اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پدر علم کویرشناسی ایران:

آب شیرین‌کن‌ها برای مردم خطرناک است

پدر علم کویرشناسی ایران گفت: آب شیرین‌کن‌ها به دلیل تولید آب مقطر برای مردم خطرناک است.

آب شیرین‌کن‌ها برای مردم خطرناک است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پرویز کردوانی عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی مدیریت بحران آب استان اصفهان که در پژوهشگاه شاخص‌پژوه برگزار شد، اظهار کرد: تولید آب به وسیله آب شیرین‌کن‌ها به دلیل کمبود سدیم و برخی از مواد سنگین برای سلامتی انسان‌ها و دیگر موجودات زنده خطرناک است.

وی ادامه داد: برگزاری اینچنین جلسات زمانی که شهرداری‌ها بیشترین مصرف آب را دارند و با کاشت درخت توت و نحوه غلط آبیاری و جدول‌بندی، مفید واقع نمی‌شود.

این چهره ماندگار کشور با بیان اینکه هر منطقه‌ای باید با توجه به ظرفیت آب موجود خود برنامه‌ریزی و مصرف کند، تصریح کرد: زمانی که وزارت نیرو منبع آبی برای تزریق ندارد، چگونه می‌توان از آن مطالبه آب کرد.

وی افزود: توسعه اقتصادی و شهری نیاز به مصرف آب دارد؛ در صورتی که میزان آب ثابت، اما مصارف آن افزایش یافته و به این ترتیب نخست با کمی آب و پس از آن با کمبود و بحران‌های آن مواجه هستیم.

کردوانی با بیان اینکه آب هر منطقه با میزان بارش برابر است، تاکید کرد: میزان بارش هم به دو عامل عرض جغرافیایی و میزان فشار هوا در ارتفاعات بستگی دارد که این آب ناشی از بارش، مقداری در آب سطحی مقداری تبخیر و مقداری هم آب چشمه و دریاچه می‌شود.

وی اضافه کرد: محیط زیست یعنی قسمتی از آب و خاک و هوا است که زیستگاه موجودات زنده است اما طرفداران محیط زیست گاهی با برخی از نظرات خود مشکلاتی را در این زمینه به وجود می‌آورند.

پدر علم کویرشناسی ایران با اشاره به اینکه توسعه جمعیت و افزایش سطح فرهنگ منجر به افزایش مصرف آب می‌شود، اظهار کرد: جامعه‌ای که آب بیشتری مصرف می‌کند، آب بیشتری را هم آلوده می‌کند.

وی متذکر شد: در زمان بحران آب به ناچار به سراغ آب‌های غیرمتعارف و استفاده از فاضلاب‌ها می‌رویم.

کردوانی پس از تأمین آب تهیه تأمین غذا را عنوان و تأکید کرد: برای تأمین آب از روش‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد؛ مانند جمع‌آوری آب باران از طریق ضد نفوذ کردن زمین، شیرین کردن آب، استفاده از رطوبت هوا و تبدیل آن به آب، آب‌های مجازی و آب تجاری است.

وی افزود: یکی دیگر از روش‌های تامین آب در مناطق کم‌آب انتقال آب است اما برای هر استانی که آب را انتقال دهد این یک امر نابودکننده است.

این چهره برتر کشور در پایان به استفاده درست از آب و آگاه کردن مردم از کمبود آب تأکید کرد.

انتهای پیام/63007/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول