اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

نگاهی به مهمترین اخبار افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته

پنتاگون: نیروهای امنیتی افغان به حمایت نظامیان خارجی نیاز دارند

تأکید پنتاگون بر ادامه حمایت آمریکا از نیروهای افغان پس از سال ۲۰۱۴، کمک ۱۰۰ میلیون دلاری هند به افغانستان و رایزنی امنیتی کرزی با نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان، بخشی از اخبار کوتاه افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته است.

پنتاگون: نیروهای امنیتی افغان به حمایت نظامیان خارجی نیاز دارند

به گزارش فارس، وزارت دفاع آمریکا در گزارش جدیدی اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغان پس از سال 2014 میلادی نیز به کمک نظامیان خارجی نیاز دارند.

در این گزارش که به کنگره آمریکا ارائه شده، از توانمندی روزافزون دولت افغانستان در بخش خدمات اجتماعی تقدیر اما در عین حال هشدار داده شده است که دولت کابل در کاهش فساد اداری ناکام بوده است.

در این گزارش تصریح شده است که شورشیان هنوز در چندین منطقه عمده روستایی نفوذ دارند و از آنجا برای حمله به مناطق شهری از جمله توابع کابل استفاده می‌کنند.

در همین حال یکی از تنظیم‌کنندگان برنامه وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که خروج کامل نظامیان آمریکایی از افغانستان منطقی نیست.

به گفته این مقام پنتاگون، لازم است تا تعدادی از نظامیان آمریکایی پس از سال 2014 میلادی نیز در افغانستان حضور داشته باشند.

از سوی دیگر، «جوزف دانفورد» فرمانده نیروهای خارجی در افغانستان نیز در سخنانی اظهار داشت که نیروهای امنیتی افغان تا چهار سال دیگر به حمایت نظامیان خارجی نیاز دارند.

وی در گفت‌وگو با یک رسانه خارجی تصریح کرد: برای این که در مسیر فعلی قرار داشته باشیم، نیروهای امنیتی افغانستان تا سال 2017 میلادی به کمک نیرو های آمریکایی نیاز دارند.

کمک 100 میلیون دلاری هند به افغانستان

هند به منظور توسعه اقتصاد افغانستان، 100 میلیون دلار به این کشور کمک می‌کند. قرارداد این کمک روز گذشته توسط «عبدالهادی ارغندیوال» وزیر اقتصاد افغانستان و سفیر هند در کابل به امضا رسید.

وزیر اقتصاد افغانستان هنگام امضای این قرارداد اعلام کرد که این مبلغ، تا چهار سال آینده در اختیار دولت افغانستان قرار خواهد گرفت.

وی گفت که بیش از 33 میلیون دلار آن برای اجرای پروژه‌های بازسازی در 11 ولایت مرزی افغانستان هزینه خواهد شد.

رایزنی امنیتی کرزی با نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان

دفتر ریاست جمهوری افغانستان در خبر کوتاهی اعلام کرد که حامد کرزی شب گذشته با «جیمز دابینز» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان دیدار کرد.

در این دیدار که در کاخ ریاست جمهوری افغانستان انجام شد، هر 2 طرف درباره پروسه صلح و موافقتنامه امنیتی کابل- واشنگتن بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول