اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی استان یزد:

مسئولان یزد برای واگذاری زمین به دانشگاه علم و هنر همراهی کنند

رئیس جهاد دانشگاهی استان یزد خواستار همراهی مسئولان استان یزد برای واگذاری زمین به دانشگاه علم و هنر شد.

مسئولان یزد برای واگذاری زمین به دانشگاه علم و هنر همراهی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سید حبیب‌الله میرغفوری، پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با اعلام ارتقا دانشگاه علم و هنر جهاد دانشگاهی یزد اظهار داشت: این پنجمین موسسه غیرانتفاعی در سطح کشور است که تبدیل به دانشگاه علم و هنر شده است.

وی افزود: با ارائه خدمات آموزشی با کیفیت در این دانشگاه، بسیاری از مسائل و مشکلات دانشجویان کاهش خواهد یافت.

میرغفوری خاطرنشان کرد: این دانشگاه هم‌اکنون در اردکان، صدوق و یزد شعبه دارد و بالغ بر 6 هزار و 500 دانشجو در 75 کد رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند.

وی بیان کرد: محور توسعه این دانشگاه در آینده، توسعه دوره‌های تحصیلات تکمیلی است به نحوی که از میان 25 کد رشته جدید ایجاد شده، 21 کد رشته کارشناسی ارشد است.

این مسئول عنوان کرد: راه‌اندازی دوره دکترا در رشته‌هایی که ظرفیت آن موجود است نیز در دستور کار دانشگاه علم و هنر یزد است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان یزد با اشاره به کیفیت ‌بخشی به آموزش در دانشگاه علم و هنر یزد اظهار امیدواری کرد: تعداد دانشجویان این دانشگاه در آینده نزدیک به بیش از 8 هزار نفر برسد.

وی با اشاره به مراسم ارتقاء دانشگاه علم و هنر در استان یزد با حضور معاون وزیر یادآور شد: در آن مراسم استاندار یزد قول واگذاری زمین 20 هکتاری به جهاد دانشگاهی برای توسعه دانشگاه علم و هنر را داد اما مشکلاتی وجود دارد که به دنبال رفع آن هستیم.

میرغفوری از اصحاب رسانه استان یزد خواست، با تلاش‌های خود و تبیین اهمیت توسعه این دانشگاه، جهاد دانشگاهی استان یزد را در تخصیص زمین یاری کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: کلنگ طرح توسعه دانشگاه علم و هنر در زمین جدید به زمین بخورد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های امسال این دانشگاه برای جذب دانشجو اظهار داشت: در این دانشگاه مشاوره رایگان برای داوطلبان مجاز کنکور سراسری امسال برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به جزئیات این برنامه خاطرنشان کرد: این مشاوره از 13 تا 23 مردادماه به صورت حضوری با حضور مشاوران خبره استان در دانشگاه علم و هنر در بلوار دانشجو برگزار می‌شود.

میرغفوری یادآور شد: علاقه‌مندان به استفاده از این مشاوره حضوری می‌توانند با مراجعه به سایت جهاد دانشگاهی به نشانی www.yazdjdu.ac.ir برای مراجعه حضوری خود زمان رزرو کنند تا از طریق سامانه هوشمند، زمان دقیق مراجعه آنها به دانشگاه برای دریافت مشاوره به آنها اطلاع‌رسانی شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان یزد با اشاره به آسیب‌شناسی‌های انجام شده در مورد رشته‌های دانشگاهی عنوان کرد: با آسیب‌شناسی انجام شده، به این نتیجه رسیدیم که عدم آگاهی دانش‌آموزان از رشته‌های دانشگاهی، باعث بروز مشکلات جدی برای آنها شده به همین دلیل در صدد اطلاع‌رسانی دقیق در مورد رشته‌های دانشگاه علم و هنر یزد هستیم.

میرغفوری همچنین با اشاره به اینکه یکی از مشکلات دانشجویان به ویژه جهاد دانشگاهی طی سال‌های اخیر، مشکلات خوابگاهی بوده است، افزود: این مشکل امسال برطرف شده و خواهران هیچ مشکلی در این زمینه ندارند اما برادران هنوز با مشکلاتی مواجه هستند که به زودی این مشکلات برطرف می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال خوابگاه در حد قیمت تمام شده در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد و به نظر می‌رسد حتی بخشی از ظرفیت خوابگاهی جهاد دانشگاهی استان یزد خالی بماند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان یزد در این نشست همچنین به تشریح فعالیت‌های بانک خون بندناف به عنوان یکی از مراکز وابسته به جهاد دانشگاهی پرداخت و اظهار داشت: این بانک به رغم قابلیت بسیار بالا، ناشناخته باقی مانده اما تلاش می‌شود با برگزاری جلسات اطلاع‌رسانی، این بانک را به خوبی به مردم استان یزد معرفی کنیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر در یزد از 500 نفر خون بند ناف دریافت شده که بیشترین تعداد برای سه سال گذشته بوده است.

میرغفوری تاکید کرد: خون بند ناف به دلیل کاربردهایی که در علم پزشکی دارد، یک سرمایه ملی است اما این سرمایه در ظرف زباله بیمارستانی قرار می‌گیرد.

در این نشست همچنین فعالیت‌های سایر مراکز و موسسات وابسته به جهاد دانشگاهی از جمله حوزه پژوهش، مرکز خدمات تخصصی خاک و بتون، آزمایشگاه تشخیص طبی، خبرگزاری ایسنا و ایکنا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران و .... مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/2464/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول