اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سبحانی:

امام خمینی(ره) قدس را به مسئله‌ای برای دنیای اسلام تبدیل کرد

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: امام راحل با نام‌گذاری آخرین جمعه رمضان به نام روز قدس، این روز را اسلامی کرد و امروز بیش از یک میلیارد مسلمان در سراسر عالم پیگیر آزادی قدس شریف هستند.

امام خمینی(ره) قدس را به مسئله‌ای برای دنیای اسلام تبدیل کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن در مدرسه عالی حجتیه قم با اشاره به فرا رسیدن یوم الله قدس تاکید کرد: مسلمانان دنیا با متانت و عقلانیت حضوری پرشکوه در راهپیمایی روز قدس خواهند داشت.

وی با اشاره به ضرورت حضور آحاد مردم در راهپیمایی روز قدس تاکید کرد: در روز قدس فرهنگ مبارزه با ظلم و استکبار بار دیگر احیا می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم به موضع‌گیری کشورهای عربی درباره مسئله فلسطین اشاره کرد و یادآور شد: دولت‌های عربی با عربی کردن مسئله قدس مرتکب اشتباه بزرگی شدند و امروز بیش از 60 سال است که قدس به اشغال صهیونیست‌ها در آمده است.

وی با اشاره به اقدام هوشیارانه امام راحل در نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس تاکید کرد: امام راحل با این نام‌گذاری، روز قدس را اسلامی کرد و امروز بیش از یک میلیارد مسلمان در سراسر عالم پیگیر آزادی قدس شریف هستند.

آیت‌الله سبحانی با تاکید بر اینکه ملت مسلمان دنیا بر روی قدس با هیچ کس حاضر به معامله نیستند تاکید کرد: قدس قبله اول مسلمین بوده و یک مسئله دنیوی نیست که مسلمانان بر روی آن با کسی معامله کنند بلکه یک مسئله اعتقادی و ارزشی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همه امت‌ها مشمول رحمت خداوند متعال قرار می‌گیرند تاکید کرد: امت اسلام علاوه بر این، مشمول رحمت خاص خداوند بوده و عذاب‌هایی که بر دیگر امت‌ها نازل می‌شود بر امت اسلامی نازل نمی‌شود.

این مرجع تقلید با اشاره به برخی از آیات قرآن کریم تاکید کرد: در قرآن کریم آمده است ای پیامبر تا زمانی که تو در میان مردم حضور داری آنها عذاب نمی‌شوند و تا زمانی که استغفار کنند از عذاب الهی در امان خواهند بود.

انتهای پیام/2258/ق20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول