اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شاهرود:

روزه‌ انقلاب روحی در انسان به وجود می‌آورد

امام جمعه موقت شاهرود گفت: باید بدانیم که روزه ،‌ انقلابی روحی در روزه‏‌داران به وجود می‌آورد و طبق شهادت دست‌‏اندرکاران، در ماه مبارک رمضان از شرارت‌ها و تباهی‌ها کاسته می‌شود.

روزه‌ انقلاب روحی در انسان به وجود می‌آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، حجت الاسلام عباس امینی در گردهمایی فرماندهان پایگاه‏های بسیج مساجد و محلات سپاه ناحیه شاهرود که با حضور بیش از 250 نفر از فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد و محلات و خانواده‌های آنان در سالن شرکت ذغال‏‌سنگ البرز شرقی شاهرود برگزار شد، با اشاره به روزه ماه مبارک رمضان اظهار کرد: روزه عامل مؤثری در ایجاد و تقویت روحیه تقوا و پرهیزکاری است؛ قرآن مجید این فایده بزرگ را با جمله «لعلکم تتقون» یادآور می‌شود و این عبادت را عامل مهم تقوا می‌شمارد.

امینی افزود: تقوا و پرهیزکاری در تربیت شخصیت اسلامی یک مسلمان نقش بسیار مهمی دارد و برای رسیدن به همین اثر پرارزش است که بهترین عبادت در ماه صیام و در حال روزه اجتناب از گناه است.

امام جمعه موقت شاهرود در ادامه با اشاره به پرهیز از گناهان خاطرنشان کرد: روزه‌دار با به‏‌کار بستن این دستور الهی که شرط کمال روزه است، تقوا را در خود زنده می‌کند و این مراقبت ثمربخش در ماه مبارک رمضان و در حال روزه بسیار آسان‌تر است.

وی با اشاره به این تمرین مفید و مهم طی یک ماه گفت: با مراقبت و تمرین پیاپی در یک ماه نیروی بازدارنده از گناه در انسان به وجود می‌آید و خصلت خودداری در انسان ریشه می‌گیرد و رشد می‌کند و انسان با گذراندن این برنامه یک‌ ماهه توفیق می‌یابد که پس از ماه روزه نیز پرهیزکار باقی بماند.

وی خاطرنشان کرد: روزه دل از اندیشه گناهان برتر از روزه شکم از خوردن و آشامیدن است و البته این بدان معنا نیست که ظاهر روزه و امساک از خوردن و آشامیدن را رها کنیم.

امام جمعه موقت شاهرود افزود: لازم است به آن اکتفا نکرده و همراه با آن بکوشیم که به نتایج معنوی روزه نیز دست یابیم.

امینی تأکید کرد: باید بدانیم که همین امساک ظاهری و روزه معمولی نیز انقلابی روحی در روزه‏‌داران به وجود می‌آورد و طبق شهادت دست‏‌ا‌ندرکاران، در ماه مبارک رمضان شرارت‌ها و تباهی‌ها کاسته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، فرمانده سپاه شاهرود نیز در گردهمایی فرماندهان پایگاه‏های بسیج مساجد و محلات سپاه ناحیه شاهرود اظهار کرد: رمضان، ماه خودسازی و خالص کردن خود برای رسیدن به خداست؛ ماه رمضان ماه خوبی‌ها و درک رحمانیت حق تعالی است.

عباس مطهری با اشاره به بهترین اعمال این ماه بیان کرد: از بهترین اعمال شب‏ها و روزهاى ماه مبارک رمضان، تلاوت قرآن است؛ اگر چه تلاوت قرآن در تمام اوقات ثواب دارد، ولى چون قرآن در ماه رمضان نازل شده، از اجر و ثواب ویژه‏اى برخوردار است.

انتهای پیام/2249/ج/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول