اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان سمنان:

خیران از موسسه‏‌های خیریه بیشتر حمایت کنند

مدیرکل بهزیستی استان سمنان، نقش خیران را در فعالیت موسسه‏‌های خیریه مهم دانست و تأکید کرد: خیران باید از موسسه‏‌های خیریه بیشتر حمایت کنند.

خیران از موسسه‏‌های خیریه بیشتر حمایت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی این استان، حجت‏‌الاسلام و المسلمین علی پهلوان در مراسمی در موسسه رهروان احسان با اشاره به این مطلب که باید دست نیازمندان و قشر محروم جامعه را بگیریم، اظهار داشت: خیرین نزد خداوند از اجر بالایی برخوردارند.

پهلوان ضمن تسلیت شهادت مولای متقیان امام علی (ع) افزود: قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است، خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره قدر را نازل فرموده است؛ در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد.

مشاور ریاست سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است. در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود. ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان (عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند.

پهلوان ایجاد اشتغال پایدار را برای مددجویان بهزیستی مهم برشمرد و گفت: اشتغال موجب برطرف شدن بسیاری از مشکلات مددجویان خواهد شد.

وی از اجرای طرح دانشکار در اداره کل بهزیستی استان سمنان برای رفع مشکلات مددجویان در زمینه اشتغال خبر داد.

در ادامه مدیرعامل موسسه خیریه رهروان احسان  گفت: این موسسه در سال 1390 با هدف حمایت و یاری رساندن به نیازمندان به ثبت رسیده و تحت نظر بهزیستی استان مشغول به کار شد.

اکرم‏‌السادات احمدپناهی افزود: هدف از تأسیس مؤسسه خیریه رهروان احسان، کمک مادی و فرهنگی به نیازمندان و محرومان جامعه، تأسیس مرکز نگهداری از فرزندان بی‏‌سرپرست و بدسرپرست و فرزندان خیابانی در خصوص امرار معاش و حمایت از آنان، تشکیل خانه امن و کارآفرینی برای حمایت از زنان بدسرپرست، بدون سرپرست و زنان در حال متارکه بدون مکان و بدون کار به طور موقت؛ دریافت کمک‏های نقدی و غیرنقدی از ارگان‏های دولتی، مردمی، شرکت‏های خصوصی و غیردولتی، همکاری در زمینه ساخت مسکن برای محرومان و معلولان جامعه است.

وی با بیان اینکه حدود 100 نفر تحت پوشش این موسسه هستند، اظهار داشت: در حال حاضر حدود 25 نفر در خود موسسه در زمینه مددکاری، پخت شیرینی، فتیر و نان سنتی، تهیه ترشی، بسته‏‌بندی حبوبات، تولید فیلتر ماشین و ... و حدود 20 نفر هم در مکان‏های صنعتی و کارهای خدماتی در منزل از قبیل پرستاری از سالمند، پرستاری از کودک و کارهای خدماتی منزل مشغول هستند.

انتهای پیام/2249/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول