اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

خام فروشی نفت مانع خودکفایی کشور در بخش‌های مختلف می‎شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: خام فروشی نفت باعث شده تا درآمدهای مناسبی از این بخش نداشته باشیم و در دست‌یابی به خودکفایی با مشکل روبرو شویم.

خام فروشی نفت مانع خودکفایی کشور در بخش‌های مختلف می‎شود

سعید زمانیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: در بخش نفت سال‌های متمادی اشاره شده که از خام فروشی جلوگیری شود و نفت بعد از فرآوری در پالایشگاه و تبدیل به محصول نهایی صادر شود اما متاسفانه به این موضوع توجه نشد.

وی با اشاره به ایجاد ارزش افزوده با افزایش صادرات غیرنفتی، افزود: اگر در بحث درآمدهای غیر نفتی کار کنیم و برخی صنایع را در ارتباط با مسائل مختلف و نیازمندی‌های دنیا فعال کنیم قطعا در داخل می‌توانیم ضمن خودکفایی صادرکننده بسیاری از اقلام به سایر کشورها و حتی خاورمیانه  باشیم.

زمانیان تصریح کرد: در بخش صادرات غیرنفتی در بخش‌های کشاورزی، صنعت، موارد غیرصنعتی و تولیدات پتروشیمی نیز می‌توانیم حرف اول را در دنیا بزنیم اما به شرط آنکه قوانین و مقررات کشور سنگ‌اندازی پیش روی تولید و صنایع داخلی نباشد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر در بسیاری از موارد مبادرت به خام فروش می‌کنیم، گفت: در واقع معادن را استخراج می‌کنیم تولیدات خاصی نداریم و خام فروشی می‌کنیم که این موضوع باعث شده تا درآمدهای مناسبی از این بخش نداشته باشیم.

زمانیان تاکید کرد: اگر به صادرات مواد معدنی به صورت فرآوری شده توجه شود به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه با صادرات مواد فرآوری شده نفت علاوه بر ایجاد  ارزش افزوده، درآمد زیادی برای کشور حاصل می‌شود، خاطرنشان  کرد: در بخش کشاورزی کشور نیز می‌توانیم ضمن تولیدات داخلی و خود کفایی، بسیاری از محصولات را صادر کنیم.

پایان پیام/68004/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول