اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان:

960 میلیارد تومان برای آزاد راه اراک - خرم‌آباد در نظر گرفته شده است

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: 960 میلیارد تومان برای آزاد راه اراک - خرم‌آباد در نظر گرفته شده است.

960 میلیارد تومان برای آزاد راه اراک - خرم‌آباد در نظر گرفته شده است

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، شهرام ملکی شامگاه پنجشنبه در مراسم بازدید استاندار لرستان و جمعی از خبرنگاران از پروژه ملی آزاد راه خرم‌آباد به اراک در جمع خبرنگاران گفت: این پروژه به صورت طرح و احداث شامل تمام فعالیت‌ها با مضمون طراحی، تامین مصالح و ساخت توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و تلاش‌های استاندار لرستان شروع به کار کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان خاطرنشان کرد: این پروژه بیش از 135 کیلومتر طول دارد و بیش از 960 میلیارد تومان برای آن برآورد شده است.

ملکی با اشاره به اینکه این پروژه در طول سه سال باید انجام گیرد، گفت: برای تسریع در اجرایی این پروژه به چهار قطعه تقسیم شده است.

وی گفت: قطعه نخست این پروژه از کیلومتر صفر شازند تا کیلومتر 68 با هزینه‌ای بالغ بر 2 هزار و 887 میلیارد ریال، قطعه دوم این پروژه از کیلومتر 68 تا 82 تقاطع بروجرد به دورود با برآورد ریالی 608 میلیارد ریال، قطعه سوم این پروژه از کیلومتر 82 تا 120 کیلومتری تقاطع بیران شهر با اعتباری بالغ بر 4 هزار و 875 میلیارد ریال و قطعه چهارم از کیلومتر 120 تا 134 کیلومتری با اعتباری بالغ بر یک هزار و 230 میلیارد ریال تعریف شده است.

این مسئول در خصوص مشخصات این پروژه تصریح کرد: این پروژه از نظر فنی دارای عرض مقطع جاده 35 متر، طول 135 کیلومتر و احداث شیب شش درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان متذکر شد: این پروژه از نظر طولی و زمانی کاهش چشم‌گیری داشته و با احداث این پروژه یک ساعت از مسیر خرم‌آباد تهران کاهش یافته و از نظر ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای امن را در آینده داریم.

در این بازدید جمعی از خبرنگاران لرستانی با روند این پروژه از نزدیک آشنا شدند.

انتهای پیام/2304/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول