمایی در شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاهای سراسر استان ایلام از جمله سیروان، چرداول، ایوان، مهران، ملکشاهی، دهلران، آبدانان و دره‌شهر و بدره برگزار شد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

رژیم صهیونیستی به برکت نظام اسلامی رو به اضمحلال و خاموشی می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله حاج صادقی ظهر امروز در جمع راهپیمایان ایلامی اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی رژیم صهیونیستی روز به روز به ضعف و زوال نزدیک می‌شود. وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی رو به ضعف و اضمحلال و خاموشی می‌رود.

این مسئول اضافه کرد: فرآیند سقوط رژیم صهیونیستی آغاز شده و خود آنان به خوبی به این مهم دست یافته‌اند.

حاج صادقی تصریح کرد: انتشار پیروزی‌های پی در پی فلسطینی‌ها بر علیه این رژیم صهیونیستی آنان را به هراس انداخته است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: انتفاضه‌های بسیاری پس از پیروزی انقلاب اسلامی در فلسطین شکل گرفته است.

وی ادامه داد: این انتفاضه‌ها همان پیام‌های مردم انقلاب اسلامی است که به مردم فلسطین رسیده است.

این مسئول اضافه کرد: این پیام‌ها که از انقلاب اسلامی نشأت گرفت به مردم فلسطین باوراند که در برابر دشمنان متجاوز اشغالگر باید ایستاد.

حاج‌صادقی تصریح کرد: تنها با مقاومت می‌توان در برابر دشمنان اسلام ایستاد و این پیام بزرگ انقلاب اسلامی به ملت‌های آزادیخواه است.

راهپیمایی با شکوه روز قدس مردم زنجان

همزمان با سراسر کشور راهپیمایی با شکوه مردم زنجان به مناسبت روز جهانی قدس آغاز شد. مردم زنجان همزمان با سراسر کشور و در صفوفی به هم پیوسته بار دیگر با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس به آرمان‌های امام راحل لبیک گفتند.

مردم پایتخت شور و شعور حسینی مراسم راهپیمایی خود را از میدان قائم این شهر آغاز و به سوی مصلی خاتم‌الانبیای شهر زنجان محل اقامه نماز جمعه در حرکت هستند. مردم با شعارهای مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، مرگ بر صهیونیسم، بیت‌المقدس کرگ آزاد اولا (بیت‌المقدس باید آزاد شود) و شعارهای دیگر جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم و بر آزادی قدس شریف تاکید کردند. 

                                  

همچنین راهپیمایی مردم در شهرهای مختلف استان نیز همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان آغاز شده است. مردم در شهرهای ابهر، خدابنده، خرم‌دره، ماهنشان، زرین‌آباد، آب‌بر، زرین شهر، گرماب، دندی، چورزق، حلب، ارمغانخانه، نیک پی، صائین قلعه، سلطانیه، انگوران و شهرهای دیگر استان نیز با حضور در راهپیمایی با شکوه روز قدس با دیگر بر آرمان‌های امام راحل تاکید و آزادی سرزمین‌های اشغالی را فریاد زدند.

فریاد مرگ بر آمریکا در لرستان طنین‌انداز شد/خیابان‌های لرستان مملو از جمعیت

لحظاتی پیش راهپیمایی روز جهانی قدس در تمام شهرستان‌های لرستان آغاز و فریاد مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل شرکت‌‌کنندگان در سراسر شهرهای این استان طنین‌انداز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، لحظاتی پیش مردم شهرهای لرستان هم‌زمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با شرکت در راهپیمایی ضد استکباری روز قدس، حمایت و پشتیبانی همه‌‌جانبه خود را از قیام ملت فلسطین و انتفاضه شریف اعلام کردند.

در این آیین عبادی ـ سیاسی اقشار مختلف مردم به ویژه عشایر لرستان، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، دانش‌آموزان، دانشجویان، بسیجیان، نظامیان و قشرهای مختلف مردم حضور دارند و در حالی که پلاکاردهایی با مضمون حمایت از مردم فلسطین در دست دارند، انزجار خود را از مستکبران جهان اعلام می‌کنند. راهپیمایان در این مراسم با سر دادن شعارهایی نظیر مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس، مرگ بر منافق، هیهات من الذله، مرگ بر ضد ولایت فقیه، حمایت از سوریه حمایت از حزب الله است، الله اکبر، نابودی هر چه سریع‌تر استکبار جهانی و سرکرده اصلی آن یعنی رژیم صهیونیستی جنایتکار را در جهان خواستار شدند و بر ادامه راه شهدای آزادی فلسطین تاکید کردند.

راهپیمایی روز جهانی استکبارستیزی از ساعت 11 و 30 دقیقه صبح امروز در شهرهای خرم‌آباد، بروجرد، ازنا، دورود، الیگودرز، پلدختر، سلسله، دلفان، کوهدشت، دوره چگنی و بخش‌های توابع لرستان به طور هم‌زمان آغاز شد.

در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان ده‌ها هزار نفر از مردم استان لرستان با سردادن فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل حمایت خود را از مردم مظلوم و تحت‌ ستم فلسطین اعلام کردند.

بنابر این گزارش، محل تجمع راهپیمایان خرم‌آباد در میدان شهدا به سمت مطهری و سه‌راه اسدآبادی به سمت مصلای الغدیر در حال انجام است.

فریاد یکصدای یزد برای آزادی قدس شریف

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مردم یزد امروز همزمان با مردم سایر نقاط کشورمان، راهپیمایی را از ساعت 11 صبح از میدان شهید بهشتی یزد آغاز کردند و در حالی که جمعیتی چند هزار نفری در میدان شهید بهشتی اجتماع کرده بودند، حرکت در مسیر راهپیمایی آغاز شد.

در راهپیمایی باشکوه مردم یزد امروز قشرهای مختلف از دانش‌آموزان،‌ دانشجویان،‌ طلاب و روحانیون، ورزشکاران، هنرمندان، خبرنگاران، اصناف و بازاریان،‌ جمعیت بانوان بسیجی استان و .... حضور داشتند.

امام جمعه یزد، استاندار و معاونان وی، خانواده‌های معظم شهدا و مسئولان استان یزد پیشاپیش صف به هم فشرده راهپیمایی روز قدس به حرکت درآمدند.

حضور اقشاری همچون زرتشتیان مقیم مرکز استان یزد، مجمع شیعیان افغانستان در یزد و چندین توریست آلمانی نیز در این راهپیمایی قابل توجه بود.

مردم در این اجتماع پرشور با سر دادن فریادهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» آغاز راهپیمایی را کلید زدند.

«شد آخرین جمعه ماه صیام، روز شکست قطعی آمریکا»، «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، لشکر دنیا نتواند که جوابم دهد» و ... نیز دیگر شعارهای مردم یزد در راهپیمایی روز قدس بود.

 

                                       

گرمای هوا امروز بسیار آزاردهنده بود اما با این وجود حضور مردم یزد در راهپیمایی بسیار باشکوه و ارزنده بود.

امروز جمعیت شرکت‌کننده در راهپیمایی بسیار قابل توجه بود به نحوی که وقتی ابتدای جمعیت وارد مسجد ملااسماعیل، میعادگان نمازجمعه شده بود، انتهای جمعیت هنوز در میدان امیرچخماق بود.

در مسیر راهپیمایی صندوق‌هایی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای مردم فلسطین نیز تعبیه شده بود.

نظیر این راهپیمایی در 60 نقطه دیگر در استان یزد نیز برگزار شد و حضور مردم در همه راهپیمایی‌ها پرشکوه گزارش شده است.

جمعیت شرکت‌کننده در راهپیمایی روز قدس در مرکز استان یزد هم‌اکنون در مسجد ملااسماعیل مستقر شده و استاندار یزد به عنوان سخنران راهپیمایی در حال سخنرانی است. 

 مشت‌های کاشانی‌ها مثلث‌های صهیونیسم را نشانه گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مردم کاشان و آران و بیدگل همگام با سایر نقاط کشور آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را فرصتی مغتنم برای ابراز انزجار خود از رژیم صهیونیستی و سایر حامیانش نظیر آمریکا دانسته و با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس فریاد دفاع از قدس شریف سردادند.

اما در حالی این حضور چشمگیر در دیار مؤمنان و دارالشهدا رقم خورد که این منطقه گرمای بالای حدود 50 درجه را تجربه می‌کرد و تازیانه‌های بی‌رحم آفتاب سوزان کویر نیز نتوانست مؤمنان روزه‌دار را از حضور در میعادگاه هر ساله‌شان بازدارد.

حضور اقشار مختلف مردم از دانش‌آموز، دانشجو، روحانیت، معلم و کارگر گرفته تا فعالان احزاب و تشکل‌های گوناگون سیاسی یک ارکستر موزون از افکار و سلایق مختلف به وجود آورده بود که به صورت یکپارچه «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» را فریاد می‌زدند.

«امروز روز قدس و روز دین است / تَجلی قدرت مسلمین است»، «در آخرین جمعه ماه صیام / زنده شود دوباره نام امام»، «راه امام و شهدا وحدت است / پیروی از رهبری اُمت است»، «با لطف حق اسلام پاینده است / راه امام و شهدا زنده است» و «دفاعِ از فلسطین، باعث عزت ماست / نابودی اسرائیل، خواسته ملّت ماست» دیگر شعارهایی بود که تظاهرکنندگان روز قدس در کاشان و آران و بیدگل آن را یکصدا با مشت‌های گره‌ کرده سر می‌دادند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، راهپیمایی روز جهانی قدس صبح امروز در شهرکرد با شکوه هر چه تمام برگزار شد.

این راهپیمایی با شکوه از چهارراه بازار آغاز شد و در مسیرهای چهارراه فردوسی، چهارراه بوعلی سینا و بلوار طالقانی ادامه یافت و در مصلای امام خمینی شهرکرد به پایان رسید.

                                     

گفتنی است که مردم با حضور در راهپیمایی و با مشت‌های گره کرده و سردادن شعارهایی مانند الله اکبر،لا اله الا الله، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و اشعاری مانند امروز روز قدس روز دین است، قدس قلب تپنده زمین است مراتب انزجار خود را از سلطه گران زمان نشان دادند.

شایان توجه است که در حاشیه راهپیمایی روز قدس ایستگاه نقاشی به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و نمایشگاه عکس قدس به همراه غرفه‌های اکرام ایتام برگزار شده بود و برخی از هیئت‌های ورزشی در طول مسیر راهپیمایی حرکات نمایشی اجرا کردند.

هرمزگان یکپارچه فریاد ضد صهیونیست شد

به گزارش خبرنگاران فارس از نقاط مختلف هرمزگان، این مراسم در شهرهای بزرگ و نقاط مذکور در حالی برگزار شد‌ که راهپیمایی کنندگان با وجود گرمای طاقت‌فرسا و رطوبت بالا در این مراسم حضوری چشمگیر داشتند.

راهپیمایی روز قدس در بندرعباس که از سه راه برق به سمت گلزار شهدا و مصلی این شهر برگزار شد در نوع خود دارای ویژگی‌هایی خاص بود که در این میان به حضور نمایندگان تمام قشرها اشاره کرد.

شهرهایی همانند میناب، بندرلنگه، رودان، کیش، قشم، ابوموسی، بستک، سیریک، پارسیان، بندرخمیر و بشاگرد نیز در خیابان‌های اصلی و مسیرهای از پیش تعیین شده شاهد حضور مردم در وضعیت نامناسب آب و هوایی بودند.

از نکات قابل ذکر در راهپمیایی امروز روز قدس همانند سال‌های گذشته، حضور دوشادوش پیروان مذاهب تشیع و تسنن در این مراسم است که از امام خمینی (ره) به یادگار مانده است.

این در حالی است که هر ساله بالاترین دما برای هوای شهرهای این استان در مردادماه و به ویژه این روزها به ثبت می‌رسد.

 حضور شورآفرین روزه‌داران اردبیلی در راهپیمایی روز قدس

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، راهپیمایی امروز اردبیلی‌ها در اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین در حالی از ده و نیم صبح شروع شد که همه به میدان آمده بودند تا با زبان روزه لبیک و ندای مظلومیت‌خواهی مسلمانان را سر داده و به جهانیان اعلام کنند که شیشه عمر صهیونیسم در حال شکستن است و فروریختن آن به حیات تمام مستکبران پایان خواهد داد.

در این راهپیمائی از مرد و زن، پیر و جوان، اداری و غیراداری، ورزشکاران، دلاوران عرصه دفاع مقدس، روحانیون، فرهنگیان، بازاریان و ... همه با ندای خوش‌لحن ترنم توحید بر لب داشته و ضمن تاکید بر وحدت امت اسلامی خواستار به پایان رسیدن رفتارهای ظالمانه غرب در سایه وحدت امت اسلامی شدند.

راهپیمائی امروز که جلوه‌های خاصی نیز داشت یادآور حرکت‌های غرورآفرینی بود که همه دوست داشتند در خلق آن سهمی داشته باشند.

اسکیت‌بازان و تکواندوکاران اردبیلی با لباس فرم و تجهیزات ویژه در قالب گروه حمایتی از فلسطین راهپیمائی کرده و پیشاپیش راهپیمائی کنندگان ورزشکار به حرکت‌های نمایشی پرداختند.

شعارها و پلاکاردها نیز حکایت از پیام «فلسطین پاره تن اسلام است» «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» بود که به سه زبان فارسی، ترکی و انگلیسی خودنمائی می‌کرد.

راهپیمائی کنندگان در حالی که شعار می‌دادند« راه امام و شهدا زنده است نهضت ما همیشه پاینده است» «آزادی فلسطین شعار اسلام است» «اسرائیل جرثومه فساد است» «اسلام با صهیونیسم همیشه در جهاد است» « اسرائیل ستمگر کارش دیگر تمام است» و ... با اعلام حمایت از ملت‌های آزاده و مظلوم جهان اسلام به ویژه فلسطینی‌ها از آمریکا و صهیونیسم اعلام بیزاری کردند.

در راهپیمایی روز قدس در اردبیل به همت شهرداری پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران به طول 35 متر به اهتزاز درآمده بود و حکایت از حمایت ملت آزادیخواه ایران داشت.

مراسم در زیر ترنم باران تابستانی جلوه‌ای متفاوت پیدا کرد و بارش باران لحظاتی حال و هوایی روحانی به فضای راهپیمایی بخشید.

در پایان این راهپیمایی قطعنامه‌ای در چند بند قرائت شد که در آن طرح صلح و سازش با خاورمیانه محکوم شده بود.

نصف جهان حماسه ماندگار دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مردم شهیدپرور و همیشه در صحنه اصفهان در ساعات ابتدایی مراسم روز جهانی قدس در مسیرهای راهپیمایی حضور یافتند تا دست در دست هم و به صورت متحد و یکپارچه انزجار خود را از رژیم جعلی صهیونیستی و سران کشورهای عربی منطقه در مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی به جهانیان اعلام کنند.

در روز جهانی قدس مسلمانان سراسر جهان ندای مظلومیت ملت فلسطین و آزادی این سرزمین را از سلطه رژیم صهیونیستی فریاد می‌زنند.

مردم همیشه در صحنه و انقلابی شهرستان‌های اصفهان از صبح امروز و همزمان با روز جهانی قدس هم‌صدا با تمام مردم آزاده جهان و ایران اسلامی، ندای مرگ بر اسرائیل سر داده‌اند.

مردم غیور اصفهان با زبان‌های روزه از ساعات اولیه صبح با حضور پر شور و در صفوف به هم فشرده در ابتدای مسیرهای هشت گانه منتهی به میدان امام خمینی آماده حرکت شدند.

مردم در مسیر شماره یک از میدان امام حسین (ع)، تا خیابان سپاه با شعارهای "یا ایها المسلمون، اتحدوا اتحدوا" و "مرگ بر اسرائیل" در حال حرکت به سمت میدان امام خمینی رهسپار شدند.

همچنین در مسیر شماره دوم مردم اصفهان از چهار راه شکرشکن به سمت خیابان حافظ با شعارهای ضد صهیونیستی خود به جمع مردم اصفهان در میعادگاه نماز جمعه پیوستند.

مسیر شماره سه از مسجدالاقصی به سمت میدان فلسطین تا خیابان استانداری و در ادامه به خیابان سپاه و در نهایت تا میدان امام خمینی مملو از جمعیت بود، به گونه‌ای که حرکت جمعیت به کندی انجام می‌شد.

 

                                                     

به گزارش خبرنگار فارس از راهپیمایی مردم اصفهان، در مسیر شماره دو حرکت مردم از چهارراه شکرشکن به سمت خیابان حافظ مملو از جمعیتی بود که با پلاکاردها و شعارهای ضد صهیونیستی در این مسیر حرکت می‌کردند.

در خیابان حافظ نیز مردم به صورت پر شور در مسیر راهپیمایی حرکت می‌کنند و مردم روزه‌دار از خیابان حافظ به سمت چهارراه شکرشکن به سمت میدان امام خمینی رهسپار شدند تا در جمع مردم اصفهان شعار آزادی قدس سر دهند.

در خیابان سپاه نیز از ابتدای صبح خیل عظیم حق طلبان روزه‌دار به سمت میدان امام خمینی در حال حرکت بودند تا به خیل پر شور مردم اصفهان در میدان امام خمینی بپیوندند.

در طول مسیر راهپیمایی، ایستگاه‌های مختلف فرهنگی به چشم می‌خورد و ایستگاه‌های اورژانس، هلال‌احمر و آتش‌نشانی نیز فعال بودند.

همزمان با آغاز راهپیمایی مردم ولایی و همیشه در صحنه ایران اسلامی، مسئولان و شهروندان اصفهان دوشادوش یکدیگر با سر دادن شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» نفرت و انزجار خود را از رژیم اشغالگر قدس و حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه خود را از قیام ملت فلسطین و انتفاضه شریف اعلام کردند.

مردم مؤمن و ولایی شهرستان‌های 23 گانه اصفهان نیز همزمان با 550 شهر و مرکز استان در سراسر کشور امروز با حضور پرشور و حماسی خود راهپیمایی روز قدس را با شعار «روز جهانی قدس، بیداری اسلامی، نویدبخش آزادی فلسطین» آغاز کردند.

آحاد مردم اصفهان ضمن تجدید عهد و پیمان با آرمان‌های بلند امام راحل عظیم‌الشأن (ره) و رهبر معظم انقلاب هم‌صدا با امت بزرگ اسلامی در روز جهانی قدس، آزادی قدس شریف و سرزمین مظلوم فلسطین را فریاد زده و تنفر و بیزاری خود را از رژیم جعلی و جنایت‌پیشه صهیونیست و حامیان غربی و منطقه‌ای آنان اعلام کردند.

راهپیمایان با در دست داشتن تصاویر و نوشته‌هایی از فرمایشات امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره فلسطین و قدس و اهمیت آزادسازی آن برای جهان اسلام، بر تحقق این امر مهم تاکید کردند.

راهپیمایان در طول مسیرهای منتهی به میدان امام خمینی همچنین آدمک‌های سران رژیم صهیونیستی و آمریکا و پرچم‌های آن‌ها را به آتش کشیدند و نشان دادند که هیچ‌گاه مردم مسلمان و مظلوم فلسطین را فراموش نمی‌کنند.

ورزشکاران اصفهانی نیز با لباس‌های ورزشی در صف‌های راهپیمایی روز قدس حضور داشتند.

برگزاری نمایشگاه‌های مختلف عکس، طراحی و کتب و همچنین مسابقه‌های متعدد کتاب‌خوانی، نقاشی و دینی، سیاسی و دیگر برنامه‌های فرهنگی در میدان امام خمینی از جمله برنامه‌هایی بود که به مناسبت روز قدس در حاشیه راهپیمایی باشکوه مردم شریف اصفهان انجام شد.

این گزارش در حال تکمیل شدن است...

انتهای پیام/ج/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول