اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

درخواست حماس از تشکیلات خودگردان برای انحلال کمیته دروغ پراکنی خود در قاهره

جنبش حماس از رئیس تشکیلات خودگران فلسطین خواست کمیته رسانه‌ای این تشکیلات که مامور دروغ پراکنی علیه حماس در مصر شده است را منحل کند.

درخواست حماس از تشکیلات خودگردان برای انحلال کمیته دروغ پراکنی خود در قاهره

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، سامی ابوزهری سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: تشکیلات خودگردان کمیته رسانه‌ای در سفارت خود در قاهره تشکیل داده است و ماموریت این کمیته مخدوش کردن وجهه جنبش حماس و تبلیغات منفی علیه آن است.

ابوزهری گفت: انحلال این کمیته به تبلیغات منفی علیه مقاومت اسلامی پایان خواهد داد.

جنبش حماس اخیرا با انتشار مدارکی تاکید کرد که جنبش فتح و تشکیلات خودگردان در به راه انداختن موج تبلیغات منفی علیه حماس در مصر دست دارند.

حماس دوشنبه گذشته اعلام کرد که اسناد حساس و خطرناکی در محکومیت مقامات تشکیلات خودگردان و جنبش فتح وجود دارد که ثابت می‌کند آنها به دنبال بدنام کردن مقاومت فلسطین در رسانه‌های مصری هستند.

حماس تاکید کرد: رهبران تشکیلات خودگردان و سرویس امنیتی و اطلاع رسانی فتح برای تخریب چهره مقاومت در رسانه‌های مصری اقدام و حماس را مسئول کشتار سربازان مصری معرفی می‌کنند و بدین ترتیب به دنبال ایجاد اختلاف بین حماس با ارتش مصر هستند.

بر اساس اسنادی که برخی از آنها را حماس در نشست خبری امروز خود فاش کرد: سفارت فلسطین در قاهره در زمینه فعالیت‌های یک کمیته امنیتی و اطلاع رسانی تشکیلات خودگردان نقش محوری دارد.

یک عضو کمیته مرکزی جنبش آزادی بخش ملی فلسطین و رهبرانی امنیتی که بیشتر آنها در قاهره هستند در این جرم شریک هستند.

این کمیته امنیتی و اطلاع رسانی تشکیلات خودگردان که نام برخی اعضای آن را حماس در اختیار دارد مسئول تهیه اخبار ساختگی و ارسال آن به شبکه‌های ماهواره‌ای بوده است.

در برخی از این اسناد سفارش شده است که از اسامی جعلی در اخبار استفاده کرده و سناریوی اقدام عناصر حماس در به کارگیری خودروی بمب‌گذاری شده در مصر ترتیب بدهند.

بر اساس یکی از این اسناد سفارت فلسطین در قاهره حماس را مسئول کشتار سربازان مصری دانسته است و به گونه‌ای نشان داده‌اند که حماس می‌خواهد ارتش مصر را به درگیری با اسرائیل سوق بدهد.

در برخی از این اسناد گزارش‌های خبری آماده انتشاری آمده است درباره اینکه حماس عناصری را برای انجام اقدامات خرابکارانه به صحرای سینا در خاک مصر اعزام می‌کند و یا اینکه حماس با سلفی‌ها در مصر هماهنگی کامل برای بازگرداندن مرسی به قدرت دارند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول