اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اثر بی‌‏احتیاطی گردشگران

حریق به جان مراتع فولادمحله افتاد

بر اثر بی‏ احتیاطی گردشگران، بیش از هفت هزار متر مربع از مراتع فولادمحله در شهرستان مهدیشهر طعمه حریق شد.

حریق به جان مراتع فولادمحله افتاد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی سمنان، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر بی‌احتیاطی در روشن کردن آتش توسط گردشگران، چوپانان و وزش باد را علت این حادثه اعلام کرد.

حمیدرضا عبدوس گفت: با وجود صعب ‏العبور بودن مسیر نیروهای مردمی، ماموران منابع طبیعی و نیروهای آتش‌‏نشانی توانستند به‏ موقع به محل اعزام شوند و با استفاده از آب و کپسول‌های پیشرفته اطفای حریق، بیل و آتش‏کوب، پس از چهار ساعت موفق به مهار آتش شوند.

عبدوس ادامه داد: بیش از 95 درصد آتش‌‏سوزی در جنگل‌ها و مراتع شهرستان سهوی بوده و منشأ انسانی دارد و در اثر بی‏‌مبالاتی و بی‏‌توجهی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر می‌گوید: آتش‌‏سوزی پدیده‌ای اجتناب‏‌ناپذیر است که در همه جای دنیا اتفاق می‌افتد؛ اما فرهنگ‏ سازی و اطلاع‌رسانی به عموم جامعه یکی از بهترین سرمایه‌ها در کنار تجهیزات و امکانات است.  

وی همچنین گفت: جنگل‌ها و مراتع سرمایه‌های ملی است و در صورتی که آسیبی ببینند، 40 سال زمان می‌برد تا به شکل طبیعی خود برگردند؛ پس باید دقت کنیم با یک لحظه سهل‌انگاری موجب سوختن و نابودی و انهدام این منابع خدادادی نشویم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر گفت: باید جنگل‌های زیبا و محدود ما، طعمه زبانه‌های این میهمان ناخوانده شود و آتش، حیات همه درختان، گیاهان، جانوران و حتی انسان‌های حاضر در آن را تهدید کند.

عبدوس از احتمال وقوع آتش‌‏سوزی در جنگل‏ها و مراتع شهرستان در ماه‏های آینده و لزوم آمادگی برای مقابله با این پدیده با توجه به گرمای شدید خبر داد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر گفت: شدت و میزان خسارت حریق در عرصه‏‌های منابع طبیعی تحت تأثیر کشف حریق، زمان وقوع، فاصله کانونی، مواد خشک موجود، اقلیم منطقه، آمادگی و آموزش و تجهیزات است.

عبدوس از مشارکت و حضور به موقع و فعال اهالی روستای فولادمحله و شورای اسلامی آن بر اساس تفاهم‏نامه منعقده قدردانی کرد.

انتهای پیام/2249/ر/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول