اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

نخست‌وزیر لیبی کابینه بحران تشکیل داد/ حکم اعدام وزیر قذافی

نخست‌وزیر موقت لیبی امروز چهارشنبه تشکیل کابینه بحران را اعلام کرد و در همین حال برای اولین بار حکم اعدام یکی از مسئولان رژیم قذافی در لیبی صادر شد.

نخست‌وزیر لیبی کابینه بحران تشکیل داد/ حکم اعدام وزیر قذافی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری شینهوا، علی زیدان در نشست خبری که با حضور وزیران نفت و بهداشت لیبی برگزار شد گفت: دولت تصمیم گرفت کابینه بحران را که علاوه بر نخست وزیر، دو معاونش و رئیس دستگاه اطلاعات عمومی لیبی، وزیران امور خارجه، دادگستری، کشور و دارایی این کشور در آن عضو هستند تشکیل دهد.

زیدان تصریح کرد: فعالیت دیگر وزارتخانه ها نیز به طور طبیعی ادامه دارد.

نخست وزیر لیبی گفت که ترمیم کابینه فقط در خصوص برخی از سمت های وزارتی صورت می گیرد.

نخست وزیر لیبی تاکید کرد دولت بحران به معنای پایان کار دیگر وزارتخانه ها نیست ولی اعضای کابینه بحران نشست های مهم و زیادی را به خصوص برای بررسی دو پرونده امنیت و توسعه که به چالشی برای کشور تبدیل شده است و باید بر آن متمرکز بود برگزار خواهند کرد.

نخست وزیر لیبی در حالی از تشکیل دولت بحران سخن می گوید که این کشور با وخامت اوضاع امنیتی به خصوص در طرابلس پایتخت و در بنغازی در شرق لیبی روبه رو است.

یک وزیر نظام قذافی به اعدام محکوم شد

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری فرانسه امروز چهارشنبه حکم اعدام احمد ابراهیم یک مسئول سابق نظام معمر القذافی به دلیل نقش وی در سرکوب خونبار قیام سال 2011 این کشور صادر شد.

دادگاه شهر مصراته امروز احمد ابراهیم را به جرم ضربه به امنیت ملی و تحریک به سرکوب تظاهرات کنندگان در جریان قیام سال 2011 این کشور به اعدام محکوم کرد.

احمد ابراهیم از بیستم اکتبر 2011 در مصراته در بازداشت به سر می برد و امروز به اعدام با تیر محکوم شد.

احمد ابراهیم که از نزدیکان معمر القذافی است چندین مسئولیت در نظام سابق داشته است که از جمله آن وزیر آموزش و پرورش در دهه 80، معاون رئیس پارلمان و یکی از مسئولان کمیته انقلابی نظام قذافی بود.

ابراهیم از اعضای کاروان معمر القذافی در اکتبر 2011 بود که در حال فرار از شهر سرت لیبی هدف بمباران ناتو قرار گرفت و به همراه قذافی توسط انقلابیون اسیر شد.

احمد ابراهیم را مغز متفکر نظام قذافی می خواندند و آخرین منصب وی در نظام قذافی رئیس دفتر تحقیقات کتاب سبز بود که محتوای تفکرات سیاسی قذافی است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول