اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احمدی‌نژاد در جمع کارکنان صنعت نفت مطرح کرد

راه‌اندازی پروژه‌های صنعت نفت از صفر تا 100 توسط متخصصان ایرانی

رئیس جمهور گفت: ایران به دنبال طراحی و راه‌اندازی پروژه‌های صنعت نفت از صفر تا 100 است و به فضل خدا در این مسیر به توفیق لازم می‌رسیم.

راه‌اندازی پروژه‌های صنعت نفت از صفر تا 100 توسط متخصصان ایرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، محمود احمدی‌نژاد صبح امروز در جمع کارکنان صنعت نفت و مدیران و پیمانکاران پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی از مهم‌ترین مناطق در صنعت نفت و گاز کشور است و در چند سال اخیر به موفقیت‌های قابل توجهی در این حوزه دست یافته‌ایم.

وی افزود: در پارس جنوبی کارهای بزرگ و ارزشمندی توسط متخصصان داخلی انجام گرفت و در واقع شاهد رشد و بالندگی متخصصان و شرکت‌های داخلی در این منطقه هستیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بدون تردید مهم‌تر از ساخت و بهره‌برداری از پالایشگاه و فازهای پارس جنوبی، شکست انحصار شرکت‌های بزرگ خارجی در صنعت نفت است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: امروز با افتتاح این پالایشگاه بزرگ که با دستان توانمند متخصصان داخلی محقق شده شاهد شکست این انحصار هستیم و این یک موفقیت بزرگ برای کشور است.

وی اضافه کرد: ایران به دنبال طراحی و راه‌اندازی پروژه‌های صنعت نفت از صفر تا 100  است و به فضل خدا در این مسیر به توفیق لازم می‌رسیم.

رئیس جمهور اذعان داشت: در واقع امروزه مناسبات اقتصادی و صنعتی دیگر تابع مسائل اقتصادی نبوده و تقریبا 100 درصد این مناسبات سیاسی شده و دیگر بازار آزاد در دنیا معنایی ندارد و ایران اسلامی در چند سال اخیر برای رشد و بالندگی صنعت نفت به پیشرفت‌های شایان توجهی رسیده است.

احمدی‌نژاد یادآور شد: بدون تردید دوره استعمار در دنیا هنوز به پایان نرسیده و هنوز سرزمین‌ها و منابع نفتی از سوی کشورهای استعمارگر به زور سلاح گرفته می‌شود و اصالت ملت‌ها زیر پا گذاشته می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر و در قاره آفریقا هیچ کدام از معدن‌های زیرزمینی این قاره در اختیار ملت‌های این کشورها نیست و حتی آنها آمار دقیقی از میزان برداشت و ذخایر معدنی خود از سوی کشورهای غربی ندارند.

احمدی‌نژاد افزود: امروز افتخار می‌کنیم که ایران اسلامی با همه توان و ظرفیت در راستای خودکفایی در صنعت نفت گام برداشته و راه‌اندازی این پالایشگاه که با تلاش متخصصان توانمند ایرانی انجام شده نمونه بارزی از موفقیت ایران اسلامی در صنعت نفت است.

انتهای پیام/2451/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول