اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان خبر داد

حفاظت از عرصه‏ های منابع طبیعی، اولویت اصلی در گرمای شدید امسال

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: حفاظت از عرصه‏ های منابع طبیعی، اولویت اصلی این اداره کل در گرمای شدید امسال است.

حفاظت از عرصه‏ های منابع طبیعی، اولویت اصلی در گرمای شدید امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، سیدحسن میرعماد در جلسه شورای اداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بیان کرد: ماموریت‏های اصلی این اداره کل حفاظت، احیا، توسعه و بهره‏ برداری در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در سایه مشارکت مردم تحقق می‏‏ یابد.

وی افزود: منابع طبیعی در طول تاریخ حیات بشر از اهمیت خاصی برخوردار بوده و امروز نیز حیات انسان وابسته به عرصه‏ های منابع طبیعی است و حفظ این منابع در صورتی محقق می‏‌شود که عامه مردم احساس مسئولیت کرده و مشارکت آنان با ابزارهای مختلف علمی و فرهنگی جلب شود.

میرعماد با بیان اینکه پیش‏نیاز مشارکت آموزش، اطلاع ‏رسانی و فرهنگ‏ سازی است، اظهار داشت: در حالی مشارکت بالا در اجرای کارهای مربوط به منابع طبیعی و آبخیزداری اتفاق می‏افتد که عموم مردم با اهمیت، ارزش، قابلیت‏ها و همچنین کمبودها و چالش‏های پیش‏روی این بخش آشنایی کامل پیدا کنند و این امر از طریق آموزش، اطلاع‏ رسانی و فرهنگ‏سازی بایستی به افکار عمومی منتقل شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اضافه کرد: یکی از راه‏های گسترش فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی، فرهنگ‏سازی بین دانش ‏آموزان مدارس است؛ به گونه‏ ای که دانش‏ آموزان از منابع طبیعی و فواید آن به خوبی آگاه شوند.

وی گفت: امروز رسانه‌ها نقش زیادی در یادگیری مردم و حتی طرز فکر آنان دارند و بدیهی است پرقدرت‌ترین ابزارهای اطلاع‏‌رسانی محسوب می‌شوند.

میرعماد تصریح کرد: اگر مردم ارزش منابع طبیعی را بدانند، خود به خود در توسعه و حفظ آن کوشا خواهند بود و بسیاری از مشکلات ناشی از تخریب عرصه‏ های منابع طبیعی یا تصرف غیرمجاز عرصه‌ها به وجود نخواهد آمد.

وی اظهار داشت: برای تعمیق و گسترش فرهنگ منابع طبیعی نمی‏توان از یک روش و ابزار استفاده کرد؛ بلکه باید به نحوی فراگیر همه ابزارهای اطلاع‏‌رسانی و آگاهی‏ بخشی را به کار گرفت؛ چرا حفظ منابع طبیعی به تمام مردم ارتباط داشته و مختص به قشر خاصی نیست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به برنامه‏ های منابع طبیعی استان سمنان با رویکرد مشارکتی اشاره کرد.

وی گفت: برای بخش‏های مختلف منابع طبیعی برنامه‏ های کوتاه مدت، میان‏ مدت و بلندمدت داریم که در چارچوب این برنامه‏ ها حرکت می‏ کنیم.

میرعماد ادامه داد: از مهم‏ترین این برنامه‏ ها در بخش فنی، می‏توان به توسعه فضای سبز، کنترل چرای دام، اجرای طرح‏های مرتعداری، اجرای زراعت چوب، اجرای طرح‏های بیابان‏ زدایی همچون ترسیب کربن و ایجاد بوستان‏های روستایی اشاره کرد.

وی افزود: در بخش حفاظت و امور اراضی باید گفت که امر حفاظت از منابع طبیعی تحت عنوان همیاران طبیعت، پیشگیری از تصرفات و تجاوزات به اراضی ملی با مشارکت مردم و شوراهای روستایی و دهیاری‏ها و همچنین مقابله با حریق در جنگل‏ها و مراتع از مهم‏ترین برنامه‏ های این اداره کل در این بخش است.

انتهای پیام/2249/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول