اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در پی اعطای پناهندگی سیاسی موقت روسیه به اسنودن

نشست سران و نشست «2+2» روسیه-آمریکا در هاله‌ای از ابهام است

به دنبال اعطای پناهندگی سیاسی موقت روسیه به اسنودن، واشنگتن معقولیت برگزاری نشست سران روسیه و آمریکا در مسکو (در ماه سپتامبر) و نشست وزرای خارجه و دفاع دو کشور به شکل «2+2» در واشنگتن (اوایل آگوست) را مجددا بررسی می‌کند.

نشست سران و نشست «2+2» روسیه-آمریکا در هاله‌ای از ابهام است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید روز پنج شنبه اعلام کرد که دولت آمریکا با توجه به شرایط بوجود آمده، معقولیت برگزاری نشست دوجانبه سران با روسیه را مورد بررسی قرار می‌دهد.

دیدار دوجانبه رهبران روسیه و آمریکا قرار است در اوایل ماه سپتامبر بعد از نشست سران گروه 20 در سنت پترزبورگ، در مسکو برگزار شود.

کارنی در عین حال گفت: البته در رابطه با نشست سران سنت پترزبورگ باید بگویم که در حال حاضر هیچ تغییری در برنامه "باراک اوباما" برای شرکت در این نشست رخ نداده است.

در عین حال "ماری هارف" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که مقامات واشنگتن در حال بررسی معقولیت نشست وزرای امور خارجه و دفاع دو کشور به شکل «2+2» هستند.

این نشست بر اساس توافق طرفین قرار است در تاریخ 9 ماه آگوست در واشنگتن برگزار شود.

"ادوارد اسنودن" که دولت آمریکا همچنان به استرداد وی به این کشور اصرار می‌ورزد، روز پنج شنبه توانست پناهندگی سیاسی موقت روسیه را برای مدت یک سال دریافت کند. اسنودن بعد از گذشت بیش از یک ماه بالاخره بخش ترانزیت فرودگاه «شرمتیوا» شهر مسکو را در حالی که "سارا هاریسون" نماینده ویکی لیکس وی را همراهی می‌کرد، ترک نمود و پا به خاک روسیه گذاشت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول