اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه فرا رسیدن عید سعید فطر

آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) فیروزکوه غبارروبی می‏شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فیروزکوه از غبارروبی، گلاب‏شویی و عطرافشانی آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر خبر داد.

آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) فیروزکوه غبارروبی می‏شود

حجت‏الاسلام والمسلمین سیدمحمد سیدی امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران افزود: به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر و جشن بزرگ یک ماه روزه‏داری مسلمانان، طی مراسمی آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) غبارروبی، گلاب‏شویی و عطرافشانی می‏شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فیروزکوه گفت: این مهم با مشارکت آموزش و پرورش و با حضور فرماندار و مسئولان، چهارشنبه آینده و در آستانه عید سعید فطر عملیاتی و اجرایی می‏شود.

سیدی افزود: در انجام این امر از ظرفیت خادمان افتخاری این آستان مقدس و همچنین دانش‏‏آموزان نخبه شهرستان فیروزکوه استفاده می‏شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فیروزکوه یادآور شد: گلاب‏شویی و عطرافشانی این مکان مقدس معمولاً در اعیاد و مناسبت‏های مختلف مذهبی با گلاب کاشان و عطر کربلا انجام می‏شود.

این گزارش حاکی است؛ بقعه امامزاده اسماعیل(ع) فیروزکوه در مرکز بافت قدیم شهر فیروزکوه و در شمال کوه منفردی واقع شده که قلعه قدیمی فیروزکوه روی آن کوه ساخته شده است.

نسب این امام‏زاده به امام موسی کاظم(ع) می‏رسد و تاریخ احداث بنای جدید، سال 1401 هجری قمری بر روی ضریح امام‏زاده حک شده است.

این مرکز فرهنگی در تمام ایام سال پذیرای زائران و مسافران است که برای رفتن به پابوس امام رضا (ع)، این نقطه را به عنوان بارانداز خود در سفر و کسب آمادگی معنوی برای زیارت امام هشتم شیعیان جهان آماده می‏کنند.

انتهای پیام/2568/ق20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول