اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس سابق حزب التجمع مصر در گفت‌وگو با فارس:

مردم مصر دخالت یا کمک گرفتن از طرف‌های خارجی را رد می‌کند

رئیس سابق حزب التجمع مصر گفت: مردم مصر هرگونه دخالت طرف‌های خارجی در امور داخلی مصر و یا کمک گرفتن از آنها را رد می‌کند و می‌داند، تحصنی که در دو میدان رابعة العدویة و النهضة برگزار شده برای تامین خروج امن اخوانی‌ها از مصر است.

مردم مصر دخالت یا کمک گرفتن از طرف‌های خارجی را رد می‌کند

«رفعت السعید» رئیس سابق حزب التجمع مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره تاکید کرد که مردم مصر هرگونه کمک گرفتن از طرف‌ها و کشورهای خارجی یا دخالت طرف‌ها و کشورهای خارجی در امور داخلی مصر را رد می‌کند که برخی رهبران جماعت اخوان المسلمین خواهان آن هستند.

وی گفت: هدف از سفر «کاترین اشتون»، نماینده اتحادیه اروپا به قاهره دیدار با «محمد مرسی» رئیس جمهوری برکنار شده مصر و حصول اطمینان از نحوه تعامل حکومت و مسئولان جدید مصر بوده است که طی اولین سفر خود به قاهره پس از انقلاب 30 ژوئن و دیدار با مسئولان جدید مصر خواستار آن شده بود.

رئیس سابق حزب التجمع مصر در ادامه افزود: هم اکنون فشارهایی بر حکومت مصر اعمال می‌شود که خواهان خروج امن رهبران و سران جماعت اخوان المسلمین و محمد مرسی از مصر در قبال دادن برخی امتیازها یا کمک‌ها از طرف‌ها و کشورهای خارجی است، اگرچه در این میان سحنانی از تهدید به خشونت و قتل و کشتار نیز به میان آمده است.

وی افزود: صرف نظر از این فشارها هم اکنون تحصن‌ها در میدان رابعة العدویة و میدان النهضة در منطقه الجیزة ادامه دارد تا به این طریق خروج امن رهبران اخوان و محمد مرسی را فراهم و تضمین کنند.

السعید گفت که مردم مصر روز 30 ژوئن نه تنها راس هرم نظام حاکم را سرنگون کرد، بلکه حکومت اخوانی‌ها را ساقط کرد که در حکومت بر سراسر کشور نمود پیدا می‌کرد. در واقع مردم مصر تنها خیرت الشاطر و محمد مرسی را برکنار نکردند، بلکه دفتر ارشاد جماعت اخوان المسلمین را برکنار کردند که مصر را اداره می‌کرد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول