اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پدر ادوارد اسنودن:

سیستم قضایی آمریکا عادلانه نیست/ روسیه برای پناهندگی فرزندم بهتر است

پدر ادوارد اسنودن، افشاگر اسناد جاسوسی آمریکا با توجه به نحوه برخورد مقامات آمریکایی بر این باور است که سیستم قضایی آمریکا، سیستمی عادلانه برای قضاوت درباره اقدام فرزند او نیست.

سیستم قضایی آمریکا عادلانه نیست/ روسیه برای پناهندگی فرزندم بهتر است

به گزارش خبرگزاری فارس، «لون اسنودن»، پدر ادوارد اسنودن، افشاگر اسناد جاسوسی آمریکا به شبکه خبری «روسیه 24» گفت، بهتر است پسرش در روسیه بماند چراکه در آمریکا، او به طور عادلانه دادگاهی نخواهد شد.

وی همچنین از تصمیم ادوارد اسنودن برای گرفتن پناهندگی سیاسی در روسیه حمایت کرد و گفت: اگر ادوارد برای تعقیب کیفری به آمریکا بازگردد، حق قانونی او، به وی داده نخواهد شد. در واقع، هیچ تضمینی داده نشده است که ادوارد به طور عادلانه دادگاهی می‌شود، موضوعی که طبق قانون اساسی، حق او یا هر شهروند دیگر آمریکایی است.

بر اساس این گزارش، همچنین این نگرانی وجود دارد که اگر دادگاهی نیز برگزار شود، تیم دفاع اسنودن، به خاطر سری بودن برنامه‌های نظارتی آژانس امنیت ملی، به دشواری بتوانند شاهدان را فرا بخوانند و مدارکی ارائه کنند.

به نوشته راشاتودی، علاوه بر بحث برگزاری دادگاه عادلانه، لون اسنودن نگران بدرفتاری با فرزندش در زندان‌های آمریکاست. نمونه آن بردلی مندینگ بود که به خاطر افشا اطلاعات محرمانه آمریکا در ویکی‌لیکس، مقصر شناخته شده است.

وی در این باره توضیح داد: مندینگ در شرایط غیرانسانی قرار دارد. او را برهنه می‌کنند و برای 23 ساعت در روز در زندان‌ انفرادی محبوس می‌کنند. این امر غیر قابل قبول است. من به سیستم قضایی کشورم اعتماد ندارم.

وقتی از لون اسنودن سئوال شد، آیا بهتر نیست ادوارد اسنودن به یکی از کشورهایی مثل ونزوئلا درخواست پناهندگی بدهد که آمادگی خود را برای این کار اعلام کرده‌اند، او پاسخ داد: روسیه برای فرزند من بهتر است. اگر من نیز در چنین شرایطی قرار داشتم از روسیه درخواست پناهندگی می‌کردم.

وی افزود: البته از پیشنهادات ونزوئلا، اکوادور و بولیوی قدردانی می‌کنم اما با توجه به اقداماتی که انجام شده نظیر فرود آوردن اجباری هواپیمای اوو مورالس، رئیس جمهور بولیوی آنهم به خاطر ظنین شدن به اینکه ادوارد اسنودن در آن هواپیماست، احساس می‌کنم روسیه قدرت و توانایی محافظت از پسر من را دارد.

بر اساس این گزارش، در ابتدا پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) قرار بود امکان ملاقات لون اسنودن و فرزندش ادوارد اسنودن را فراهم کند اما بعد از اینکه لون اسنودن متوجه شد، اف‌بی‌‌آی تضمین نمی‌کند که این دیدار به خصوصی برگزار شود، تلاش‌‌های صورت گرفته در این راستا متوقف شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول